Citat:
Ursprungligen postat av
RadioGaGa
Så det är svårare att vara anonym med en .se-domän? Jag har flera idéer till domännamn både engelska och svenska så det är svårt att bara välja ett namn. Kan man ha flera domännamn till samma sida?
Jag har tittat på två webbhotell, Inleed och egensajt. Båda har Wordpress så då slipper jag koda själv.
På samma sätt som att du inte längre kan vara "anonym" med ett mobiltelefonkontantkort där det numera krävs personnummer, så är det samma krav på .SE domäner idag. Kan du få tag i en "målvakt" så funkar naturligtvis det. Men enl min uppfattning så är väl det en ganska "taskig start" om man ska ge sig ut på internet.
För övrigt tror jag faktiskt att Sverige är det enda landet i världen som har så strikta krav vad beträffar "personnummer". Övriga domäner har i princip inga krav över huvud taget mer än en fungerande emailadress och ett fungerande mobiltelefonnummer. Extremt sällan de kräver bestyrkta passkopior eller liknande!
Ja, du kan rent teoretiskt ha oändligt med domäner till en och samma websida men räkna inte med att sidan någonsin kommer att bli indexerad av någon sökmotor utan den kommer omgående att bli "banned for life".
Lägg hellre några timmar på att lära dig simpel HTML-programmering än att använda dig av Wordpress. Jag tipsade dig tidigare om
Adobe Dreamweaver alt
CoffeeCup och de håller än idag.
Är du mer intresserad av ett häftigt säljande domännamn? Eller en flashig high tech webdesign? Eller att du får till toppnoteringar hos sökmotorerna typ Google?