2024-07-04, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadioGaGa
Deltidsanställning kan jag mycket väl tänka mig för då kan jag göra lite andra saker också.
Är det en bonde som har uppdrag som snöröjare så kan ju det vara lämpligt på vintern.
Citera
2024-07-04, 16:51
Medlem
Ridskolor kan behöva "mockare". De kan få bo i barack. Ofta(st?) är det nog svartjobb som utförs av polacker etc. Svartjobbarna fick inte visa sig ute så länge ridskolan hade elever och deras föräldrar på gården på det ställe jag råkat ha inblick.
Citera
2024-07-04, 17:36
Medlem
Giant Squids avatar
Som såkallad woofer kan du göra det samt resa jorden runt samtidigt. Finns liknande projekt i Sverige också. Brukar vara många pilska tjejer som är på såna ställen

https://wwoof.net/
Citera
2024-07-04, 17:41
Medlem
Citat:
Jag kan tänka mig att flytta var som helst inom landet om det inte är alltför avlägset typ Abisko.

Tycker det låter som en riktigt bra idé att börja med. Lära sig yrket för att på sikt kanske driva något eget eller kunna begära högre lön. Kan slänga ut lite krokar till bönder i olika delar av landet.
Citera
2024-07-04, 18:56
Medlem
RadioGaGas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattedogg
Tycker det låter som en riktigt bra idé att börja med. Lära sig yrket för att på sikt kanske driva något eget eller kunna begära högre lön. Kan slänga ut lite krokar till bönder i olika delar av landet.

Ja gör gärna det.
Citera
2024-07-04, 20:52
Medlem
KirkLazaruss avatar
Hästgårdar brukar söka efter grooms/hästskötare, finns grupper på facebook där det annonseras. Man mockar, släpper ut och in hästar, gör ordning hästar inför ridning, fodrar osv. Sök "hästjobb" så hittar du nog grupper där det annonseras. Som jag förstått det är det vanligt att det ingår boende på gården. Kanske blir svårt utan erfarenhet men är du villig att lära dig om hästskötsel och är motiverad så kan det säkert gå. Tror det är vanligt förekommande att följa med på tävlingar också. Vissa ställen behöver ju också vaktmästare/anläggningsskötare om du tycker det hade passat bättre.
Citera
2024-07-04, 22:05
Medlem
RadioGaGas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KirkLazarus
Hästgårdar brukar söka efter grooms/hästskötare, finns grupper på facebook där det annonseras. Man mockar, släpper ut och in hästar, gör ordning hästar inför ridning, fodrar osv. Sök "hästjobb" så hittar du nog grupper där det annonseras. Som jag förstått det är det vanligt att det ingår boende på gården. Kanske blir svårt utan erfarenhet men är du villig att lära dig om hästskötsel och är motiverad så kan det säkert gå. Tror det är vanligt förekommande att följa med på tävlingar också. Vissa ställen behöver ju också vaktmästare/anläggningsskötare om du tycker det hade passat bättre.

Jag är lite rädd för hästar. Jag sköter hellre kor och växter.
Citera
2024-07-04, 22:11
Medlem
ascersands avatar
Citat:
Jag kan tänka mig att jobba och bo på en bondgård, lönen består i att man får bo och äta gratis på gården och få några tusen kronor i månadslön. Jag har ingen utbildning eller erfarenhet av lantbruk/djurhållning men det kan inte vara så svårt att lära sig. Finns det människor som har gjort det i nutid eller är det 100 år gammalt?
Kolla på sidan https://www.alternativ.nu/ Där brukar det förekomma det du efterfrågar. Eller i varje fall billig arbetskraft som eftersökes mot boende o. s. v.
Du kan ju alltid bli medlem där också och själv annonsera.
Citera
2024-07-04, 22:48
Medlem
RadioGaGas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascersand
Kolla på sidan https://www.alternativ.nu/ Där brukar det förekomma det du efterfrågar. Eller i varje fall billig arbetskraft som eftersökes mot boende o. s. v.
Du kan ju alltid bli medlem där också och själv annonsera.

Jag känner till den sidan. Kanske borde prova där om det är som du skriver.
Citera
2024-07-04, 23:15
Avstängd
TantRossins avatar
Alternativ.nu

Finns massor av annonser för jobb och kontakter ( av amourös karaktär )
Citera
2024-07-05, 00:02
Medlem
davetheslaves avatar
Det är vanligt i Australien, kallas "woofing" om jag minns rätt.

https://wwoof.net/
Citera
2024-07-05, 00:11
Medlem
BillFuckingMurrays avatar
Internationellt så kan du kolla upp "WWOOF", det är antagligen det du syftar på inom Sverige också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in