Citat:
Ursprungligen postat av
GibbeEkan
Jag har märkt att ordningsvakter har en tendens att eskalera situationer snarare än att deskalera dem. Poliser i jämförelse, är så mycket mer professionella i sitt bemötande med människor och kan därmed lugna ned människor som är uppvarvade
nja. poliser är otroligt bra på att eskalera situationer dom med. mästare och mästarinnor på att skapa problem från ingenting.
Citat:
Ursprungligen postat av
GibbeEkan
...varav många ordningsvakter mest verkar vilja ha en anledning till att brotta ned eller förminska andra människor.
ja, det stämmer. tyvärr måste man idag i sverige, mer eller mindre, göra exakt som ordningsvakter säger, eller lämna. annars blir man troligen fysiskt skadat på ett eller annat sätt. poliserna behöver man däremot inte lyda direkt. 👍 få av dom vill skada på samma sätt som ordningsvakter, och dom som vill det vågar inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
GibbeEkan
Varför är det så stor skillnad på ordningsvakter och poliser i jämförelse?
det är många riktigt störda människor som söker sig till ordningsvakteriet. dom njuter väl av att plåga andra människor? poliserna i sverige är inte såna. dom är mer töntar bara. det ska sägas att det ibland förekommer personer som går med ordningsvakter som "ordningsvakt" eller "väktare" som inte ens är det. utan ubildning. drar på sig kläderna bara. 👍 heja sverige! jag nämner inga saker som jag vet hänt kring det här och nu. det kommer kanske senare.