Citat:
Ursprungligen postat av
Vit-Brandbil
Jobbar du som konsult inom automation på och inhyrd till northvolt så kan man nå 70’ men vette fan om det är värt det om risken att dö av jobbet finns där.
Nu vet vi än så länge inget hur dödsfallet skett och om det är pga olycka eller något helt annat. Väldigt kryptiskt skrivet när en är död och en allvarligt sjuk men man inte ser något samband med tidigare fall.
Ska bli spännande att höra fortsättningen. Hade jag varit skyddsombud så hade jag dragit i bromsen tills detta var helt utrett.
Skyddsombudet visste tydligen inte om det senaste dödsfallet. Bara det säger en del om hur ledningen sköter jobbet. Under all kritik. Dom verkar inte bry sig för 5 öre.
*Edit* skyddsombudet verkar alltså fått denna uppgift från media. Bör väl vara cheferna som ger uppgiften.
Citat:
Mikael Stenmark, huvudskyddsombud på Northvolt, hade inte fått någon information om dödsfallet på förhand, rapporterar SVT.
– Jag är chockad. Jag hade ingen aning om det. Jag pratade med företrädare med företaget så sent som i förmiddags och då nämndes det ingenting om det här, säger Mikael Stenmark till SVT.