2024-06-19, 09:10
Medlem
FelaktigCaptchas avatar
I morges blev jeg afvist af politiet. Nu om dage sker det stort set hver dag, at jeg bliver afvist af politiet eller sikkerhedsvagter. Nogle gange flere gange om dagen.

Jeg spekulerer på, hvor ofte det sker for dig, at du bliver afvist?

Jeg sætter det i "Korruption och missförhållanden i offentlig verksamhet", fordi jeg synes, det her med afslag er misbrugt af politiet og sikkerhedsvagter ("ordningsvakter").
Citera
2024-06-19, 09:49
Avstängd
Wagwan

Som rastafari blir jag ofta inspektion av polisen aka babylon.

Jag kan bli nekad fina restauranger när jag har min fina rastafari mössa med dreads från äkta rastahår på. Jag har också blivit avvisat av polisen (babylon) från tunnelbanan när jag som rastafari sjungigt om ganja med reggae stil
Citera
2024-06-19, 10:21
Medlem
Cakewets avatar
Vet inte hur det är i Norge men jag kan inte minnas att jag någonsin blivit avvisad av polisen. Då har jag ändå 15 års erfarenhet av att vara drogmissbrukare. Har nog mkt o göra med hur man för sig.
Citera
2024-06-19, 10:24
Medlem
FelaktigCaptchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analfett
Som rastafari blir jag ofta inspektion av polisen aka babylon.

Jag kan bli nekad fina restauranger när jag har min fina rastafari mössa med dreads från äkta rastahår på
Tja, i Sverige må folk ikke afvige fra normen. At afvige fra normen er et problem i dag. Det lader til, at næsten alle bare vil "passe ind" for at undgå problemer med politi og sikkerhedsvagter.

Citat:
Ursprungligen postat av Analfett
Jag har också blivit avvisat av polisen (babylon) från tunnelbanan när jag som rastafari sjungigt om ganja med reggae stil
Hvor ofte sker det? Det er vel sikkerhedsvagter ("ordningsvakter"), der så afviser? De *tror*, ​​de kan gøre, hvad de vil.
Citera
2024-06-19, 10:24
Avslutad
Blev nästan avvisad av en buss på Nils Ericsson terminalen i Göteborg för jag hade gått in till terminalen på "fel sida", kan tilläggas är väl att det då inte var skyltat eller skyltarna var inte vända åt fotgängare som kom från hållet jag kom ifrån. Bussen stormades av fyra "ordningsvakter" och en kvinna. Som hör av häpnad krävde att jag skulle gå av bussen. Jag svarade artigt "tack ska ni ha för den informationen nästa gång jag tar bussen kommer jag överväga att ta en omväg, ni är riktiga vardagshjältar tänk om en buss hade backat på mig i 3km/h".

Vet inte om det var den 60 åriga kvinnan som skratta eller min fina skjorta som trigga svensken med utländsk bakgrund som bara var tvungen att dra i den, men den exotiska testo kuren och bröstet han spände var inte mycket till hjälp, satt som klistrad på mitt säte och sa att jag är jurist. Larmade 112 som kom och bekräftade allt jag sagt att det inte alls var nödvändigt att avlägsna mig från bussen, de försökte ljuga ihop en historia om att jag var hotfull... klantigt eftersom bussen var fullpackad med vittnen och dessutom kameraövervakad. Jag fick i alla fall åka med och ordningsvakterna fick dra, fick även sista ordet att jag kommer fakturera Securitas för 17 minuters försening, vinst i min bok.

Ja 90% av ordningsvakterna är skit men tack och lov är de flesta poliser helt reko.
Citera
2024-06-19, 10:25
Medlem
FelaktigCaptchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cakewet
Då har jag ändå 15 års erfarenhet av att vara drogmissbrukare. Har nog mkt o göra med hur man för sig.
Det kommer nok mest an på hvor du er. Hvis du sidder ude i skoven og tager stoffer, bliver du nok ikke afvist.
Citera
2024-06-19, 10:31
Medlem
FelaktigCaptchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Jag fick i alla fall åka med och ordningsvakterna fick dra, fick även sista ordet att jag kommer fakturera Securitas för 17 minuters försening, vinst i min bok.
Meget godt gået. Sikkerhedsvagterne forsøger at finde noget og leder ofte efter ballade. De skaber ingen tryghed. Tværtimod. Jeg pegede finger af fire sikkerhedsvagter i går, da jeg blev afvist. Urimelig. Jeg ville stadig ikke være der, så jeg gik.

Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Ja 90% av ordningsvakterna är skit
Det är nog mer än 90%.

Det er et stort problem, at afslagene bliver misbrugt. Langt de fleste adlyder ordensmagternes urimelige afvisninger. Engang sagde en sikkerhedsvagt, der jagtede mig, efter at jeg blev afvist og gik væk, "Du har inga rättigheter", da to sikkerhedsvagter holdt mig nede, da jeg sagde: "Jeg kender mine rettigheder."
Citera
2024-06-19, 11:25
Medlem
slagskotts avatar
Jag har aldrig blivit avvisad, jag tror inte att folk med rent kjedjelåsfett i rätt brödrost blir det så ofta.
Citera
2024-06-19, 13:31
Medlem
Cakewets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FelaktigCaptcha
Det kommer nok mest an på hvor du er. Hvis du sidder ude i skoven og tager stoffer, bliver du nok ikke afvist.

Klart jag inte gör det, samma gäller om man söker upp ordningsvakter och pekar finger åt dom så är risken större att man blir avvisad, så jag undrar i vilka sammanhang du egentligen befinner dig i iom att du blir avvisad så ofta?
Citera
2024-06-19, 13:54
Medlem
Gaspodins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FelaktigCaptcha
I morges blev jeg afvist af politiet. Nu om dage sker det stort set hver dag, at jeg bliver afvist af politiet eller sikkerhedsvagter. Nogle gange flere gange om dagen.
Blir du avvisad för samma sak?
Citera
2024-06-19, 18:37
Medlem
FelaktigCaptchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cakewet
Klart jag inte gör det, samma gäller om man söker upp ordningsvakter och pekar finger åt dom så är risken större att man blir avvisad, så jag undrar i vilka sammanhang du egentligen befinner dig i iom att du blir avvisad så ofta?
Ni tænker konstigt här. Hvorfor skulle jag søge upp ordningsvagter? Jeg pekade også finger efter jeg blevet avvisad. Jeg tror intet indlæg er på rigtigt.
Citera
2024-06-19, 18:37
Medlem
FelaktigCaptchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaspodin
Blir du avvisad för samma sak?
Nej, det er forskellige.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera