Ja, jumpstyle är ju verkligen löjlig och variationerna ser ut att vara väldigt få. Nån här i tråden nämnde vouge också, den hade jag lyckats förtränga! Ypperligt meningslös "dans". Men den ohotade vinnaren är enligt mig linedance. Varför? Till att börja med ser den oerhört fjantig ut och sen tycker jag personligen att dans gör sig bättre i ring eller i par.
Jag har för övrigt noterat, de gånger jag haft vägarna förbi Sergels Torg, att det ganska ofta är snorungar där och dansar breakdance. Några gör en del imponerande saker sett till fysik och koordination, men dansen som sådan ger jag inte många öre för.
Jag vet inte om det är för att folk som dansar sådan dans tror dom är så jävla coola som gör det löjligt, men löjligt är det i alla fall. Så pass löjligt att jag tycker det är pinsamt att kolla på.
Men seriöst! Hur kan du tycka att det där är den töntigaste dansen? Säg vad man vill men det är ju iaf en ganska komplicerad koreografi och själva, "hej jag är coolast attityden", hör ju till. Jumpstyle-dansen däremot är riktigt riktigt töntig.
Tänkte först nominera bugg till den töntigaste dansen, men jag måste säga att jympstyle slår faktiskt bugg i töntighet. En annan dans som är nära besläktad med jumstyle är drum and bass dansen. Ganska lik men inte alls lika töntig. Eller vad säger ni?
Men seriöst! Hur kan du tycka att det där är den töntigaste dansen? Säg vad man vill men det är ju iaf en ganska komplicerad koreografi och själva, "hej jag är coolast attityden", hör ju till. Jumpstyle-dansen däremot är riktigt riktigt töntig.
Tänkte först nominera bugg till den töntigaste dansen, men jag måste säga att jympstyle slår faktiskt bugg i töntighet. En annan dans som är nära besläktad med jumstyle är drum and bass dansen. Ganska lik men inte alls lika töntig. Eller vad säger ni?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!