2024-06-23, 20:29
Medlem
JPMorgandonators avatar
Det saknas folk i vården, polisen och på matleveransmopederna etc

Mitt förslag är att vi inför 6 dagars arbetsvecka med bibehållen lön för 5 dagars arbete för att hålla lönekostnaderna rimliga, klara flaskhalsarna, öka trivseln på arbetsplatserna och höja arbetsmoralen. Låt oss börja förbereda. Tiden till 1 juli är knapp.

Håller ni med? Om ja eller nej - varför?

Citat:
Greece introduces the six-day work week

From the construction industry to the tourism sector, Greek employers cannot find the staff they need. The government's solution: longer working hours. A new law enables employers to implement a six-day work week
https://www.dw.com/en/greece-introduces-the-six-day-work-week/a-69439050
Citera
2024-06-23, 20:33
Avslutad
Man lockar inte folk med fler arbetsdagar utan genom högre löner och andra förmåner. Sen kan jag förstå dina marxistiska tankegångar och uppskatta dem på sätt och vis i vissa aspekter.
Citera
2024-06-23, 20:35
Medlem
BanarneWeises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JPMorgandonator
Det saknas folk i vården, polisen och på matleveransmopederna etc

Mitt förslag är att vi inför 6 dagars arbetsvecka med bibehållen lön för 5 dagars arbete för att hålla lönekostnaderna rimliga, klara flaskhalsarna, öka trivseln på arbetsplatserna och höja arbetsmoralen. Låt oss börja förbereda. Tiden till 1 juli är knapp.

Håller ni med? Om ja eller nej - varför?

https://www.dw.com/en/greece-introduces-the-six-day-work-week/a-69439050

Vad är det du jobbar med, om jag får fråga? För inte kan du ha ett tufft jobb om du vill jobba sex dagar i veckan, för mindre lön.
Citera
2024-06-23, 20:45
Avslutad
Greker jobbar ett halvår. Sen är dom lediga ett halvår. Klart man kan jobba 6 dagar under ett halvår…
Citera
2024-06-23, 20:48
Medlem
JPMorgandonators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DipsMedSlips
Man lockar inte folk med fler arbetsdagar utan genom högre löner och andra förmåner. Sen kan jag förstå dina marxistiska tankegångar och uppskatta dem på sätt och vis i vissa aspekter.
Meningen är inte att locka nya utan att få de befintliga mer produktiva.

Citat:
Ursprungligen postat av BanarneWeise
Vad är det du jobbar med, om jag får fråga? För inte kan du ha ett tufft jobb om du vill jobba sex dagar i veckan, för mindre lön.
Jag arbetar sju dagar i veckan med ett löneuttag långt under ett sjukvårdsbiträde. Försöker få livet att gå runt på ett stort antal styrelsearvoden. Är investerare och fastighetsägare bla.

Har aldrig mobilen avstängd så man kan säga att jag arbetar dygnet runt även på golfbanan. Med affärer.
Citera
2024-06-23, 20:49
Medlem
Kapten-Kepss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Signalsanning
Greker jobbar ett halvår. Sen är dom lediga ett halvår. Klart man kan jobba 6 dagar under ett halvår…

Om detta är sant yrkar jag på att vi omedelbart sparkar ut dem ur EU.
Maken till lata jävlar.
Citera
2024-06-23, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten-Keps
Om detta är sant yrkar jag på att vi omedelbart sparkar ut dem ur EU.
Maken till lata jävlar.

Astronauter är ju inte alltid i rymden ska i sluta betala dem för det ?
Citera
2024-06-23, 20:57
Medlem
akutaccents avatar
I egenskap av latoxe är jag för. I egenskap av arbetstagare med en fungerande hjärna är jag militant motståndare.
Citera
2024-06-23, 20:57
Medlem
jonte500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Battreanmig.
Du vinner årets pris för sämsta parallell!
Citera
2024-06-23, 20:58
Medlem
BanarneWeises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JPMorgandonator
Meningen är inte att locka nya utan att få de befintliga mer produktiva.

Jag arbetar sju dagar i veckan med ett löneuttag långt under ett sjukvårdsbiträde. Försöker få livet att gå runt på ett stort antal styrelsearvoden. Är investerare och fastighetsägare bla.

Har aldrig mobilen avstängd så man kan säga att jag arbetar dygnet runt även på golfbanan. Med affärer.

Ja, då är det väldigt enkelt för dig att säga att man ska jobba sex dagar i veckan samtidigt som man går ner i lön - du har inget fysiskt jobb.
Jobba i vården i ett par månader, och du har ändrat åsikt till att jobba mindre för mer i lön. Kom ner från din höga häst.
Senast redigerad av BanarneWeise 2024-06-23 kl. 21:00.
Citera
2024-06-23, 20:59
Medlem
Kapten-Kepss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Battreanmig.

Du jämför genomsnitts-greken med astronauter?

Kan du beskriva exakt vad i att vara en grek som går att jämföra med att träna i 5 år för att bland annat navigera en rymdskyttel? Är det när de serverar kebab?
Citera
2024-06-23, 21:01
Medlem
Masingas avatar
Idiot förslag
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto