Citat:
Ursprungligen postat av
Hallonet2299
Instämmer helt!
Det är nog Z som inte vill att hon öppet berättar om deras privatliv när det handlar om mer ont än gott, och det förstår jag. Gabriella gör det ännu svårare för dem och för alla läsare när hon bloggar om hennes mående, hur tufft hon har det och hur ensam hon känner sig. Det skapar ju en hel del oro och frågetecken som hon helt klart är medveten om.
Jag fick ju bekräftat att det verkligen var slut mellan dem. Jag kan inte gå in mer detaljerat på det, för att inte avslöja någon.
Känns lite som att hon målar in sig i ett hörn. Alla förstår att det är något. Antingen kommer hon behöva fortsätta som hon gör, vilket skapar en massa spekulationer åt alla håll. Eller så kommer hon ha en hel massa att förklara sen när hon väl orkar med det. Ser inget positivt med något utav det, varken för hennes själv eller för Z eller för hela familjen, tyvärr. Hon hade gjort bäst i att inte vara så öppen med hennes mående och allt hon fått göra på egen hand, samtidigt som allt hon utelämnat.
Jag misstänker att hon har någon "diagnos", som man benämner det i vardagligt tal, i kombination med att hon inte mår så bra psykiskt. Depression och ångest är vanligt vid vissa funktionsnedsättningar. Skulle kanske förklara en del kring hennes mående, handlingar och beteenden.