2024-06-28, 22:44
Medlem
Har lite funderingar angående mitt leasingavtal jag har på min bil. Den ska nämligen in på service snart.
Jag leasar bilen via Satander och tecknade avtalet hos Hedin Bil.
Servicen ingår.
Men till min fråga kan jag lämna in bilen på vilken Hedin anläggning som helst och vad händer om den kommer in 3-4 dagar försent på service?
Kollar nämligen upp tider nu, men finns ingen tid på den anläggningen jag teckande avtalet på.
Ha en fin kväll!
Citera
2024-06-29, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MulleMeckarN
Har lite funderingar angående mitt leasingavtal jag har på min bil. Den ska nämligen in på service snart.
Jag leasar bilen via Satander och tecknade avtalet hos Hedin Bil.
Servicen ingår.
Men till min fråga kan jag lämna in bilen på vilken Hedin anläggning som helst och vad händer om den kommer in 3-4 dagar försent på service?
Kollar nämligen upp tider nu, men finns ingen tid på den anläggningen jag teckande avtalet på.
Ha en fin kväll!
Om du kan anlita valfri anläggning från samma företag bör framgå av avtalet. Troligtvis går det alldeles utmärkt. Vad som gäller om det blir dröjsmål med att genomföra detta med service måste också kunna utläsas i ert avtal. Finns inga generella regler om det.
Citera
2024-06-29, 08:46
Medlem
När vi leasade gjordes ena servicen på annan ort för det var smidigare med hänsyn till arbetsplatsen. Då var det inte supernoga med servicen att den kom in exakt, utan runt de 1500 mil som var intervallet.

Det var en Toyota, men vet att vissa märken är helt anala med intervallen och avsäger sig garanti åtgärder om bilen gått 1 km över, vilket är trams men enkelt för dem att slippa garantin (och de slipper också sälja bilar till mig)

Men boka i god tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in