2024-06-28, 15:37
Medlem
Om man som jag tror på att bitcoin och andra kryptovalutor kommer att vara en del av framtidens finansiella system, finns det egentligen inget smartare just nu än att köpa aktier i undervärderade svenska kryptobolag. Det har blivit helt ignorerade senaste året men jag är övertygad om potentialen.

Tecknade bland annat aktier i Greenmerc (GMERC B) som listades på NGM tidigare i juni. Aktien har gått ned lite sen notering men jag tror det finns bra potential. GMERC har kryptobörsen Trijo (som är den bästa i sverige om man vill köpa bitcoin) och kom med pm denna vecka om att de ska kanske köpa ett finsk cryptobolag. DDom har vuxit mycket senaste året och jag köper hellre denna än safello och btcx!

Tankar?
Citera
2024-06-28, 19:15
Medlem
Om man nu tror på kryptovalutor och att det kommer bli större så hade jag hellre satt mina pengar i just kryptovalutor, än att försöka investera i något bolag som i sin tur kommer tjäna på att bitcoin kommer bli större. Gå direkt till källan istället för att försöka tjäna pengar via omvägar. Andra sätt att indirekt tjäna pengar på kryptovalutor har ju varit via t.ex Nvidia som gör grafikkort som används vid mining. Men att köpa in sig i någon börs tror jag inte alls på.
Citera
2024-06-28, 20:12
Medlem
RostigHinks avatar
Rubrik förtydligad.

/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem