Citat:
Ursprungligen postat av
Tempmail2
Att vara tolerant mot det intoleranta är inte något hedervärt. Men är ju problemet med er dogm, det är som att ni ersatt religionen med "mänskliga rättigheter" och annat ni ser som heligt. Då går det uppenbarligen försvara vilka galenskaper som helst (massinvandring, islam, importerat bidragsfusk osv).
Vet inte varför jag svarar på ett så korkat inlägg men here we go....
Ingenstans skrev jag att man ska vara tolerant mot intolerans. Snarare tvärtom. Det är den enda gången man inte bör vara tolerant för annars blir det som i Nazityskland. Hela poängen är att veta var gränsen dras. Den dras dock inte vid "alla muslimer är x" för då är du intolerant. Att du inte vet skillnaden låter mer som att du bara lyssnat på någon Joe Rogan pod eller liknande och repeterar det du hört.
Jag är strikt emot all religion. Betyder inte att jag inte tycker religiösa människor inte förtjänar att leva eller bosätta sig var de vill så länge de följer det landets lagar och anpassar sig. Det är vad tolerans är.
Sådana här svar är det dock så jävla många av på Flashback. Läsförståelsen bland SD:are är fan så låg att man tro att det är ni som misslyckats på SFI och inte de "förbannade menafolken".