2024-06-19, 14:39
Medlem
Jag funderar på att köpa en maskin och ge mig själv några små löjliga tatueringar. Har någon som vanlig amatör köpt in alla grejer och vet vad det kostar att underhålla/fylla på material?

Jag tänkte fråga innan jag researchar och upptäcker att det kostar 10000+...
Citera
2024-06-19, 14:51
Avstängd
Jag köpte en maskin för typ 10 år sen när jag va 18 och då kostade maskin + färg + testhud + nålar totalt 3500kr
Citera
2024-06-19, 14:53
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolineLeven
Jag funderar på att köpa en maskin och ge mig själv några små löjliga tatueringar. Har någon som vanlig amatör köpt in alla grejer och vet vad det kostar att underhålla/fylla på material?

Köpte en maskin åt mitt barn för några år sen, tror den kostade under 2000:- sen tillkommer färg och nålar löpande. Det är inte jättedyrt.
Citera
2024-06-19, 16:03
Medlem
MarcusDahlmans avatar
Du kan ju köra old school också. Ta motor ifrån en hårtork eller något och fäst en vässad plastdel (typ tandborste) som du doppar i bläck. Sen bara köra.
Citera
2024-06-20, 11:30
Medlem
prokaryotkungens avatar
Du kommer ALDRIG få tag på säkra material som oregistrerad. Det finns så mycket smutsiga tatueringsfärger som ser exakt ut som de, relativt sett, "säkra" originalen.
Detta är en dålig idé och brukar sluta med att du skadar och förstör fel person som aldrig ger upp sitt hat mot dig. Har du våldskapital på din sida så du kan styra upp en sådan grej?
Citera
2024-06-30, 19:47
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolineLeven

Hemmatatueringar är fan bäst. Har själv några stycken som en bekant gjort. Är du inte superkräsen så funkar även de billigaste maskinerna runt 1500 och uppåt helt okej. Grejen med hemmatatueringar är ju ändå att de ska se lite B ut.

Jag hade dock satsat på lite dyrare färg. Om du är osäker så kan du ju fråga vad de använder för färg i närmaste vettiga studio.
Citera
2024-07-02, 01:58
Medlem
prokaryotkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar
Jag hade dock satsat på lite dyrare färg. Om du är osäker så kan du ju fråga vad de använder för färg i närmaste vettiga studio.

Återigen, det är restriktioner. Du kommer som privatperson ALDRIG få tag på den färgen från den riktiga tillverkaren utan det blir kineskopior. Snygga flaskor fyllda med allt från billackspigment till bakteriekulturer du inte ens vet namnet på.
Men kör lite Darwin awards vetja!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in