• 1
  • 2
2024-07-30, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Om vi börjar med träningen så kör du alltså enligt "hög volym"?
Bröst 9 till 16 set två gånger i veckan? Kör du tungt? maxar eller ligger du på 10 till 12 reps?
kör du till fail, riktig fail? kör du strikt och isolerar den muskel du tränar eller tramsar med crossfit?

Finns så många variabler och uppenbarligen har du inte fått förväntat resultat och det beror på felaktig tränig, åtehämtning eller kost.

Jag säger inget om preppen för det är där de flest ligger, har själv fått bra resultat på detta.

Du behöver skärpa till kosten ordentligt, lägga om träningen och framförallt få med axlar och armar.

Häng inte upp dig på maxvikter utan på ett korrekt utförande för hypertrofi, jag tar för givet att du tränar bodybuilding och vill få så stor massa som möjligt.
Volymträning är bästa pådrivaren för massabygge, tyngre basövningar 6 till 10 reps och lite lättare isolationsövningar.
Skit i att maxa, det bygger inget ändå.

150 till 200 gram protein, 50 gram bra fett tex avocado och resten kolhydrater upp till den kaloriemängd du behöver för att bygga eller deffa.
Börja i denna ordning för att få bättre resultat.
1 är alltid kosten, utan rätt kost får du inga bra resultat!
2 återhämtning, rätt upplägg på träningen och god sömn för maximal återhämtning!
3 rätt träning, frekvens volym och effektivitet (till fail)

Tänker du gå på igen inom tex 6 månader finns ingen större anledning att gå av helt och genomlida pct och annat elände, gå ner på cruise istället 150 till 200 mg test i veckan.
Att gå av och på hör till förra seklet.
Cruise och blast är skonsammare, iom att det tar ändå ett par månader innan allt gått ur kroppen och sen skall du gå nollad ett tag innan din egen produktion hoppar igång och då är det ändå dags för ny kur.
Att gå av helt då går man av minst 6 månader innan man kör igång igen.

Du har fortfarande mycket utveckling kvar så kötta på och skaffa dig mer kunskap.

Tack för bra feedback!

Det va ett exempel på upplägg, har andra upplägg som inkluderar både armar och axlar också.

Ja maxar i princip aldrig och tung träning gör jag i perioder för chocka, annars är de 10-12 reps som gäller.
Kör till fail, strikt och isolerat men kan alltid utvecklas och bli bättre!

De ja fallerar på är nog kost och återhämtning så där ska ja ta till mig de du säger och både tänka igenom träningsupplägg för bättre återhämtning och styra upp kosten 👍🏼

Hör va du säger om att inte hoppa av och köra på med cruise och blast, har gått i dessa tankar ett tag så får se hur ja gör framöver.
Citera
2024-07-30, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulagwarrior
Tack för bra feedback!

Det va ett exempel på upplägg, har andra upplägg som inkluderar både armar och axlar också.

Ja maxar i princip aldrig och tung träning gör jag i perioder för chocka, annars är de 10-12 reps som gäller.
Kör till fail, strikt och isolerat men kan alltid utvecklas och bli bättre!

De ja fallerar på är nog kost och återhämtning så där ska ja ta till mig de du säger och både tänka igenom träningsupplägg för bättre återhämtning och styra upp kosten 👍🏼

Hör va du säger om att inte hoppa av och köra på med cruise och blast, har gått i dessa tankar ett tag så får se hur ja gör framöver.

Finns inge Rich Piana chocka och förvirra muskler.

Dock har studier visat, enligt Milo Wolf, RP och jeff Nippard science nördarna, att olika rep ranges är bra för hypertrofi.

Milo Wolf föreslår 6-8 rep range på säg, bröst första passet och 12-15 andra bröst pssset/veckan.

Tror RP kör olika rep range i samma pass.

Kan vara värt att testa, kör själv enligt Wolfs förslag, och det är riktigt kul att det blir lite varierat, lite tyngre vikter första passet och lite lättare andra eller tvärtom, sen tar det någon vecka att hitta rätt vikter genom att se vart ens riktiga failure ligger.
Citera
2024-08-04, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulagwarrior
Har funderat ett tag på att dela med mig av mina erfarenheter och jag hoppas att de kanske kan hjälpa någon.

Först och främst är jag ingen doktor och de är rätt kraftfulla preparat som vid fel bruk eller ej förståelse kan ge hemska bieffekter både fysiskt och psykiskt.
Vad jag kan har jag läst och testat mig fram till och de är inte säkert att de är ”rätt” däremot kan jag säga att de funkar för mig.

