2024-06-28, 18:06
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Strax innan 14 skulle polisen omhänderta en berusad man med hund som vägrade lämna en skolgård i Bromölla.
Skolpersonalen hade larmat.
Hunden biter en av poliserna och blir skjuten. Polisen förs till sjukhus.
Någon som vet mer?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1265038
Citera
2024-06-28, 18:38
Medlem
Scrattys avatar
Alltså att poliserna ska få hålla på och skjuta hundar kors och tvärs!
Dom hade lätt kunnat tagit det lugnt och inväntat med att gripa ägaren tills man lyckades koppla och avlägsna hunden!
Citera
2024-06-28, 18:39
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scratty
Alltså att poliserna ska få hålla på och skjuta hundar kors och tvärs!
Dom hade lätt kunnat tagit det lugnt och inväntat med att gripa ägaren tills man lyckades koppla och avlägsna hunden!
En hund som biter en människa ska avlivas. Slöddret till ägare slipper ju nu kostnad för avlivning.
Citera
2024-06-28, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottoskorvar
Kommer att polisanmäla detta. Inte för att jag va där utan för att jag vill.

Anmälan till polisen är redan noterad. Skolpersonalen tillkallade Polis när den berusade mannan med hunden vägra lämna skolgården. Skolpersonalen kunde inte släppa ut barnen på skolgården eller lämna skolan och gå hem efter skoldagen slut. Ett obeväpnat fyllo är i normalfallet inte så svårt att ta hand om för andra vuxna.

Men i närvaro av hunden så kan situationen bli hotfull. Som den uppenbarligen blev då hunden gick till attack mot en av polismännen. En dålig hundägare har kostat en bra hund livet.
Citera
2024-06-28, 18:48
Medlem
YuppieFlus avatar
Misär… gissar på ilsken släkting som inte får ha kontakt med en skolelev (farsa som fått barnet omhändertagen?) och väntar på en chans att träffa på barnet.

Hunden har nog haft ett helvete den med och är utåtagerande (skitras, dålig avel, dålig ägare)
Citera
2024-06-28, 18:51
Medlem
Mike.Andersens avatar
Mannen är i 30-årsåldern och incidenten ägde rum på Törnsångarens förskola i Bromölla.
Citera
2024-06-28, 18:53
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Vad var det för slags hund?

– Det går vi inte ut med eftersom Bromölla inte är så stort, men det var en helt vanlig hund – en av de vanligaste hundraserna, säger Evelina Olsson.
https://www.sydsvenskan.se/2024-06-28/polis-skot-ihjal-hund-i-bromolla/

https://skaffahund.se/raser/vanligaste

Måste ju ändå vara en ovanlig hundsort om det bara finns något enstaka exemplar i Bromölla.
Citera
2024-06-28, 18:53
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike.Andersen
Mannen är i 30-årsåldern och incidenten ägde rum på Törnsångarens förskola i Bromölla.

Vad var det för jycke då?
Citera
2024-06-28, 18:59
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Vad var det för jycke då?

Ingen aning, fick inte fram detta.
Citera
2024-06-28, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Anmälan till polisen är redan noterad. Skolpersonalen tillkallade Polis när den berusade mannan med hunden vägra lämna skolgården. Skolpersonalen kunde inte släppa ut barnen på skolgården eller lämna skolan och gå hem efter skoldagen slut. Ett obeväpnat fyllo är i normalfallet inte så svårt att ta hand om för andra vuxna.

Men i närvaro av hunden så kan situationen bli hotfull. Som den uppenbarligen blev då hunden gick till attack mot en av polismännen. En dålig hundägare har kostat en bra hund livet.
Du förstod nog inte mitt inlägg.
Citera
2024-06-28, 19:20
Medlem
LostinDarknesss avatar
Förstår polisens reaktion. Bryr mig inte om de är svenskar eller inte. Men de borde ha lite kunskap i att ge en bedövningspil åtminstone. Hur svårt ska det vara. Inte hundens fel att den hamnade i orätta händer. Oavsett vad ni hatare än säger, så förtjänar alla oskyldiga en till chans även om de gjorde 1 fel p ga de levt eller varit under stress en längre tid och därmed råkat utföra en felaktig handling.

Had ejag varit den där polisen ( om jag nu hade varit polis) så hade jag kanske slagit sönder ägaren totalt men därefter krävt att få den hunden och tagit hand om den och gett den allt den aldrig fick!
Citera
2024-06-28, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottoskorvar
Du förstod nog inte mitt inlägg.

Nej, det var inte lätt. Men du får gärna förtydliga vad du menar med

"Kommer att polisanmäla detta. Inte för att jag va där utan för att jag vill."

Förskolepersonalen hade tillkalat polis och då görs automatiskt anteckningar om precis allt. Vem ringer, varifrån, varför och till vem, som gör vad och larmat ut en polispatrull .... Så vad är "detta" som du vill anmäla. Alla skott som avfyras av polis i tjänst utreds. Vill du ha ännu mer utredning? Av någon annan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in