2024-07-02, 17:31
Medlem
dart100s avatar
Varfö försöker media Eu staten regeringen värdseliten mfl försöka lura i oss en massa skit som bara är skdligt för oss vill dom att vi ska dö så tidigt som möjligt ?

Tex att vi ska äta mycket bröd potatis osv för det är nyttigt nä det är inte alls nyttigt massor av kolhydrater som är skadliga som man blir fet av bla.

Kolla USA nästan alla är feta där för att staten där rekomenderar skräpmat är man fet så dör man i regel en för tidig död.
Däremot nyttigt fett det ska vi absolut inte äta för det är livsfarligt.
Jag har ätit LCHF kost i snart 20 år och mår perfekt har lagom vikt osv.
MEN enligt staten så är det skadligt rent av livsfarliogt det kan leda till döden att äta nyttig LCHF kost.
Dom rekomendera tvärtemot nyttig kost.

Beror det på okunnighet dumma i huvet eller är det hekt medvetet för att dom vill att vi ska dö i förtid.
Jag har svårt att tro att dom som bestämmer detta är så totalt dumma i huvet.Så min teori är attdom vill att vi ska dö i förtid så att dom kan spara lite pengar.
Vad tror ni om min teori ? Har jag fel ? Har jag rätt ?
Citera
2024-07-02, 17:37
Medlem
Charlie-Whites avatar
Varför skulle dom spara pengar på att du dör i förtid? Ju mer du jobbar, ju mer tjänar staten. Har du glömt den lilla detaljen? Eller menar du att dom tänkt att du ska äta dig fet tills du når pensionsålder och då dö knallfall?
Citera
2024-07-02, 17:58
Medlem
Det undrar jag med.

Förstår inte alls varför ICA, Kommuner, Politiker osv stödjer Vegan sekten när avhoppare själva vittnar om att det är en sekt och att dieten är SKADLIG.

Och då menar jag Alltifrån stora kändisar till gammla Hippies när jag säger avhoppare.
Citera
2024-07-02, 18:00
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chilledippen
Det undrar jag med.

Förstår inte alls varför ICA, Kommuner, Politiker osv stödjer Vegan sekten när avhoppare själva vittnar om att det är en sekt och att dieten är SKADLIG.

Och då menar jag Alltifrån stora kändisar till gammla Hippies när jag säger avhoppare.
Men staten kanske gör rätt.
På vilket sätt är frukt och grönt skadligt?
Du är ju anledningen till allt skulle jag tippa på. Mycket patetiskt.
Citera
2024-07-02, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunless
Men staten kanske gör rätt.
På vilket sätt är frukt och grönt skadligt?
Du är ju anledningen till allt skulle jag tippa på. Mycket patetiskt.

Har jag inte sagt. Men det är otillräckligt

Varför skulle jag bry mig om du vill ta livet av dig?
Hoppa! Om du så tvunget vill.

Jag förstår bara inte varför dina vänner och samhället i stort uppmuntrar dig till det.
Citera
2024-07-02, 18:12
Bannlyst
Man vill UTFODRA arbetarklassen på samma sätt som med höns för att göra allmänheten produktiv under den arbetsintensiva perioden av livet, och på samma sätt som med höns håller man den arbetande befolkningen levande genom läkemedel av olika slag.

Utfodringen med socker och vegetabiliska oljor sker av i princip samma konglomerat som tillhandahåller läkemedlen, det vill säga ozempic, statiner och insulin.

Om arbetarklassen dör relativt tidigt efter pensionen är det en vinst för staten, vilket är varför medlen återgår till den allmänna pensionsfonden istället för till anhöriga.

Staten UTFODRAR arbetarklassen med kolhydratrik ultraprocess för att det är ett billigt sätt att tillföra arbetarna energi. Men man har även vissa ideologiska knutor kring kött och boskap, varför man även av detta skäl vill förorda "plantbaserad" kost.

