2024-06-23, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tempmail2
Vad smidigt att avskriva folk som knäppgökar och nassar.. måste vara skönt att beskåda världen från sina höga hästar. De flesta ideologier (nazism som kommunism och islamism) har ju sina poänger, annars hade de inte blivit så inflytelserika som de blivit. Beroende på ens egna uppväxt, samhällsklass, etniska grupp eller vad det nu må vara. Ja, du påvisar alldeles tydligt vad bias är, tackar!
Ja är inte biaserad men nassar är knäppgökar. Vad är det du inte förstår?
Citera
2024-06-23, 07:47
Medlem
ImTheMans avatar
På ett forum som Flashback blir det nog mer att folk matar sig själva med confirmation bias, än att ta till sig av åsikter. Det är ändå mer balanserat än tex youtube, där algoritmerna fullkomligt dränker en i samma ståndpunkter som i det man redan tittat på. Här styr man ju mer själv.
Citera
2024-06-23, 07:54
Medlem
Muppetys avatar
Märker tydligt av att de flesta är högerlagda o det förekommer mycket onödigt hat mot invandrare här, än t.ex. i Facebooks kommentarsfält.

Jag har dock i bakhuvudet att jag gärna kollar upp sådant som låter lite väl otroligt.

Men jag förstår att vanlig media inte gillar yttrandefriheten här, då de anser att folk kan påverkas.
Citera
2024-06-23, 08:00
Medlem
DixieDs avatar
Flesta svenskar är vettiga
Flashback har dessutom varit mycket mer otrevlig med medlemmar ifrån NMR som hoppade på användare här. Idag är tonen mycket trevligare och diskussioner flyter på.

Att flesta svenskarna röstade på SD beror på att man ville ha en förändring dvs göra något mot kriminella som förstör enormt både för svenskar och invandrare.
Jag förstår knappt hur en skötsam medborgare får ta ”skit” för vad någon annan gör på grund av utseende. Det är som att man skulle gå runt och hata alla män för att många pedofiler är män

Den vanliga medborgaren kan skilja mellan rätt och fel.
Livet rullar på precis som vanligt med folk som tar hand om varandra med gemenskap, sociala event och annat.

Många svenskar och invandare tar sig till jobbet och betalar skatt till landet dvs staten för att båda vill landet väl.

Vad en kriminell gör är ju inte deras problem utan politikernas och hur den kriminella ser ut borde knappt vara en diskussion men det har det blivit nu.

Anledningen är för att det har funnits massa politiska partier som inte koncentrerat sig på integration och utanförskap som växt i landet. Unga människor som dras till kriminella nätverk istället för att gå i skolan

Man borde mer se det som ett misslyckande tillsammans än att hoppa på varandra tycker jag.

Hade jag varit en ledare så hade jag tagit på mig ansvaret och sett det som ett misslyckande men många politiker har gjort det och tänker på förändring.

Flesta vuxna människor sitter inte och hatar varandra utan är fullt upptagna med att ta hand om sina familjer dvs med att ha mat på bordet, betala hyror och kunna överleva oavsett om man är invandrare eller svensk

När dessa möter varandra på bussen, tåget eller affären så ser man på varandra och förstår att båda försöker överleva i en ganska svår värld där inflationen blivit högre än någonsin och folk har svårt att få arbete.

Sen har du högern och vänster folket självklart som vill ha någon att skylla på för att leka offer olikt alla andra i samhället. Det är bättre att skylla sina problem på någon annan.

Högern på invandrare då för att lätta på trycket att man inte får en bostad eller jobb på grund av mycket folk och vänstern skriker om rasism dvs att svenskar är rasister som inte vill ge jobb eller bostad

Visst blir det lättare när man skyller allt på någon annan? Då är man problemfri och det är fel på svenskarna och invandrare att man inte får jobb/bostad

Det är så ”bortskämda” ungar tänker oavsett om man är invandrare eller svensk.

