2024-11-24, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EpicUsername
Ta inte neuroleptika mot ångest. Borde vara kriminellt att skriva ut det mot ångest.

Mot ångest är ju halva verktygslådan borta då man inte får benzo annat än om man är inlagd eller har cancer/ska dö.
Citera
2024-11-24, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EpicUsername
Ta inte neuroleptika mot ångest. Borde vara kriminellt att skriva ut det mot ångest.

Absolut jag hade hellre haft benso utskrivet men min läkare vägrar, däremot hade hon gärna höjt dosen olanzapin men det vägrar jag det är illa nog som det är
Citera
2024-11-24, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Absolut jag hade hellre haft benso utskrivet men min läkare vägrar, däremot hade hon gärna höjt dosen olanzapin men det vägrar jag det är illa nog som det är

Atarax, Alimemazin, Lergigan för en del och som jag själv upptäckt Propavan på dagtid, samt Mirtazapin, och Olanzapin, kan ge viss ångestlindring. Att det ger farligare biverkningar för kroppen än benzo bryr man sig inte om.

Det sägs att Iktorivil inte ger toleransökning, men har tyvärr inte fått prova.
Det är bara att glömma benzo.

En del inom vården förespråkar orden "Ångest har man av en anledning". Det är liksom inte deras målsättning att ta bort den.
Citera
2025-10-30, 02:02
Medlem
Tror ni att det är säkert att injicera Olanzapine Accord 10mg i en ven om man gör allt rätt?
Citera
2025-10-30, 03:27
Medlem
Olanzapin Accord 10mg tablett intravenöst.
La i 2st 10mg:are i en kopp i 4 meter vatten tills de löste upp sig, konsistensen va en vit vattnig lösning med väldigt små pulverbitar i. Fick upp ungefär 0,5 meter tills filtret tog stopp, försökte röra om så mycket som möjligt men inte en droppe kom upp mer. Sög upp lite ljummet kranvatten så det blev 4 meter i pumpen och sköt in långsamt i armvecket. Kanske blev som en microdos men kände inget märkvärdigt.
Ingen aning om det va säkert eller om jag va ute på djupt vatten, finns inte mycket research.
Citera
2025-10-30, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bosse05
La i 2st 10mg:are i en kopp i 4 meter vatten tills de löste upp sig, konsistensen va en vit vattnig lösning med väldigt små pulverbitar i. Fick upp ungefär 0,5 meter tills filtret tog stopp, försökte röra om så mycket som möjligt men inte en droppe kom upp mer. Sög upp lite ljummet kranvatten så det blev 4 meter i pumpen och sköt in långsamt i armvecket. Kanske blev som en microdos men kände inget märkvärdigt.
Ingen aning om det va säkert eller om jag va ute på djupt vatten, finns inte mycket research.

Vad är anledningen till att du injicerar olanzapin?
Citera
2025-10-30, 19:54
Medlem
Port-charlottes avatar
Citat:
Du vet att du kan dö av att hålla på sådär?
Citera
2025-10-31, 15:26
Medlem
Rimners avatar
Citat:
Tror ni att det är säkert att injicera Olanzapine Accord 10mg i en ven om man gör allt rätt?

Nej.
Citera
2025-10-31, 15:28
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:

Känns spontant som att du kommer dö. Varför injicerar man inte sub istället?
Citera
2025-11-05, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Vad är anledningen till att du injicerar olanzapin?

Ville känna av det snabbare, letade inte efter någon kick
Citera
2025-11-05, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimner
Nej.
Jag överlevde, kände typ inget ting. Tror det hade varit oerhört mycket farligare om jag inte filtrerade lösningen
Citera
2025-11-05, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Känns spontant som att du kommer dö. Varför injicerar man inte sub istället?
Jo det har du rätt i. Ville helt enkelt bara testa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in