Tanken är att enbart eliten ska komma i åtnjutande av konsumtion av näringsrikt kött och andra animaliska produkter (samt flyga utomlands på semester), medan arbetarklassen ska UTFODRAS med ultraprocess eller mjöl av insekter.
Citera
2024-07-02, 18:30
Medlem
c.divers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dart100
Varfö försöker media Eu staten regeringen värdseliten mfl försöka lura i oss en massa skit som bara är skdligt för oss vill dom att vi ska dö så tidigt som möjligt ?

Tex att vi ska äta mycket bröd potatis osv för det är nyttigt nä det är inte alls nyttigt massor av kolhydrater som är skadliga som man blir fet av bla.

Kolla USA nästan alla är feta där för att staten där rekomenderar skräpmat är man fet så dör man i regel en för tidig död.
MEN enligt staten så är det skadligt rent av livsfarliogt det kan leda till döden att äta nyttig LCHF kost.

Beror det på okunnighet dumma i huvet eller är det hekt medvetet för att dom vill att vi ska dö i förtid.
Jag har svårt att tro att dom som bestämmer detta är så totalt dumma i huvet.Så min teori är attdom vill att vi ska dö i förtid så att dom kan spara lite pengar.
Svenskar lever allt längre för varje år som går så din konspirationsteori håller inte!
Citera
2024-07-02, 18:35
Medlem
Jag gillar inte att dom gör reklam för insekts bröd och vegetariskt kött! Bättre slakta grisen
Citera
2024-07-02, 18:38
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afroneger
Man vill UTFODRA arbetarklassen på samma sätt som med höns för att göra allmänheten produktiv under den arbetsintensiva perioden av livet, och på samma sätt som med höns håller man den arbetande befolkningen levande genom läkemedel av olika slag.

Utfodringen med socker och vegetabiliska oljor sker av i princip samma konglomerat som tillhandahåller läkemedlen, det vill säga ozempic, statiner och insulin.

Om arbetarklassen dör relativt tidigt efter pensionen är det en vinst för staten, vilket är varför medlen återgår till den allmänna pensionsfonden istället för till anhöriga.

Staten UTFODRAR arbetarklassen med kolhydratrik ultraprocess för att det är ett billigt sätt att tillföra arbetarna energi. Men man har även vissa ideologiska knutor kring kött och boskap, varför man även av detta skäl vill förorda "plantbaserad" kost.

Tanken är att enbart eliten ska komma i åtnjutande av konsumtion av näringsrikt kött och andra animaliska produkter (samt flyga utomlands på semester), medan arbetarklassen ska UTFODRAS med ultraprocess eller mjöl av insekter.
Utfodring låter ju iaf som ett ekonomiskt tips som nog många är intresserade av. Så var får man denna utfodring? Själv får jag iaf betala rätt dyrt för min entrecote.
Citera
2024-07-02, 18:46
Medlem
Det mängden som gör folk tjocka inte vad de äter ?
Citera
2024-07-02, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afroneger
ozempic

Du är medveten om att det är ett DANSKT inte Amerikanskt företag som äger Ozempic va?
Å vad är Danmark kända för att tillhandahålla? -Grisar.

Så var snäll och blanda inte ihop korten i en enda stor sjö
Citera
2024-07-02, 19:14
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dart100

Ja du verkar ju inte som en ledstjärna för LCHF, med tanke på hur uselt du skriver och uselt underbyggt din tes.

Var skriver staten, EU eller medierna att vi ska äta massa bröd eller potatis?
Metabolism är dessutom olika för olika människor, de som tränar behöver mycket kolhydrater, medan stillasittande och diabetiker ska ta det lugnt framförallt med snabba kolhydrater.

Nyttigt fett rekommenderas, särskilt från fet fisk och vegetabilier.

Rekommenderar staten USA sina invånare att äta skräpmat? Var och när? Eller är det källösa brunn som gäller?

Så den enda okunnigheten verkar du själv stå för, kanske konsekvens av LCHF, för din snurriga tes verkar var gripen ur fantasia!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in