2024-06-29, 15:11
Medlem
Hej jag blir påtvingad antipsykotisk spruta av fel anledning av en felbedömning som förstör min hjärna, mitt hjärta och mitt liv. Vad händer om jag säger till läkarn att jag kommer ta mitt liv om ni inte tar bort den?
Citera
2024-06-29, 15:23
Medlem
TjongPricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrsoysauce
Hej jag blir påtvingad antipsykotisk spruta av fel anledning av en felbedömning som förstör min hjärna, mitt hjärta och mitt liv. Vad händer om jag säger till läkarn att jag kommer ta mitt liv om ni inte tar bort den?

Mer övervakning och tvång kommer det sluta i.
Citera
2024-06-29, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjongPrick
Mer övervakning och tvång kommer det sluta i.
Hur då?
Citera
2024-06-29, 15:29
Medlem
TjongPricks avatar
Citat:
Hur då?

Det får du gissa dig till. Har du LPT?
Citera
2024-06-29, 15:41
Medlem
Citat:
Det får du gissa dig till. Har du LPT?
Nej
Citera
2024-06-29, 15:42
Medlem
TjongPricks avatar
Citat:
Nej

Då är det risk för det, t.ex

Eller att de hämtar in dig om du uteblir från besök och sånt jobbigt
Citera
2024-06-29, 16:19
Medlem
Citat:
Då är det risk för det, t.ex

Eller att de hämtar in dig om du uteblir från besök och sånt jobbigt
De är ju verkligen fienden!!!!
Citera
2024-06-29, 16:25
Medlem
TjongPricks avatar
Citat:
De är ju verkligen fienden!!!!

Förstår att du känner det så, men har du funderat på om du åtminstone inte kan formulera om din avsky för medicineringen?

Mitt förslag är något i stil med "Jag tycker så illa om medicineringen att jag funderar på om det är värt att leva" istället för att använda det mot läkaren som i din trådstart?

Rent allmänt är lättaste vägen mot mer frihet att gå med på det vården tycker behövs.
Och kanske du vänjer dig med tiden? (Kan vara ett dumt antagande, utifall att du haft medicinen längre, t.ex)
Citera
2024-06-29, 16:34
Medlem
Doktordonkas avatar
Citat:
Vad händer om jag säger till läkarn att jag kommer ta mitt liv om ni inte tar bort den?
Då kommer de och hämtar dig och låser in dig på sluten psykiatrisk avdelning. Det har man nämligen rätt att göra om man utgör en fara för sig själv eller andra.

Antar att det är antipsykotisk medicin du fått? Det brukar gå bra att byta medicin om man inte tycker att den fungerar mot psykosen.
Citera
2024-06-29, 16:40
Medlem
Negerdjurs avatar
Jag vet en kvinna som spårar ur helt koko om hon inte får sin spruta Haldol en gång i månaden. Hon tror att hon har kontroll när hon knullar andra än sin man och drar ladd hela nätterna när hon inte tog sin medicin.

Hon vill inte ta sin medicin alls, så det enda som funkar för henne är månadsvis injektioner.

Hon har förlikat sig med tanken. Någonstans vill hon behålla den stabilitet som är kvar med hennes man. Utifrån vid första anblick hade man aldrig anat någonting hos henne.
Citera
2024-06-29, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doktordonka
Då kommer de och hämtar dig och låser in dig på sluten psykiatrisk avdelning. Det har man nämligen rätt att göra om man utgör en fara för sig själv eller andra.

Antar att det är antipsykotisk medicin du fått? Det brukar gå bra att byta medicin om man inte tycker att den fungerar mot psykosen.
Jag har den bästa medicinen och den hjälper Inte, ville aldrig ha medicinen från början, både jag och alla omkring mig mår bättre när jag inte har sprutan
Citera
2024-06-29, 20:25
Medlem
Brmcs avatar
Hot om självmord låter som en solklar väg framåt i din dialog med din läkare. Testa det du
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in