Vi har sett finanskrisen och för flesta av oss som levde då var det ännu värre tid än det här. Man kunde knappt få en anställningsintervju. Allt bara kraschade och folk fick lämna sina arbeten med omedelbar verkan

Bostäder var i princip omöjligt att finna. Krig fanns redan då också

Tidigare generationer har sett andra världskriget och överlevt

I slutändan dvs det som har förändrats är att det finns internet för rasistiska invandrare och svenskar som kan gnälla alla sina problem med varandra om hur svårt livet är nu istället för att ta tag i problemen precis som alla andra människor som kämpar utan att hata och gnälla
Senast redigerad av DixieD 2024-06-23 kl. 08:20.
Citera
2024-06-23, 08:03
Medlem
Trakessons avatar
Jag påverkas ganska negativt. Blir emellanåt väldigt trött på att i alla jävla trådar oavsett vad de handlar om ska det vara invandrarnas fel. Det gör att jag i perioder håller mig härifrån för jag orkar inte läsa skiten. Det är inte så att jag älskar alla invandrare och jag ser väl också att det finns problem som måste lösas, men alla förtjänar att dömas efter sina egna handlingar inte efter någon sorts gruppmall.

Dessutom har jag varit här väldigt länge under olika nick och jag upplever att det har skett dn fördumning här på Flashback. ”Förr” kunde man diskutera med nazisterna som med andra men idag verkar de vara extremt mycket mera korkade än för 30 år sedan. De upprepar inövade fraser och verkar mer som troll än som politiskt intresserade. När svenska missbrukare som lever på bidrag och/eller kriminalitet sitter här och skyller allt elände på missbrukande invandrare som lever på bidrag och/eller kriminalitet känns det lätt löjligt.

Jag tror att väldigt många påverkas av allt hat härinne. Många som egentligen aldrig kommer i kontakt med några invandrare läser här och tror att det är så man ska tycka. Fast det går till en viss gräns innan folk tröttnar och det får motsatt effekt.

Trots att jag upplever att Flashback blivit extremt mycket mer exkluderande och högervridet så tycker jag det är viktigt att det finns forum där man kan diskutera anonymt. Att man får uttrycka åsikter och diskutera sådant som kanske inte är helt rumsrent i samhället utan att det ska behöva få konsekvenser som att man blir av med sitt arbete eller social position. Jag tror inte på förbud, men kanske moderatorerna skulle försöka hålla efter alla ”det var säkert en blatte”-inlägg i trådarna i de forumdelar som handlar om annat än invandring och integration.

Fast det får man väl inte tycka snart i det här forumet?!
Citera
2024-06-23, 08:03
Bannlyst
Forumet förstärker ens åsikter, vilket egentligen är lite konstigt.
Man kan tycka att man skulle börja fundera på sina åsikter och kanske börja ifrågasätta dom, men det verkar fungera tvärtom.
Citera
2024-06-23, 08:10
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson
Jag påverkas ganska negativt. Blir emellanåt väldigt trött på att i alla jävla trådar oavsett vad de handlar om ska det vara invandrarnas fel. Det gör att jag i perioder håller mig härifrån för jag orkar inte läsa skiten. Det är inte så att jag älskar alla invandrare och jag ser väl också att det finns problem som måste lösas, men alla förtjänar att dömas efter sina egna handlingar inte efter någon sorts gruppmall.

Dessutom har jag varit här väldigt länge under olika nick och jag upplever att det har skett dn fördumning här på Flashback. ”Förr” kunde man diskutera med nazisterna som med andra men idag verkar de vara extremt mycket mera korkade än för 30 år sedan. De upprepar inövade fraser och verkar mer som troll än som politiskt intresserade. När svenska missbrukare som lever på bidrag och/eller kriminalitet sitter här och skyller allt elände på missbrukande invandrare som lever på bidrag och/eller kriminalitet känns det lätt löjligt.

Jag tror att väldigt många påverkas av allt hat härinne. Många som egentligen aldrig kommer i kontakt med några invandrare läser här och tror att det är så man ska tycka. Fast det går till en viss gräns innan folk tröttnar och det får motsatt effekt.

Trots att jag upplever att Flashback blivit extremt mycket mer exkluderande och högervridet så tycker jag det är viktigt att det finns forum där man kan diskutera anonymt. Att man får uttrycka åsikter och diskutera sådant som kanske inte är helt rumsrent i samhället utan att det ska behöva få konsekvenser som att man blir av med sitt arbete eller social position. Jag tror inte på förbud, men kanske moderatorerna skulle försöka hålla efter alla ”det var säkert en blatte”-inlägg i trådarna i de forumdelar som handlar om annat än invandring och integration.

