• 1
  • 2
2006-08-18, 03:30
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newi
Som tjej är det ganska snyggt, så länge hon inte är för smal, men som kille däremot... nej, där håller jag inte med dig. För 1 år sedan så hade jag ett BMI på ungefär 19. Jag visste att jag var smal, men det var inte förns jag såg ett foto från en semesterresa som var tagen i en annan vinkel än den man ser i spegeln, som jag insåg att jag var ta mig fan ett benrangel. Nu har jag ett BMI på 22-23 och det ser jävligt mycket bättre ut, även om jag gärna skulle gå upp kanske 5 kilo till.

Men men, alla har sin egen smak, tycker du det är snyggt så gör du det
Ja, det är ju en smaksak, som sagt... Har själv ett BMI på 16,5, men jag tycker det ser helt okej ut och många tjejer, inte bara min partner, utan även vanliga tjejer som bor i andra länder och har pojkvänner och således inte kan ha något intresse av att smöra inför mig, verkar iaf tycka att jag ser bra ut... Fast de brukar iofs bara få se mig påklädd, man ser ju inte riktigt hur underviktig jag är då jag har kläderna på...

Även om mesomorfiska män (muskulösa med breda axlar) är mest uppskattade av kvinnor så finns det faktiskt en hel del som föredrar män med ektomorfkroppar också... Många klassiska trosvätare inom film- och musik-branchen är just ektomorfer... De med endomorfisk kroppsbyggnad har nog det värre... Lätt att bli överviktiga, och är inte populära hos det motsatta könet oberoende av om de är män eller kvinnor...
Citat:
Ursprungligen postat av qwertyabc123
Jo det är ju jättesnyggt med vandrande pinnar till tjejer. Fotomodeller ser ju knasiga ut, oftast.
Visst är kraftigt underviktiga människor överrepresenterade i den ektomorfiska gruppen, men det är inget måste... Att ha en ektomorfisk kropp innebär bara att man ser rak ut och inte har V-formad överkropp (som mesomorfiska män har) eller är rund (som endomorfer är)...
Citera
2006-08-18, 09:40
Medlem
LD50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Har själv ett BMI på 16,5
Det där är inget BMI utan en diagnos på ätstörning...
Om det nu är sant, BMI under 18 brukar innebära läkarbehandling.
Citera
2006-08-18, 09:51
Medlem
Chalices avatar
Instämmer med LD50, du kanske borde fundera på att kontakta läkare. Att vara så pass underviktig är förenat med stora skador kroppen på sikt. Det faktum att du tycker dessutom tycker att du är snygg talar absolut för ätstörning.

BMI 16.4 = 180 cm och 53 kg.
Citera
2006-08-18, 12:08
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LD50
Det där är inget BMI utan en diagnos på ätstörning...
Om det nu är sant, BMI under 18 brukar innebära läkarbehandling.
Citat:
Ursprungligen postat av Chalice
Instämmer med LD50, du kanske borde fundera på att kontakta läkare. Att vara så pass underviktig är förenat med stora skador kroppen på sikt. Det faktum att du tycker dessutom tycker att du är snygg talar absolut för ätstörning.

BMI 16.4 = 180 cm och 53 kg.
Någon ätstörning är det inte eftersom jag äter normalt... Min kropp är helt enkelt byggd på det sättet... Jag har helt enkelt snabb ämnesomsättning, något som jag är väldigt nöjd med eftersom det ger mig möjligheten att äta vad jag vill när jag vill i den kvantitet jag behagar utan att jag blir tjock...
Citera
2006-08-18, 13:15
Medlem
LD50s avatar
Har lyckats få upp mitt BMI till 35 nu...
Citera
2006-08-18, 13:36
Medlem
Anteeees avatar
22,5 här men siktar upp emot 25
Citera
2006-08-18, 14:29
Medlem
Chalices avatar
Citat:
Någon ätstörning är det inte eftersom jag äter normalt... Min kropp är helt enkelt byggd på det sättet... Jag har helt enkelt snabb ämnesomsättning, något som jag är väldigt nöjd med eftersom det ger mig möjligheten att äta vad jag vill när jag vill i den kvantitet jag behagar utan att jag blir tjock...

Ja, mår du bra så.... Dock är bergeppet "äta normalt" ganska missvisande. När man har skev kroppsuppfattning/ätstörningar ligger det lixom i sakens natur att man tycker man är "normal" alt tjock. Hur många kcal får du i dig då?
Citera
2006-08-19, 12:21
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chalice
Ja, mår du bra så.... Dock är bergeppet "äta normalt" ganska missvisande. När man har skev kroppsuppfattning/ätstörningar ligger det lixom i sakens natur att man tycker man är "normal" alt tjock. Hur många kcal får du i dig då?
Har ingen koll på hur mycket jag äter, men jag äter normalt änligt andra människor också... Grejen är den att jag blir magrare ju mer jag äter... Tycker nästan jag lägger på mig något kilo om jag äter dåligt, men äter jag mycket går jag istället ner... En gång testade jag att äta McDonald's-måltider fem gånger i veckan i en månad, och då gick jag bara upp ett enda kilo...

Som sagt, snabb ämnesomsättning... Men jag är hur som helst nöjd med situationen... För det första tycker jag att jag ser bra ut, för det andra så lägger ju de flesta människor på sig vikt då de kommer upp i medelåldern... Då tycker jag det är bättre att gå från "väldigt smal" till "smal" och inte från "normalviktig" till "tjock"...
Citera
2006-08-19, 12:52
Medlem
FKNs avatar
En mcdonalds-måltid per dag bör ju iofs ge ett kaloriunderskott.

Dra i dig två familjepizzor och var så inaktiv du bara kan, så ska du se att du går upp.
Citera
2006-08-20, 00:51
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FKN
En mcdonalds-måltid per dag bör ju iofs ge ett kaloriunderskott.
Åt bland annat en McD-måltid om dagen... Blev även ett par andra rediga måltider varje dag under den perioden...
Citat:
Dra i dig två familjepizzor och var så inaktiv du bara kan, så ska du se att du går upp.
Så inaktiv jag bara kan är jag redan (nåja, brukar promenera och cykla lite), men skulle jag försöka få i mig två familjepizzor på en dag skulle jag nog kräkas...
Citera
2006-08-20, 07:48
Medlem
Citat:
Har ingen koll på hur mycket jag äter, men jag äter normalt änligt andra människor också... Grejen är den att jag blir magrare ju mer jag äter... Tycker nästan jag lägger på mig något kilo om jag äter dåligt, men äter jag mycket går jag istället ner... En gång testade jag att äta McDonald's-måltider fem gånger i veckan i en månad, och då gick jag bara upp ett enda kilo...

Som sagt, snabb ämnesomsättning... Men jag är hur som helst nöjd med situationen... För det första tycker jag att jag ser bra ut, för det andra så lägger ju de flesta människor på sig vikt då de kommer upp i medelåldern... Då tycker jag det är bättre att gå från "väldigt smal" till "smal" och inte från "normalviktig" till "tjock"...

jag är också Ectomorph, och har vägt ungefär lika mycket som dig en gång i tiden. jag käkade mycket skräpmat, godis, cola osv. men gick inte upp i vikt, tills jag lärde mig om träning och kostlära. hur som helst för att gå upp i vikt måste du ligga på en konstant kaloriöverskott, många som har svårt att gå upp i vikt tror att de käkar mycket men när man väl räknar kalorierna de käkar under en period märker man att det inte alls är mycket...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in