2024-06-26, 23:01
Medlem
Domass avatar
På en del ställen säger dom att resinen som bildas av gräs gör att träpipan blir porös.

Nån som är insatt i detta?

Läste även på en annan sida att det inte ska vara några problem och att man bara ska packa tätt och att elda väl.

Stämmer det?

Mvh
Citera
2024-06-27, 18:05
Medlem
Kaffekrigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Domas
På en del ställen säger dom att resinen som bildas av gräs gör att träpipan blir porös.

Nån som är insatt i detta?

Läste även på en annan sida att det inte ska vara några problem och att man bara ska packa tätt och att elda väl.

Stämmer det?

Mvh

Trä i sig är poröst utan att man har rökt.
Träet kommer suga åt sig och underhåller du inte den så kommer den bli lika igentäppt som en näsa vid förkylning.

Kör bong eller en pipa som är enkel att rengöra och underhålla. Typ rostfritt med trä runt om.
Citera
2024-06-27, 18:15
Medlem
Domass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffekrig
Trä i sig är poröst utan att man har rökt.
Träet kommer suga åt sig och underhåller du inte den så kommer den bli lika igentäppt som en näsa vid förkylning.

Kör bong eller en pipa som är enkel att rengöra och underhålla. Typ rostfritt med trä runt om.

Tack.

Fan jag har ändå sneglat på en schysst träpipa... kostar bara 300 och är väldigt liten. Bara jag underhåller den så...
Citera
2024-06-27, 18:50
Medlem
hazemans avatar
Köp en Digger pipa.Bästa för cannabis.
Citera
2024-06-27, 19:26
Medlem
pMTqs avatar
En ordentligt inrökt haschpipa är bland det bästa som finns. Har du inget röka kvar så är det bara att elda ordentligt och du blir hög på de oljor som pipan sugit åt sig under åren.
Citera
2024-06-27, 19:37
Medlem
Kaffekrigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Domas
Tack.

Fan jag har ändå sneglat på en schysst träpipa... kostar bara 300 och är väldigt liten. Bara jag underhåller den så...

Underhålla en pipa där tobak har använts är nog ganska annorlunda mot när cannabis har använts… ett tips är eftersom den bara kostar 300kr, köp två. En du kan börja att experimentera med och en du faktiskt kan hålla i liv när du har listat ut bra sätt att underhålla pipan på.
Citera
2024-06-27, 20:31
Medlem
Domass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazeman
Köp en Digger pipa.Bästa för cannabis.

En sådan rökte jag ur i tonåren, det var polaren som ägde den. Då rökte vi hasch, men det kanske funkar med vanligt gräs också o tobak?

Vill nämligen inte röka tobak och digger har ju en normalsize med så man kan ju inte packa hela full med weed.

Har kollat på en mindre som har 1,7 cm i diameter i hålet. Det är i princip det minst man kan få med en träpipa som är av snyggare design och som är gjord för tobaksbruk egentligen.

Alla andra weed träpipor ser mer ut som pinnar , eller så har de metalldelar eller ser ut som shamanpipor.
Senast redigerad av Domas 2024-06-27 kl. 20:35.
Citera
2024-06-27, 20:32
Medlem
Domass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pMTq
En ordentligt inrökt haschpipa är bland det bästa som finns. Har du inget röka kvar så är det bara att elda ordentligt och du blir hög på de oljor som pipan sugit åt sig under åren.

Haha har aldrig tänkt på... sicket jävla partytrick.
Citera
2024-06-27, 20:34
Medlem
Domass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffekrig
Underhålla en pipa där tobak har använts är nog ganska annorlunda mot när cannabis har använts… ett tips är eftersom den bara kostar 300kr, köp två. En du kan börja att experimentera med och en du faktiskt kan hålla i liv när du har listat ut bra sätt att underhålla pipan på.

Okej, tack för tipsen. Får titta på det. Vill ju inte börja röka tobak det är ju det hela kruxet är.
Citera
2024-06-27, 21:01
Medlem
Går det att röka rakt ur en crackpipa? Teoretiskt vet jag inte varför det inte skulle gå men känns så bisarrt

Tänker en sån hära https://smoketower.com/glass-pipe-kawum-l14cm-se.html
Citera
2024-06-27, 21:19
Medlem
Kaffekrigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoslek
Går det att röka rakt ur en crackpipa? Teoretiskt vet jag inte varför det inte skulle gå men känns så bisarrt

Det mesta går att röka ur, funkar det med några hål i en gammal burk går detta med, möjligen att det är lite knepigare att tända buds, men kör du resin så inga problem.
Citera
2024-06-28, 11:14
Medlem
Domass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoslek

Haha, hade vart rätt kul o röka ur för att se folks reaktioner.
Senast redigerad av Domas 2024-06-28 kl. 11:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in