2024-12-26, 18:01
Medlem
trazkeis avatar
Det är tydligt att jag har överskattat både Thelin och Aberdeen. Ganska rejält också.
Citera
2024-12-26, 19:05
Medlem
baggebo1s avatar
Thelin under press nu. Ber om ursäkt till fansen efter matchen:

https://x.com/AberdeenFC/status/1872341814839325169
Citera
2024-12-26, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Det är tydligt att jag har överskattat både Thelin och Aberdeen. Ganska rejält också.

Nu har jag inte följt tråden men hur kan du överskatta Thelin??
Helt ok tränare i AS men egentligen inte gjort nåt mer än kanske nån säsong överträffat förväntningarna med ett bra lag men absolut inget fantastiskt jobb på hemmaplan.

Sen dra utomlands och efter några bra månader vad trodde du? Nån ny Svennis el?
Citera
2024-12-26, 21:00
Medlem
Just dagens knasiga resultat skall man väl inte bedöma så mycket utifrån. Blir bottennapp för många lag runt tuffa jul och nyår. T ex förlorade ju även Rangers idag, borta mot St Mirren. Tendensen för Aberdeen är väl inget vidare, men mycket kvar av säsongen. Det är nu när det blåser lite tuffare vindar och han får kritik, som Thelin skall visa om han är fågel eller fisk. Blir faktiskt mer intressant än när det bara gick bra tidigt på säsongen.
Citera
2024-12-26, 21:22
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Just dagens knasiga resultat skall man väl inte bedöma så mycket utifrån. Blir bottennapp för många lag runt tuffa jul och nyår. T ex förlorade ju även Rangers idag, borta mot St Mirren. Tendensen för Aberdeen är väl inget vidare, men mycket kvar av säsongen. Det är nu när det blåser lite tuffare vindar och han får kritik, som Thelin skall visa om han är fågel eller fisk. Blir faktiskt mer intressant än när det bara gick bra tidigt på säsongen.
Instämmer. Detta är Thelins eldprov. Hur han klarar detta blir mycket intressant att följa. Jag tycker ju att han säger rätt saker, men tyvärr finns det vissa tveksamheter kring laguttagningarna på sistone. Han visar lite för stor lojalitet mot "sina" spelare, och det tror jag riskerar att skada gruppen eftersom andra känner att de inte tävlar på samma villkor. Särskilt tänker jag här på gamla Elfsborgsspelaren Nilsen som spelar jämt, samtidigt som Palaversa har svårt att få minuter. Viktig tid för hela Thelins karriär närmaste framtiden.
Citera
2024-12-27, 05:27
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson
Nu har jag inte följt tråden men hur kan du överskatta Thelin??
Helt ok tränare i AS men egentligen inte gjort nåt mer än kanske nån säsong överträffat förväntningarna med ett bra lag men absolut inget fantastiskt jobb på hemmaplan.

Sen dra utomlands och efter några bra månader vad trodde du? Nån ny Svennis el?
Jag har alltid tyckt att Thelin är en bluff. Men det räcker nog inte.
Citera
2024-12-27, 10:54
Medlem
mishimas avatar
Citat:

Här är vi överens. Vill förtydliga att han är inte bara är överskattad sett till skicklighet och meritlista utan också till ideer och innovationer. Av vissa ses han som spännande och kreativ, men taktiken under hans bästa säsong med Elfsborg var lågt stående försvarsspel, vinna boll och kontra med snabba yttrar. Det har sina begränsningar.
Citera
2024-12-27, 14:45
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Här är vi överens. Vill förtydliga att han är inte bara är överskattad sett till skicklighet och meritlista utan också till ideer och innovationer. Av vissa ses han som spännande och kreativ, men taktiken under hans bästa säsong med Elfsborg var lågt stående försvarsspel, vinna boll och kontra med snabba yttrar. Det har sina begränsningar.
Det fetade är nog det som stör mig mest. Att man kör så om man möter en starkare motståndare är en sak, men att ha det som enda verktyg i lådan är pinsamt. Kommer aldrig glömma hur bortgjord han blev 2023 när Sadiq fick ett rött kort på Bravida och vi helt plötsligt själva gick ned och spelade på samma sätt som Thelin ville spela. Han hade inga svar alls på det.

Men hans bristande kunnande och hans obefintliga meriter vore ok om han bara inte var så förbannat tråkig! Hur kan en tränare helt sakna karisma så?
Citera
2024-12-27, 18:53
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Nu får Thelin stock av Kilmarnock också. Helt sanslöst. Europas sämste tränare? Tänk vad nära han var att vinna på "tränarlotteriet" och höll på att dra till sig intresse av riktiga klubbar.
Det var en gång när Jimmy Thelin i Aberdeen fick stock av Kilmarnock. Så börjar sagan om JT i Skottland.
Citera
2024-12-27, 19:20
Medlem
Citat:

Ah då är jag med på Trazke båten igen, lät nästan som att du trodde han kunde bli en riktigt bra tränare i de stora ligorna.
Citera
2024-12-27, 20:16
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Det var en gång när Jimmy Thelin i Aberdeen fick stock av Kilmarnock. Så börjar sagan om JT i Skottland.

Tjusig limerick där hördu du! 😄
Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson
Ah då är jag med på Trazke båten igen, lät nästan som att du trodde han kunde bli en riktigt bra tränare i de stora ligorna.
Nä aldrig. Men som sagt var. Han höll på att vinna på lotto när Aberdeen kom in i ett sådant där flyt som lag kan hamna i ibland då t o m sämre lag kan känna sig oslagbara. Slutar dock alltid på samma sätt när det bara beror på ett uppblåst självförtroende. Laget kraschar utav bara helvete när verkligheten hinner ikapp. Har själv varit med om det någon gång och det var brutalt.
Citera
2024-12-28, 14:02
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Tjusig limerick där hördu du! 😄

Nä aldrig. Men som sagt var. Han höll på att vinna på lotto när Aberdeen kom in i ett sådant där flyt som lag kan hamna i ibland då t o m sämre lag kan känna sig oslagbara. Slutar dock alltid på samma sätt när det bara beror på ett uppblåst självförtroende. Laget kraschar utav bara helvete när verkligheten hinner ikapp. Har själv varit med om det någon gång och det var brutalt.

Rensa PM Trazke!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in