2024-06-23, 07:33
Bannlyst
Notera att tjejerna icke är barn. Tjejerna är enligt min bedömning 15-20 år åtminstone de som syns i klippet.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/sa-har-kapphastridning-blivit-en-popular-sport
– Vi har blivit mobbade och hånade så många gånger att det svetsar oss samman mer än något annat, säger Jojo Hänninen en käpphästryttare.
Citera
2024-06-23, 13:15
Medlem
Kanske kul för unga flickor som hobby om man inte har råd med häst eller bor på gård på landet och de är 10-14 år gamla. Men, sedan när man blir lite mer medveten om andra saker så växer väl de flesta upp såvida man inte är autist och helt omedveten om sin omgivning.
Citera
2024-06-23, 17:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Kanske kul för unga flickor som hobby om man inte har råd med häst eller bor på gård på landet och de är 10-14 år gamla. Men, sedan när man blir lite mer medveten om andra saker så växer väl de flesta upp såvida man inte är autist och helt omedveten om sin omgivning.

Jag skulle inte gå så långt att kalla dem autistiska men givet att de helt klart ingår i kategorin "unga vuxna" (16-19 år ungefär) plus deras sätt att uttrycka sig på i klippet från SVT så drar jag slutsatsen "emos, emo-ungar" dvs. tjejer som skär sig själva och har klippkort på BUP.

Bra att de har hittat en gemenskap.

Citera
2024-06-23, 23:19
Medlem
godboys avatar
Låt tjejerna göra vad det vill, betydligt bättre att du håller på med den här typen av friidrott eller vad man nu ska kalla det, än att dejta blattar, supa eller knulla runt.

Idioter som mobbar folk som ändå håller på med en idrott. Jag skulle vilja se mobbarna hoppa runt över dessa hinder, det hade varit något att skratta åt det.
Citera
2024-06-24, 17:30
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sall2001

För övrigt vore det bättre om de finska tjejerna förbättrar sitt engelska uttal istället för att fjanta sig.

Nej för tusan! Finnar har ju världens mest charmiga uttal på engelska.
Citera
2024-06-24, 20:43
Medlem
brianmolkos avatar
k kan inte killar också hålla på
Citera
2024-06-24, 20:46
Medlem
Storanglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
I just det klippet från den tävlingen. Men det är främst en aktivitet för barn. Barn mellan typ 6 och 14 år, ungefär. Kolla vilket annat inslag som helst om käpphästar.

Nej. När det var käpphästrace på nationaldagsgaloppen var yngsta tjejen 12 och äldsta 17. Så ditt namn "JustTrolling" verkar stämma helt och fullt. Du trollar bara.
Citera
2024-07-30, 13:24
Medlem
Det här blev en kul tråd för mig som jag bara spontanklickade på.
Jag har sett många tjejer hör i Finland springa med såna där käpphästar och undrat varför, och anledningen har varit att "på min tid" så var alla runt 5-10 år som hade såna.

Men, nu har jag lärt mig något nytt. Det handlar om sport alltså. De jag sett här har alla varit typ 8-13 gissar jag, men de har dessa hästar ta mig fan överallt. På stranden, på hundpromenad, i butiker.

Nåja, kul att veta nu att det handlar om sportträning bara, och inte någon direkt lek.

Jag måste erkänna att klippen från tävlingen ändå är ganska imponerande, tror inte många skulle fixa det, varken med eller utan pinne mellan benen.

Fast de kanske borde satsa på nåt liknande häcklöpning om de vill bli kända utanför sin lilla grupp.
Citera
2024-07-30, 17:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Låt tjejerna göra vad det vill, betydligt bättre att du håller på med den här typen av friidrott eller vad man nu ska kalla det, än att dejta blattar, supa eller knulla runt.

Idioter som mobbar folk som ändå håller på med en idrott. Jag skulle vilja se mobbarna hoppa runt över dessa hinder, det hade varit något att skratta åt det.
Jag vette fan om jag inte skulle tycka det vore bättre om mina ungar ägnade sig åt att röka på istället för att skämma ut sig på det där viset.
Citera
2024-07-30, 19:26
Avslutad
Ridpiskan då?
Citera
2024-08-19, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Hjälp mig att förstå denna nya "sport" (?) eller hobby? Jag själv hade aldrig hört talas om detta....

Unga tjejer med en käpp mellan benen leker häst? Tydligen en pyssla som sprider sig över Europa främst.

Tankar, åsikter? Har du själv erfarenhet? Diskutera fritt!

https://www.svtplay.se/video/ed6rVVX/rapport/ikvall-19-30?position=1267&id=ed6rVVX
För mycket fritid. Lite pengar och bra fantasi
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in