2024-06-22, 05:31
Medlem
serializedobject64s avatar
Tjo hade mitt recon framework körande senaste dagarna och idag när jag skulle testa ”ls” för att kolla vad jag farmat men alla commands säger ”bash: /usr/bin/ls: input/output error”.

Så testade reboota via knappen (kom endast någon random boxes upp när jag försökte reboote via UI). Slapp engång till grub menu och tryckte recovery mode men slapp ejj in. Rebootade och nu kmr jag bara till UEFI BIOS.

Är de ba att testa reinstallera bootloadern, uppdatera och ominstallera xfce var jag tror problemet ligger eller? Via live USB då. Har ej lust att förlora allt mitt jobb en engång.

Edit: Varken gparted eller fdisk -l märker av min disk, är 1tb samsung SSD köpt för ca 5mån sen så kan vällan inte va felet?
Senast redigerad av serializedobject64 2024-06-22 kl. 05:54.
Citera
2024-06-22, 10:57
Medlem
Du installerar alltså Kali?

Inte lätt att vara grön antar jag.
Citera
2024-06-22, 18:53
Medlem
Pansarvagnsminas avatar
Input/Output-fel brukar vara hårdvarurelaterat, tyvärr. Känns troligt att disken gett sig då du inte hittar den i fdisk heller.

Kan du beskriva mer i detalj vad du får fram när du bootar?
Citera
2024-09-03, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jAuihjsd876s
Du installerar alltså Kali?

Inte lätt att vara grön antar jag.
Grön är jag då inte
Citera
2024-09-03, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvagnsmina
Input/Output-fel brukar vara hårdvarurelaterat, tyvärr. Känns troligt att disken gett sig då du inte hittar den i fdisk heller.

Kan du beskriva mer i detalj vad du får fram när du bootar?
Kommer ej ihåg men fick den fixad till sist
Citera
2024-09-03, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av serializedobject64
Tjo hade mitt recon framework körande senaste dagarna och idag när jag skulle testa ”ls” för att kolla vad jag farmat men alla commands säger ”bash: /usr/bin/ls: input/output error”.

Så testade reboota via knappen (kom endast någon random boxes upp när jag försökte reboote via UI). Slapp engång till grub menu och tryckte recovery mode men slapp ejj in. Rebootade och nu kmr jag bara till UEFI BIOS.

Är de ba att testa reinstallera bootloadern, uppdatera och ominstallera xfce var jag tror problemet ligger eller? Via live USB då. Har ej lust att förlora allt mitt jobb en engång.

Edit: Varken gparted eller fdisk -l märker av min disk, är 1tb samsung SSD köpt för ca 5mån sen så kan vällan inte va felet?
Syns disken i uEFI/BIOS?

Troligtvis inte, och instämmer med övriga att det troligtvis är hårdvarufel, sen om det är moderkortet, SSDn eller kontakten däremellan låter jag vara osagt.
Citera
2024-09-05, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xenion
Syns disken i uEFI/BIOS?

Troligtvis inte, och instämmer med övriga att det troligtvis är hårdvarufel, sen om det är moderkortet, SSDn eller kontakten däremellan låter jag vara osagt.
Tror den inte syntes förmodligen gjorde den inte det som du sa heller. Men fick fixat tror det var kabel fel eller löskontakt eller liknande tror jag böt utag så hittades den igen. Har ganska lätt att flytta på allt då jag har mobo bara över en gammal laptop cooler. Min build ser riktigt fin ut bara för att skryta fast den är på en laptop cooler.

Edit: Fel post haha, men ja fixat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in