Citat:
Ursprungligen postat av
GustavAdam
Igår stod jag och några till på Centralen och väntade på hissen (så som vanliga Svennar snällt gör).
Då kom en 20+ år raketforskare/kebabtekniker/blivande fotbollsproffs med tatuering på sidan av halsen och bara gled förbi hela kön och ställde sig närmast hissdörren.
Jag var precis på väg att säga till honom att det är många som väntat längre än honom och att om han inte är allvarligt sjuk så finns det gott om plats längst bak i kön.
Frugan som känner mig vid det här laget väste dock innan jag hann säga något:
- Du är tyst!
Något perplex av tillrättavisningen tittade jag på henne och och insåg att det inte var rätt tillfälle för en diskussion.
Senare på eftermiddagen när vi fikade så frågade jag henne om vi har yttrandeförbud i landet numera.
Varpå hon förklarade för mig att det snart är 40 år sedan jag var jägare och numera kommer jag att få stryk av "sånna som han". Eller ännu värre att han ger sig på henne eller någon annan i kön.
Då jag är en fridens man så tyckte jag inte att det var något att bråka om just då, men händelsen skaver.
För att citera gamle CH:
- Nå´n jävla ordning får det väl ändå vara?
Eller är jag så senil/förvirrad att jag enbart ska hålla mig hemma i framtiden.....
Är ju detta som är problemet med landet, folk kommer undan med så mycket att det inte är nån mening att riskera att utsättas för våld om man inte måste.
Idealt hade ju varit om alla på en gång gett sig på honom och dragit bort honom, vem ska han då ge sig på?
Men när man är där ensam om att säga till och den personen inte ens bryr sig om den själv lever får man ju tänka vad man vinner på det.
Han kommer fortsätta göra som han vill, för han är ett förlorat invandrarslödder, och du förlorar sannolikt ingen tid i hissen, för han är bara ensam.
En grupp med pack hade ju försenat er, men då är ju riskerna högre såklart, och att de skulle lyda dig har ju chansen noll.
Antingen måste samhället som totalt vara överens om att ingripa kollektivt i såna här läge, eller får vi ha vakter å poliser överallt.
Mitt råd är att flytta utomlands och rösta AFS resten av livet