Fast det får man väl inte tycka snart i det här forumet?!

Mycket bra inlägg!
Håller till 100 .% med och jag förstår också varför politikerna röstade för chat control. Vänstern och högern har blivit dummare än någonsin vilket har diskuterats på EU nivå att man inte kan ha dessa härjande i alla länder och förstöra för vanliga skötsamma medborgare.

Jag ser att dessa som blir kränkta av chat control är också dessa som vill härja om detta och kalla det för yttrandefriheten

”Jag som höger förlorar mina rättigheter att ”posta” desinformation om alla invandrare via AI och kunna manipulera barn”. Vad ska jag göra då mitt liv tänker högern

Man får skylla sig själv när man får sina rättigheter indragna mer och mer

Bra av politikerna 👌
Senast redigerad av DixieD 2024-06-23 kl. 08:15.
Citera
2024-06-23, 08:19
Medlem
En del av det jag läser får mig att tycka att de som gnäller för mycket på invandrare bara skulle få vård i den mån helsvensk vårdpersonal sen minst två generationer har tid med dem.

Då hade det kanske gått upp ett Liljeholmens för några av er.
Citera
2024-06-23, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tempmail2
Att vara tolerant mot det intoleranta är inte något hedervärt. Men är ju problemet med er dogm, det är som att ni ersatt religionen med "mänskliga rättigheter" och annat ni ser som heligt. Då går det uppenbarligen försvara vilka galenskaper som helst (massinvandring, islam, importerat bidragsfusk osv).

Vet inte varför jag svarar på ett så korkat inlägg men here we go....

Ingenstans skrev jag att man ska vara tolerant mot intolerans. Snarare tvärtom. Det är den enda gången man inte bör vara tolerant för annars blir det som i Nazityskland. Hela poängen är att veta var gränsen dras. Den dras dock inte vid "alla muslimer är x" för då är du intolerant. Att du inte vet skillnaden låter mer som att du bara lyssnat på någon Joe Rogan pod eller liknande och repeterar det du hört.

Jag är strikt emot all religion. Betyder inte att jag inte tycker religiösa människor inte förtjänar att leva eller bosätta sig var de vill så länge de följer det landets lagar och anpassar sig. Det är vad tolerans är.

Sådana här svar är det dock så jävla många av på Flashback. Läsförståelsen bland SD:are är fan så låg att man tro att det är ni som misslyckats på SFI och inte de "förbannade menafolken".
Citera
2024-06-23, 09:05
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Fattar inte hur du tänker. Varför skulle det faktum att en omröstning här inte får samma utfall som EU-valet bevisa att man påverkats av en påverkanskampanj?

Samma här. Fågelholk. Vad menar människan?

Ryss/Ukraina-trollen har säkert påverkat folk. Likaså har de som lider av TDS säkert lyckats avskräcka några från Trump.
Citera
2024-06-23, 09:18
Medlem
Du är inte anonym på flashback

SD är kontrollerad opposition

Jag blir påverkad och upprörd över kommentarer på flashback som antyder att SD skulle vara någon form av räddning.

Samtidigt som jag blir upprörd och ledsen över att folk inte vet bättre så fylls jag av en hopplöshetskänsla.

Även i verkligheten när någon ska klämma till med att de minsann bara SD som kan rädda oss då får jag ont i magen och kan aldrig se personen som en äkta människa igen. Den nivån av naivitet och ignorans är inte värdigt.

Så flashbacks kommentarer upplyser mig om hur små och ovetande folk är. Alla är verkligen bara barn som vill ha rätt.
Citera
2024-06-23, 09:37
Avslutad
Om du tror att du inte blir påverkad har du blivit påverkad. Att hantera propaganda och annan typ av retorik handlar om att komma till insikt med att du är påverkningsbar och aktivt måste filtrera information genom en process av kritisk granskning.

Nej, kritisk granskning är inte det samma att du ska vara kritisk till all information. Det är en metodik för att sålla bland källor och fakta gällande information som är svår att verifiera och påståenden som verkar osannolika.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in