Flashback bygger pepparkakshus!
2024-07-04, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av novastorm1918
Jag funderar också på hur de kommer att hantera huset och dess lån på cirka 10 miljoner med en ränta på runt 4%. Fouad kommer snart att vara fängslad under flera år framåt utan inkomst, och Isabell har tidigare haft sin inkomst främst från försäkringskassan. = Sannolikt att huset kommer att tas över av Kronofogden.

MEN att sälja en villa som nyligen blivit beskjuten kan vara mycket svårt, särskilt eftersom risken för ytterligare attacker anses hög. Potentiella köpare, särskilt barnfamiljer, kommer sannolikt att vara mycket tveksamma till att köpa just detta hus.

Eller vad tror ni andra?
Banken tar väl huset som pant ? Och löser lånet efter försäljning, resten går till ägarna eller till andra fordringsägare.
Om det är nya ägare som bor där sen som är vanliga hederliga människor lär väl inte huset beskjutas igen bara för att det bott kriminella typer där ?
Senast redigerad av Regnflingan 2024-07-04 kl. 15:28.
Citera
2024-07-04, 16:16
Medlem
novastorm1918s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Banken tar väl huset som pant ? Och löser lånet efter försäljning, resten går till ägarna eller till andra fordringsägare.
Om det är nya ägare som bor där sen som är vanliga hederliga människor lär väl inte huset beskjutas igen bara för att det bott kriminella typer där ?

Ja men precis. Min poäng är att kronofogden kommer ta villan från paret istället för att den kommer säljas av en vanlig mäklare. Dock får inte banken sina pengar förrän kronofogden har lyckats sålt huset.

Självklart kommer risken minska att villan blir beskjuten igen. Men hur ska dom nya villaägarna till 100% veta exakt "när" villan inte är en måltavla längre? Vilken familj kommer vilja ta den risken inom närmsta tiden?

Men villan måste nog hur som helst försöka säljas. Blir intressant att se när den dyker upp här. https://auktionstorget.kronofogden.se/Sokfastigheterbostadsratter.html?query=*

Med vänliga hälsningar till dig (Fouad) som visar din tacksamhet till Sverige genom att systematiskt blåsa Svenska staten på mångmiljonbelopp. Jag hoppas du ruttnar i fängelset och att dina barn kommer förakta dig för alltid.
Senast redigerad av novastorm1918 2024-07-04 kl. 16:18.
Citera
2024-07-04, 16:56
Medlem
Citat:
Jag funderar också på hur de kommer att hantera huset och dess lån på cirka 10 miljoner med en ränta på runt 4%. Fouad kommer snart att vara fängslad under flera år framåt utan inkomst, och Isabell har tidigare haft sin inkomst främst från försäkringskassan. = Sannolikt att huset kommer att tas över av Kronofogden.

MEN att sälja en villa som nyligen blivit beskjuten kan vara mycket svårt, särskilt eftersom risken för ytterligare attacker anses hög. Potentiella köpare, särskilt barnfamiljer, kommer sannolikt att vara mycket tveksamma till att köpa just detta hus.

Eller vad tror ni andra?

Nej, det är ju inte huset motståndarna är intresserade av utan de som äger det. Ingen risk för nya attacker om den ligger ute för tvångsförsäljning.
Citera
2024-07-04, 17:53
Medlem
novastorm1918s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gates1
Nej, det är ju inte huset motståndarna är intresserade av utan de som äger det. Ingen risk för nya attacker om den ligger ute för tvångsförsäljning.

Troligtvis är det som du säger. Men hur tryggt tror du att det känns för en familj att köpa ett hem för över 10 miljoner kronor som nyligen varit utsatt för skottlossning med automatvapen? Hur kan de med säkerhet veta att det är ett tryggt köp, där inga skulder kommer försöka att drivas in med tanke på att köpeskillingen sannolikt kommer att bli lägre än tidigare inköpspris?

Som sagt, det är inte särskilt sannolikt. Men vem skulle köpa en sådan fastighet och chansa på att allt är lugnt?
Senast redigerad av novastorm1918 2024-07-04 kl. 17:56.
Citera
2024-07-04, 19:03
Medlem
Yinool0401s avatar
Citat:
Troligtvis är det som du säger. Men hur tryggt tror du att det känns för en familj att köpa ett hem för över 10 miljoner kronor som nyligen varit utsatt för skottlossning med automatvapen? Hur kan de med säkerhet veta att det är ett tryggt köp, där inga skulder kommer försöka att drivas in med tanke på att köpeskillingen sannolikt kommer att bli lägre än tidigare inköpspris?

Som sagt, det är inte särskilt sannolikt. Men vem skulle köpa en sådan fastighet och chansa på att allt är lugnt?

Är man skyldig att meddela som mäklare att huset kan sprängas vilken dag som helst?

Tror inte det?
Citera
2024-07-04, 19:17
Medlem
novastorm1918s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Är man skyldig att meddela som mäklare att huset kan sprängas vilken dag som helst?

Tror inte det?

Självklaret inte. Men jag som bor i närheten kommer gå på visningen och ifrågasätta mäklaren hur säkerheten varit på villan och områren varit på sistone
Citera
2024-07-04, 22:25
Medlem
BlueBarrels avatar
Villor i Råsunda är eftertraktade
Citera
2024-07-04, 22:27
Medlem
JannePlomeross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueBarrel
Villor i Råsunda är eftertraktade
Även om jag mot all förmodan skulle vilja köpa en villa där, skulle jag nog tänka efter en extra gång innan jag ens övervägde just denna…
Citera
2024-07-04, 22:36
Medlem
BlueBarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JannePlomeros
Även om jag mot all förmodan skulle vilja köpa en villa där, skulle jag nog tänka efter en extra gång innan jag ens övervägde just denna…

Ha ha, ja absolut om det finns fler.
Citera
2024-07-04, 22:55
Medlem
gofigurs avatar
Citat:

Jag köper utan att tveka. Kan jag hoppas på reapris menar du?
Citera
2024-07-04, 23:28
Medlem
Citat:

Inte säkert att de nya köparna ens vet om vilka som bott där och vad som hänt! Jag tror inte det är nån risk för dom alls faktiskt! Det finns ju lägenheter som säljs där mord har begåtts men det verkar ju inte vara något problem för de nya om bor där. De kanske inte heller ens vet om vad för hemska saker som hänt i ders nya lägenhet. Åker själv förbi en sån lägenhet varje dag. Den var avspärrad ett år men nu är den såld och gardiner och prydnader på plats i fönstren!
Citera
2024-07-04, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueBarrel
Ha ha, ja absolut om det finns fler.
Men om den är 3 miljoner billigare mot en likvärdig så kanske man skulle slå till ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in