2024-07-03, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Det är viktigt att förstå att Ann Heberlein lider av bipolär sjukdom.

Hennes tidigare skrifter om att otrohet som gör kvinnor lyckligare är ingenting annat än en djup förståelse och uttryck för sjukdomen.

Det är exceptionellt vanligt vid manier att bipolära blir otrogna, detta är beskrivet en masse i litteraturen men även på bipolära forum på Reddit. Spana in /bipolarSOs.

https://www.reddit.com/r/BipolarSOs/

Det skulle inte förvåna mig att hon själv varit otrogen.
För alla som vet någon om hur splittrade bipolära psyken är så kommer man genast förstå mycket av hennes provokativa texter.

Ständigt utgå från en elitistisk tanke om "krav" och liknande där man sätter ett avstånd mellan man och kvinna är typiskt för den narcissism som drabbar bipolära i manier. En framgångsrik akademiker som dessutom är bipolär+feminist kommer alltid vara elitistisk.

Idag skrev hon artikeln "Är kärlekspartnern bara en accessoar?"
https://www.svd.se/a/QM79Px/en-relat...arter-elaf-ali

Det är så just såhär bipolära ser sina partners.. Som accessoarer.
Helt otroligt att hennes sjukdom ger en sådan exceptionell återspegling i hennes texter.

Jag är dock inte förvånad, Elaf Elis svar är dock bara en chimär för att skapa ett lockade och insugande narrativ där det pågår en låtsaskamp så det engagerar läsare.

Ni är duperade - suckers.
Men förmodlingen rätt så träffsäkert om man lever sitt liv vid och runt ett universitet, mycket yta och korrupt inre. Det jag har sett av dessa människor är inte vackert.

Arbetarklasskvinnor upplever jag inte alls ha samma inställning, de vet att det inte finns att få.
Citera
2024-07-03, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Jag har inte sagt att hög utbildning automatiskt betyder maskulint beteende.

Jag känner mig inte ett dugg hotad. Jag attraheras inte av manliga kvinnor.

Läs igenom mina kommentarer här på FB, sedan gör du en bedömning om du tror jag känner mig hotad. Tvärtom.

Jag är högutbildad, driven, ambitiös, driver företag och mer därtill.

Jag anser mig vara maskulin och det gör även andra. Ser inte problemet.
Gott så , jag talade I generella termer. Många som vill leka Tate men har inget av det han har. Det blir skevt.
Citera
2024-07-03, 18:54
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Nä, du har säkert rätt. Han behöver nog inte vara på Tinder eller annan sajt heller. Han har nog andra sammanhang där han träffar kvinnor.
Rosasidan? Som sagt, varför betala mer än nödvändigt?
Citera
2024-07-03, 19:34
Medlem
Jag välkomnar Katarina Muhr in i debatten. Hon har tidigare skrivit framgångsrika krönikor om dejting.

https://www.expressen.se/amelia/prem...-som-ar-kassa/

Katarina står normalt på baslinjen och slår tvåhänt. Så även denna gången men kanske har Katarina haft lite för bråttom med denna krönika? Katarina hade kunnat vara ännu lite giftigare mot karlarna och jag saknar smash.

För de män som läser kan jag meddela att Katarina Muhr har sänkt limbostången till 165 cm och även tummat på IQ-förhoppningen till vad jag bara kan gissa 100?

Jag hade önskat att Katarina inte blivit så provocerad av Ann Heberleins krönika att hon bedömde att hon inte kunde fila på texten en dag till.

Vad jag undrar är: om männen ska steppa upp; vad ska helst uppnås?
Citera
2024-07-03, 20:00
Medlem
Geomeisters avatar
Vad hände med att träffa någon som gillar en, du gillar den personen, ni har en bra personkemi och går framåt därifrån?
Citera
2024-07-03, 20:05
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Vad hände med att träffa någon som gillar en, du gillar den personen, ni har en bra personkemi och går framåt därifrån?
Håller med. Krångla inte till det och följ dina föräldrars goda exempel. Och tjänar mannen rentav 50% mer än medel kan det för f-n inte vara några problem med ekonomin.
Citera
2024-07-04, 16:06
Medlem
Incendios avatar
Jag skulle vilja omformulera - ändra dina krav, men sänk dem inte. Man(både män och kvinnor) måste ha höga krav och vara selektiva om man vill ha "forever". Ska man leva ett helt liv ihop måste man vara kompatibla och kunna ta livet, med dess svängningar, ihop. Så höga krav är bra, men inte på det sättet vi ser idag. Idag letar inte folk efter en livspartner - de letar det som just nu råkar ha högst status och det är ingenting man bygger något beständigt på. Jag önskar att unga istället fick lära sig att leta efter en bra äkta makar, en bra medförälder, en livspartner som man fortfarande vill prata med när lämnar så gammal att det inte finns mycket annat att göra.
Citera
2024-07-04, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Ja precis t ex att det en bra person , stort hjärta mm 😔
Håller med. Pålitlig, skötsam. Eller en person som snabbt kan lösa problem eller förstå dom, i vardagen eller t.ex. på resa.

Vissa rika och "framgångsrika" står ju med tummen i röven och vill ringa mamma eller pappa, om något oförutsett, utanför deras område, inträffar.
Citera
2024-07-04, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
Jag skulle vilja omformulera - ändra dina krav, men sänk dem inte. Man(både män och kvinnor) måste ha höga krav och vara selektiva om man vill ha "forever". Ska man leva ett helt liv ihop måste man vara kompatibla och kunna ta livet, med dess svängningar, ihop. Så höga krav är bra, men inte på det sättet vi ser idag. Idag letar inte folk efter en livspartner - de letar det som just nu råkar ha högst status och det är ingenting man bygger något beständigt på. Jag önskar att unga istället fick lära sig att leta efter en bra äkta makar, en bra medförälder, en livspartner som man fortfarande vill prata med när lämnar så gammal att det inte finns mycket annat att göra.
Som jag tidigare också skrev.

Fast jag kan nog tycka, att ändrar man dom(krav, önskemål) radikalt, så visar det att man under livet varit en annan person, och liksom inte har så mycket av sammanhängande personlighet eller identitet. Vilket känns mindre äkta, ur mitt perspektiv.

Sedan hade nog jag inte för tydligt skrivit vad jag söker, för då kan ju eventuella intressenter bara anpassa sig efter det, snarare än att dom faktiskt är sådana.
Citera
2024-07-04, 20:22
Medlem
Geomeisters avatar
Jag pratar alltid lön efter skatt för skatten ser du inte röken av igen. I min värld är det irrelevant vad någon tjänar före skatt.

Säg att en tjej tjänar 25.000 kronor efter skatt. Killen tjänar 29.000 kronor efter skatt.

Det är 54.000 i månaden totalt. Varför räcker inte det? VAD är det som är så viktigt att ha som de pengarna inte täcker?
Citera
2024-07-04, 20:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
Äsch, det mesta är en illusion. Äkta bra makar. Kan inte du som vet förklara vad det är då?
Citera
2024-07-04, 20:40
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ignaziev
Äsch, det mesta är en illusion. Äkta bra makar. Kan inte du som vet förklara vad det är då?
Bad en bra maka/e är? Behöver det förklaras? Någon dom är lojal, familjekär, normalvettig, en bra förälder, ansvarsfull, utan skulder eller beroendepersonlighet etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in