2024-07-01, 12:24
Medlem
WhatsYourNames avatar
https://x.com/Arbys?s=09

De har lagt in egyptiska ögat som finns på dollarsedel på sin hemsida och på deras X.com har de lagt upp en animation med ögat och de skriver "the return is near we are here to help".

Vad fan sysslar dom med och vad handlar detta om tror ni?

Detta ska ha hänt i närtid. Senaste dygnet.
Citera
2024-07-01, 12:30
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Det är väl återkomsten av deras motsvarighet till El Maco.
Citera
2024-07-01, 12:31
Bannlyst
Vad är arbys?
Citera
2024-07-01, 12:35
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhatsYourName
https://x.com/Arbys?s=09

De har lagt in egyptiska ögat som finns på dollarsedel på sin hemsida och på deras X.com har de lagt upp en animation med ögat och de skriver "the return is near we are here to help".

Vad fan sysslar dom med och vad handlar detta om tror ni?

Detta ska ha hänt i närtid. Senaste dygnet.

Ja det kan ju inte ha att göra med att de ansökt först om konkurs och nu kanske hittat en ekonomisk läsning att driva vidare företaget.

Och du vidarebefordrar reklamen de skapat för de vet att folihattar delar detta? Nej så enkelt kan det ju inte vara!
Citera
2024-07-01, 12:52
Medlem
WhatsYourNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Ja det kan ju inte ha att göra med att de ansökt först om konkurs och nu kanske hittat en ekonomisk läsning att driva vidare företaget.

Och du vidarebefordrar reklamen de skapat för de vet att folihattar delar detta? Nej så enkelt kan det ju inte vara!
Det kan det väl. Det är bara märkligt beteende.
Citera
2024-07-01, 12:57
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:

Märkligt beteende? Det kallas marknadsföring. Man spelar på strängarna hos alla Q-Anon Potato Heads i USA som i sin iver självklart nappar direkt. Till och med i Sverige...

Citera
2024-07-01, 13:06
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall
Märkligt beteende? Det kallas marknadsföring. Man spelar på strängarna hos alla Q-Anon Potato Heads i USA som i sin iver självklart nappar direkt. Till och med i Sverige...

Potato heads är nog precis vad man riktar sig till - deras trekantiga potatiskakor (samma form som pyramiden/ögat) som togs bort 2021 relanserades idag.

https://m.facebook.com/groups/1387980652140868/
Citera
2024-07-01, 13:10
Medlem
WhatsYourNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall

Kan vara så men läser du kommentarerna under deras "reklam" så ser du att en klar majoritet tar avstånd från dem.
Citera
2024-07-01, 13:11
Medlem
WhatsYourNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Potato heads är nog precis vad man riktar sig till - deras trekantiga potatiskakor (samma form som pyramiden/ögat) som togs bort 2021 relanserades idag.

https://m.facebook.com/groups/1387980652140868/
Dålig reklam om du läser på X hur det tas emot. De flesta säger att de tänker bojkotta Arbys.

Jag är helt ok med att detta endast är dålig marknadsföring.
Citera
2024-07-01, 13:13
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:

Nej det är inte märkligt, vill man göra reklam skapar man något som sätter igång olika grupper att sprida reklamen, du är just nu en av deras reklampelare!
Citera
2024-07-01, 13:16
Medlem
WhatsYourNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Nej det är inte märkligt, vill man göra reklam skapar man något som sätter igång olika grupper att sprida reklamen, du är just nu en av deras reklampelare!
Som jag sa. Läs hur folk tar emot det. De bojkottar Arbys massivt.

Jag undrade bara vad de sysslar med. För min del ser deras kampanj ut att gå åt helvete.

Men jag förstår hur de tänkt.
Citera
2024-07-01, 13:31
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Som jag sa. Läs hur folk tar emot det. De bojkottar Arbys massivt.

Jag undrade bara vad de sysslar med. För min del ser deras kampanj ut att gå åt helvete.

Men jag förstår hur de tänkt.

Fast det är det som är grejen, de skriker bojkott och då är det tio andra som blir intresserade vad det handlar om.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in