Flashback bygger pepparkakshus!
2024-07-05, 16:34
Har 3 stycken fryspizzor salami i frysen åt en tidigare tyckte den var något smaklös fick köra på salt, peppar, olivolja och lite sambal oelek bredvid för lite smak. Funderar när jag värmer nästa pizza bör jag skära upp lök, vitlök, tomat och sådana grejer innan jag lägger in i ugnen så smakar den bättre?
Citera
2024-07-05, 17:21
Medlem
Shitnuggets avatar
Köper man Icas fryspizzor och Salami i synnerhet så är det självklart att man måste toppa lite extra. Snålaste jävla horpizzan som finns.

Jalapenos, extra ost, skivad pepperoni, rödlök etc.
Citera
2024-07-05, 17:42
Medlem
christer-ulfbaages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Har 3 stycken fryspizzor salami i frysen åt en tidigare tyckte den var något smaklös fick köra på salt, peppar, olivolja och lite sambal oelek bredvid för lite smak. Funderar när jag värmer nästa pizza bör jag skära upp lök, vitlök, tomat och sådana grejer innan jag lägger in i ugnen så smakar den bättre?

Du är ju rätt nära en riktig pizza då..
Om du inte pallar göra egen deg, köp en färdig pizzabotten att slänga på ingredienserna på

Pallar du inte heller göra tomatsåsen, vilket är lätt och snabbt gjort, så finns färdig sås att köpa
De brukar iofs inte smaka nått vidare

Halvt offt: testa att göra pizza på mjuka tortillabröd i ugnen. Det blir som en pizza i crepe-format. Riktigt nice
Senast redigerad av christer-ulfbaage 2024-07-05 kl. 17:46.
Citera
2024-07-05, 20:05
Medlem
Vem0ths avatar
Gör inget med fryspizzor innan gräddning, efter kan man toppa med lite tunnskivad lufttorkad salami/skinka, lite dyrare olja och oregano.

Då fryspizzor gräddas ojämnt om man meckar med den.
Citera
2024-07-06, 08:03
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado

Självklart .. Såna där fryspizzor smakar säkert bakpulver, alldeles för seg mm bismaker ... händer att jag testar ibland men väldigt sällan och var länge sen men man minns smakbilden iaf. Dåligt tilltagit med toppings är det ochså så. Jag skulle nog tom strila över lite extra pizza-tomatsås som är slät och sen på med mer kött ost (den du gillar och kanske lite lagrad ochså) och det du tog upp.

Vill du lätta upp smaken mot det feta och salta så micra lite honung och citron pensla på det när pizzan är färdiggräddad och osten är något karameliserad liksom
Citera
2024-07-06, 11:26
Medlem
asa-nietzsches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
Självklart .. Såna där fryspizzor smakar säkert bakpulver, alldeles för seg mm bismaker ... händer att jag testar ibland men väldigt sällan och var länge sen men man minns smakbilden iaf. Dåligt tilltagit med toppings är det ochså så. Jag skulle nog tom strila över lite extra pizza-tomatsås som är slät och sen på med mer kött ost (den du gillar och kanske lite lagrad ochså) och det du tog upp.

Vill du lätta upp smaken mot det feta och salta så micra lite honung och citron pensla på det när pizzan är färdiggräddad och osten är något karameliserad liksom

Baconost på tub,låter konstigt kanske men skit gott samt jalapenos.
Citera
2024-07-06, 15:12
Medlem
klybans avatar
Köper mig en Big one ibland och pimpar upp, ofta med lite lök, paprika, skinka, oliver, jalapeno och mer ost.(Inte alla samtidigt, ost alltid och skinkan också, resten blir i nån kombination och olika var gång.)

Det viktigaste i mitt tycke är att man inte överdriver, för då blir den lite konstigt pga den inte bakas på samma sätt längre då.
Citera
2024-07-06, 21:44
Medlem
Margarita brukar innehålla dubbelt tomatsås och dubbelt ost. Efteråt på med chilioliver något typ av lufttorkat kött samt oregano och olivolja.
Citera
2024-07-07, 10:29
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asa-nietzsche
Baconost på tub,låter konstigt kanske men skit gott samt jalapenos.

Ja det är det säkert men har du redan en översaltad seg pizzadeg och dålig tomatsås med plastostar kanske det inte hjälper till en frys-köp-pizza (finns ju undantag säkert som är bra kvalla)

Ja en pizza är egentligen en macka så man kan ha på precis det man vill på, men det brukar va obligatoriskt med tomatsås och ost men finns ju "vit pizza ochså"
Citera
2024-07-10, 15:47
Medlem
En bit chevre och honung.
Citera
2024-07-10, 22:12
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Västerbottensost på till en början.
När den kommer ur ugnen, tunnt skruna lökringar och bea! Enkelt och svingott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in