2024-07-05, 10:21
Medlem
Varför dras Mena till dessa märken? Varför är det så svårt för mena att ha en egen stil? Varför är dom så konformistiska och gör precis som alla andra mena? Förstår dom inte att svensson som tjänar bra inte köper märken som dessa pga att dom är så populära, främst bland mena.

Jag skulle kunna skriva ned kläder och märken som föredras av svensson men undviker detta då en menablatte kanske sitter och läser detta.

Vad vill jag ha sagt? Ja, hela tanken med mode är att man skall klä sig kreativt och vara intresserad av design. Det handlar om skapande! När alla andra går i samma kläder har det då gått ur mode. Mena skulle aldrig kunna tänka så, mena är rädd för att sticka ut. Mena gör endast det som resten av mena gör. Ser Mena någon som faktiskt är kreativ så möts dessa oftast av hånskratt, mobbning och förolämpningar.

Mode för mena är att göra exakt det som alla andra gör. Dom stirrar på märket med uppspärrade ögon och ju tydligare det handlar om en lyxprodukt desto bättre. Märket skall skrika "jag har pengar"! Trots att det motsatta är fallet.
Citera
2024-07-05, 10:32
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reddead2

Vad vill jag ha sagt? Ja, hela tanken med mode är att man skall klä sig kreativt och vara intresserad av design. Det handlar om skapande!

Snacka om att du helt missförstått vad mode är. Det handlar om att visa att man har råd med så dyrt som möjligt av det som de med högst anseende hissar högst för tillfället.

Det enda det handlar om är att man på så vis signalerar sin status (vad man har råd med).

Din önskan om mode är kramis-versionen. Men i verkligheten så fungerar det inte så. Mena fungerar precis som alla andra. Desto sämre självkänsla desto större behov av att visa högre status. Det är därför många mena kan jobba som nattstädare någonstans och bo i ett loppbo och samtidigt köra runt i en merca för över miljonen.

Svenssons har oftast inte riktigt lika dåligt självförtroende rent generellt och därför har vi inte lika stora behov av att visa vår status via prylar som egentligen kostar mer än vad en med sunt förnuft anser att ekonomin motiverar.
Citera
2024-07-05, 10:36
Medlem
Qusimotos avatar
Ser jag nån med LV eller Gucci så vet man att det är en WT människa. Dom flesta kör med fake vilket gör det ännu mer patetiskt
Citera
2024-07-05, 11:24
Medlem
Kapten-Kepss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reddead2
Varför dras Mena till dessa märken? Varför är det så svårt för mena att ha en egen stil? Varför är dom så konformistiska och gör precis som alla andra mena? Förstår dom inte att svensson som tjänar bra inte köper märken som dessa pga att dom är så populära, främst bland mena.
Mode för mena är att göra exakt det som alla andra gör. Dom stirrar på märket med uppspärrade ögon och ju tydligare det handlar om en lyxprodukt desto bättre. Märket skall skrika "jag har pengar"! Trots att det motsatta är fallet.

Citat:
Ursprungligen postat av Qusimoto
Ser jag nån med LV eller Gucci så vet man att det är en WT människa. Dom flesta kör med fake vilket gör det ännu mer patetiskt

Så länge som andra har på sig hyffsat hela och rena kläder som inte visar orimligt mkt hud så kunde jag inte bry mig mindre om vad de har på sig. Äkta, fejk, etc. Har de valt att klä ut sig till clown så ler jag och tänker att det var najs av dem att bjuda på sig själva.

Varför är det så viktigt för er vad andra gör och va de tänker om er? Jag och många andra tolkar det som att ni är osäkra och söker bekräftelse från andra.
Citera
2024-07-05, 11:30
Medlem
MASSAGATTIs avatar
De kommer ofta från ingenting och till skillnad från 99% av alla vita som insett hur tacky dessa märken är så tycker blattar och negrer att det fortfarande är hippt och beställer då drösvis med fakekläder för att visa upp ett falskt yttre . Detta är ingen nyhet precis . Lite som spännturkar på gymmet som 2a gången de är där springer runt i linnen.

Dåligt självförtroende är ledordet.
Citera
2024-07-05, 11:45
Avslutad
Lågt iq hör till märkeskläder.

Man vill synas att man har pengar.
Citera
2024-07-05, 11:49
Avslutad
De tänker att kläder ska ersätta den inre tomheten. De skulle inte hålla på så med kläder om de stannat i sitt hemland. Det är dessutom rätt bögigt att män i grupp är så klädintresserade.
Citera
2024-07-05, 12:12
Medlem
å ena sidan vill dom visa att dom har pengar.

å andra sidan så bor dom alla i fattiga förorter.

att dessa två saker inte går ihop, det tycks dom inte begripa.
Citera
2024-07-05, 13:11
Medlem
KjellKjellborns avatar
Jag tror nog det är betydligt fler vita rika som har LV åtminstone.

Varför? Ja för att visa sin ekonomiska status.
Citera
2024-07-05, 14:13
Medlem
HBTKuks avatar
I länder där det är mycket fattigdom tycks det växa en vilja att visa upp motsatsen - att man lyckats. Detta gäller även långt utanför mellanöstern och tycks vara en universell regel.
Citera
2024-07-05, 14:36
Medlem
Europes avatar
Nu vet jag inte om de dras till de märkena, men om de gör det: kan det (utöver att signalera framgång) handla om genuin uppskattning av märkenas stil? I vissa MENA-hem verkar det vara mer glas, glans, glimmer, beige färg, sandfärgat och guldfärgat i inredningen jämfört med nordbors inredning. Lite mer pråligt, om man så vill. Har inte LV och än mer Gucci en hel del i de färgtonerna?
Citera
2024-07-05, 15:58
Medlem
Gäller detta bara i Sverige funderar jag över?
Jag har iallafall aldrig sett ortenfolk med Gucci-kepsar och LV attiraljer i nåt annat land.

Jag undrar också vad företagen säger om detta då det devalverar märkena. Tror inte det är målgruppen dom vill rikta sig till.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in