2025-08-18, 12:46
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abrakadabra77
Precis. Och han äter väl inte alltid vego? Hon skrev ju en med vanlig skinka. Eller läste jag fel? Varför flyttade han ut är min stora fråga? Så skumt om de ändå ska vara tillsammans igen. Men det kanske bara är tillfälligt och han fullföljer skilsmässan sedan.

Det var en med kalkon och en med vego-skinka. Det är en bra fråga, om det nu är honom hon umgås med. När det är större mängder med mat och även lite mer onyttigt måste det vara Z eller en annan man i alla fall. Inte en chans att det bara är hon och barnen. G och hennes vänner äter ju aldrig sån där mat tillsammans heller. Man ser ju skillnad på maträtterna, både i typ och storlek. Är bara att hoppas på att han umgås med familjen för barnens skull. Men lite fel det med, blir lite märkligt att låta barnen tro att pappa ska vara där istället för att vänja sig vid att han bor någon annanstans och att pappa ska vara i sitt hem. Som sagt tidigare, bra att komma bra överens, men märklig konstellation om de nu umgås på kvällar och även äter middag ihop. Ger falska känslor både hos G och barnen tänker jag. Om det nu inte är en annan man som kommit in i hennes liv redan...

Någon som har koll på när skilsmässoansökan skickades in? Hon gick ut med det i juni. Så senast december ska väl betänketiden vara slut... (Sen har man dock tid på sig att ansöka om att fullfölja skilsmässan, hela 12 månader... Dock räcker det med att en part ordnar det... )
Citera
2025-08-18, 12:50
Medlem
Citat:
Precis. Och han äter väl inte alltid vego? Hon skrev ju en med vanlig skinka. Eller läste jag fel? Varför flyttade han ut är min stora fråga? Så skumt om de ändå ska vara tillsammans igen. Men det kanske bara är tillfälligt och han fullföljer skilsmässan sedan.

Jag undrar om inte Z ”håller ut” under betänketiden och är sams med G för att hon inte ska balla ur vad gäller barnen?!
Citera
2025-08-18, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heenapeena
Jag undrar om inte Z ”håller ut” under betänketiden och är sams med G för att hon inte ska balla ur vad gäller barnen?!
Ja. Jag tror nästan det. Hoppas också på att det är så.
Citera
2025-08-18, 14:19
Medlem
Citat:
Ja. Jag tror nästan det. Hoppas också på att det är så.

Det är nog det han gör, var ju trots allt han som lämnade henne. Han måste tänka smart.
Citera
2025-08-18, 15:08
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:

Undrar ändå vad det ska bli sen. De har väl planerat att ha barnen varannan vecka. Tycker mig inte ha sett det ännu i alla fall. Kanske väntar med det till skilsmässan är klar. Men undrar om de verkligen kommer ha den planeringen och om G verkligen kommer hålla det i så fall och inte liksom ballar ur ändå... Och vad ska Z göra när betänketiden är över? Ska han sluta umgås på det här sättet hux flux? Ingen av dem lär gå vidare i livet på det här sättet i alla fall...
Citera
2025-08-18, 15:24
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Nu när skolan är igång får vi se om G kommer igång med bloggen snart igen då...
Citera
2025-08-18, 21:22
Medlem
Citat:

Du tänker helt rätt!!
Citera
2025-08-18, 22:52
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Förlåt, men vem f-n har med sig bönsallad (eller vad det var) och sushi ut i skogen?

Förklaring: G postade några stories där hon visar att hon, dottern och en vän (taggad) var ute i skogen idag och plockade blåbär (i en plastpåse.....) och kantareller... De hade med färdigmat i take away-lådor, G bönsallad eller nåt och dottern sushi... Kan inte ens gå ut i skogen utan snobberier... 😂
Citera
2025-08-18, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
Förlåt, men vem f-n har med sig bönsallad (eller vad det var) och sushi ut i skogen?

Förklaring: G postade några stories där hon visar att hon, dottern och en vän (taggad) var ute i skogen idag och plockade blåbär (i en plastpåse.....) och kantareller... De hade med färdigmat i take away-lådor, G bönsallad eller nåt och dottern sushi... Kan inte ens gå ut i skogen utan snobberier... 😂
En annan har väl med sig en kaffetermos och en macka eller dylikt ut i skogen 😅 Skulle nog aldrig ens tänka tanken att ta med mig hämtmat...
Citera
2025-08-18, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonet2299
Du tänker helt rätt!!
Just det. Du vet hur det ligger till. Låter bra ju. Långt tills betänketiden är över dock.
Citera
2025-08-19, 07:57
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fucktskada
En annan har väl med sig en kaffetermos och en macka eller dylikt ut i skogen 😅 Skulle nog aldrig ens tänka tanken att ta med mig hämtmat...

Precis. Kaffe i termos, kanske lite saft, mackor, lite enkelt fika. Garvade inombords när jag såg hämtmat mitt i skogen...
Citera
2025-08-19, 07:59
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Någon som vet om det hänt något med bästisen T? Inte sett att G taggat henne på ett tag (om jag inte missat) och T har inte uppdaterat heller på ett bra tag...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in