2024-06-27, 22:42
Medlem
Jag funderar starkt på att starta ett företag som skapar energidryck.
Har själv kommit på ett recept som jag laborerar med
Dilemmat är då att jag inte har något kapital att starta ett företag.
Så, vad gör man då? Gofundme & tigga pengar hos nån miljardär?
Citera
2024-06-27, 22:47
Medlem
Att skapa en energidryck utan kapital känns dödsdömt. Även med kapital är det otroligt svårt att slå sig in på läsk/energidryckmarknaden. Men du kanske tänker dig en väldigt liten skala där du skickar direkt till privatpersoner? Tror i och för sig att det också blir svårt när fom flesta har Nocco/Red bull/Celcius/Monster tillgängligt på 5 minuters promenad. Vill inte få dig att inte försöka men det finns ju enklare produkter att sälja.
Citera
2024-06-27, 22:52
Medlem
mikaelss avatar
Så du tänker dig att göra samma som alla stora, fast senare, och utan pengar? Vad kan gå fel?
För tio år sedan hade det kunnat vara en hyfsad ide, men idag, nej.
Citera
2024-06-27, 23:21
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimon94
Gör nåt annat.
Citera
2024-06-27, 23:31
Medlem
Kalopskungens avatar
Vad är det som utmärker din produkt från alla andra märken som pumpas ut just nu? Kan du uppfylla ett behov som inte redan har tillgodosetts borde det väl inte vara några problem med att komma igång via typ Kickstarter.

(Bonuspoäng om även planerar att döpa den till nåt random svensk ord, typ "Törst" eller "Slurka")
Citera
2024-06-27, 23:36
Medlem
Negreritvs avatar
Citat:
Red bull, Nocco och Monster är redan starka aktörer. Finn en annan idé...
Citera
2024-06-27, 23:57
Medlem
olasvenssons avatar
Börja sälja dina drycker stan, kanske på parkeringsplatser, kanske på ICA parkering. Sätt upp stånd och sälj.
Citera
2024-06-28, 00:56
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Du får ju be eb finansiär hjälpa dig.
Utan att ha sålt något, utan att ha producerat drycken, utan att ha en marknadsplan och utan att tydligt beskriva det som både är attraktivt och särskiljande kan jag tänka mig att du får 1.000 spänn för 50%
Har du allt detta klart å andra sidan och det verkar genomförbart så kan du få någon att stötta med några hundra tusen.
----------
Vad är det som gör att denna energidryck är värd att satsa på?
Citera
2024-06-28, 02:57
Bannlyst
Det är hur många som helst, som dig som försökt göra det, men tyvärr misslyckats. Men man ska aldrig säga aldrig. Tror du på din ide, så kör!
Citera
2024-06-28, 19:17
Medlem
ormbitens avatar
När jag drev min bensinstation så fick man ju reklamblad med nya billiga typer av energidrycker lite då och då.
EUPHORIA, ROYAL, WOLWERINE, BÄNGER, HELL, BUMBUM, BURN, BATTERY, PRIME, ROCKSTAR, ZICO, samt en mängd andra sorter.

Billiga energidrycker som till en början kostar typ 1,89 kr per burk i inköp för butiken, men som ändå inte lyckas konkurrera med mer kända energidrycker och efter ett tag störtdyker försäljningen.

Nä att slå sig in på den marknaden krävs något extra ordinärt och stora ekonomiska muskler.
Dömt att misslyckas.
Citera
2024-07-01, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Du får ju be eb finansiär hjälpa dig.
Utan att ha sålt något, utan att ha producerat drycken, utan att ha en marknadsplan och utan att tydligt beskriva det som både är attraktivt och särskiljande kan jag tänka mig att du får 1.000 spänn för 50%
Har du allt detta klart å andra sidan och det verkar genomförbart så kan du få någon att stötta med några hundra tusen.
----------
Vad är det som gör att denna energidryck är värd att satsa på?

Det enda som skiljer är en ingrediens & smak, är 99% säker på att i princip ingen använder den ingrediens/smaken.

Affärsplan har jag. Finansiär får jag eventuellt kolla på , tack för tips
Citera
2024-07-01, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoslek
Att skapa en energidryck utan kapital känns dödsdömt. Även med kapital är det otroligt svårt att slå sig in på läsk/energidryckmarknaden. Men du kanske tänker dig en väldigt liten skala där du skickar direkt till privatpersoner? Tror i och för sig att det också blir svårt när fom flesta har Nocco/Red bull/Celcius/Monster tillgängligt på 5 minuters promenad. Vill inte få dig att inte försöka men det finns ju enklare produkter att sälja.

Jo energidryck är segt & sälja. Men vad skulle man annars sälja? Har en annan produkt på g inom patent men väljer att vara tyst om det av uppenbara skäl x)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in