Som rubriken säger har jag till och från tagit aas i 6-7 års tid, har alltid tagit pauser för återhämtning. Kortare kurer i början nu kör jag ~ett halvår på ~ett halvår av ungefär. I mitten av denna kör jag en kortare cruise med lågdos test och hcg.

Jag är ganska moderat när de kommer till hur mycket jag stoppar i mig. Tar ca 350-500mg test + 250mg deca eller EQ i veckan. Oralt 20-30mg dbol ED eller anavar 30mg ED under ca. 50 dagar.

Vissa tycker säkert att de är lite väl klent men jag får minimalt med bieffekter på denna nivå och de tester jag gjort är alla bra. Jag får otroligt bra effekt och är långt ifrån minst på gymmet så med de sagt och av hälsa och välmående ser jag därför ingen anledning att ta mer.

Jag har testat mycket men de preparat jag kommit att tycka om och som är återkommande i mina kurer är testo, deca, eq, anavar och dbol.

En typisk kur idag är på längre estrar med perioder av orala, jag föredrar en injektion e7d eller e5d.

Jag har också alltid testo som bas. Från den första till sista injektionen.

Jag trappar alltid upp och trappar ner. Ex. Börjar en kur på ca. 300mg test/vecka och avslutar på ca. 200mg test per vecka då med kort ester. En del gör inte såhär men jag upplever att övergångarna blir mjukare och får mindre bieffekter.
Samma sak med de orala, ska jag Ta 30mg dbol ED tar jag först 10 ett par dar senare 20 osv.

Min första kur va fantastisk men avlutade mindre bra. Det var en testo only 250mg e5d, gick hur bra som helst fram tills gynot kom (känslig) som tur va hade ja nolva hemma till min pct så det gick över. Dock hade jag knappt något kvar sen till själva pctn så hade en rätt lång och jobbig återhämtning den gången. Gick upp kanske 6-7kg ner 5-6.. men lärde mej en viktig läxa om att alltid ha ai hemma, bättre för mycket än för lite.

Jag lägger lika mycket energi på pct som själva kuren, allt är planerat sen innan. En normalt begåvad person som ägnar lite tid att försöka förstå sig på preparaten och hur halveringstid fungerar i kroppen kan få till det ganska bra.

Min pct är en månad på testo prop lågdos med hcg sen en månad nolva ett par dar efter sista injektion. Äter också testo booster denna period.

Jag ångrar inte mitt beslut att starta med aas och kommer nog hålla på ett tag till. Men måste medge att den dagen jag började blev det en ny livsstil så vill lyfta att det är ett beslut man noggrant ska tänka igenom innan om man går i såna tankar)

Lite stats för de som undrar.
177cm lång
vikt: 95kg ~15% bf skulle jag gissa på.

Bänk: 120kg
Squat: 140kg
Mark: 180kg

Hoppas de intresserar nån!

Intressant läsning och du ligger nog ungefär en liten bit över ditt genetiska maximum. Du är säkerligen väldigt stor om de där 15% du nämner i BF är korrekt. Svårt att göra en korrekt uppskattning där.

Det är bra att du kör HCG, förstår inte varför inte det rekommenderas mer... Med det sagt så förstår jag inte riktigt varför du kör lågdos-testo i en månad som PCT - du stänger ner dina egna testiklar väldigt enkelt även på lågdos...
Citera
2024-08-07, 05:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
Intressant läsning och du ligger nog ungefär en liten bit över ditt genetiska maximum. Du är säkerligen väldigt stor om de där 15% du nämner i BF är korrekt. Svårt att göra en korrekt uppskattning där.

Det är bra att du kör HCG, förstår inte varför inte det rekommenderas mer... Med det sagt så förstår jag inte riktigt varför du kör lågdos-testo i en månad som PCT - du stänger ner dina egna testiklar väldigt enkelt även på lågdos...

Kul att du tog dig tid att läsa igenom!

Jag håller med HCG borde rekommenderas mer och helt klart värt att lägga ut lite extra på och få me i sin kur.

Egentligen är de sista månaden av kuren innan pct så har ja lagt mig på en lågdos 100-150mg i veckan testo prop. Dels för att låta de längre estrarna börja gå ur och samtidigt med HCG så när ja väl går av helt går hela pct och återhämtningen snabbare.
Lågdosen testo p kommer inte göra nån skillnad ja kommer fortfarande va nedstängd så länge ja har andra preparat kvar i kroppen.

Har inget underlag för att detta är korrekt eller rätt sätt att göra så man får göra sin egna bedömning och testa. Jag har upplevt att det funkat bättre om jag jämför med tidigare gånger, särskilt med preparat som har lång halveringstid.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in