Citat:
Ursprungligen postat av
dart100
Varfö försöker media Eu staten regeringen värdseliten mfl försöka lura i oss en massa skit som bara är skdligt för oss vill dom att vi ska dö så tidigt som möjligt ?
Tex att vi ska äta mycket bröd potatis osv för det är nyttigt nä det är inte alls nyttigt massor av kolhydrater som är skadliga som man blir fet av bla.
Kolla USA nästan alla är feta där för att staten där rekomenderar skräpmat är man fet så dör man i regel en för tidig död.
Däremot nyttigt fett det ska vi absolut inte äta för det är livsfarligt.
Jag har ätit LCHF kost i snart 20 år och mår perfekt har lagom vikt osv.
MEN enligt staten så är det skadligt rent av livsfarliogt det kan leda till döden att äta nyttig LCHF kost.
Dom rekomendera tvärtemot nyttig kost.
Beror det på okunnighet dumma i huvet eller är det hekt medvetet för att dom vill att vi ska dö i förtid.
Jag har svårt att tro att dom som bestämmer detta är så totalt dumma i huvet.Så min teori är attdom vill att vi ska dö i förtid så att dom kan spara lite pengar.
Vad tror ni om min teori ? Har jag fel ? Har jag rätt ?
Ja du verkar ju inte som en ledstjärna för LCHF, med tanke på hur uselt du skriver och uselt underbyggt din tes.
Var skriver staten, EU eller medierna att vi ska äta massa bröd eller potatis?
Metabolism är dessutom olika för olika människor, de som tränar behöver mycket kolhydrater, medan stillasittande och diabetiker ska ta det lugnt framförallt med snabba kolhydrater.
Nyttigt fett rekommenderas, särskilt från fet fisk och vegetabilier.
Rekommenderar staten USA sina invånare att äta skräpmat? Var och när? Eller är det källösa brunn som gäller?
Så den enda okunnigheten verkar du själv stå för, kanske konsekvens av LCHF, för din snurriga tes verkar var gripen ur fantasia!