Flashback bygger pepparkakshus!
2024-06-19, 07:58
Medlem
Cyrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2022-01-01
Wtf, är väl mer rimligt att tvätta när du ska börja nyttja bilen igen efter parkeringen?

Kan inte parkera bilen om den inte är ren.
Citera
2024-06-19, 08:22
Medlem
pantywankers avatar
Seriös tvätt bara ett par gånger om året tyvärr.
Slarvtvätt med en mellantryckstvätt i en hink med vatten samt en tryckspruta med tvättmedel som sköljer bort det värsta och speciellt under skärmkanter och trösklar oftast varje vecka.
Citera
2024-06-19, 08:22
Medlem
Tvättar med flit hemma på gården ca en gång per år.
Ibland händer det att den får sig lite avspolning helt oplanerat om bilen råkar befinna sig inom räckhåll när högtryckstvätten är inkopplad i andra syften.
Citera
2024-06-19, 09:18
Medlem
Försöker köra automattvätt en gång i veckan. På vintern tvättar jag aldrig bilen.
Citera
2024-06-19, 09:26
Medlem
Smile:)s avatar
Att tvätta bilen en gång i veckan verkar helt efterblivet.

Jag tvättar någon gång på våren, någon gång på sommaren, någon gång på hösten och någon gång på vintern om det är slaskigt och jävligt ute, man vill ju inte bli smutsig när man tar sig i och ur bilen.
normalt 4ggr/år, men om det behövs så kan det kanske bli 6ggr eller 8ggr

Jag kör för övrigt en leasingbil genom företaget, så hur bilen mår om 4 år rör mig inte i ryggen...
Citera
2024-06-19, 09:53
Avstängd
Wagwan

Min bil har jag sprayat rastafari förger på så de vill jag ska synas så tvättar den 2 gånger i veckan och 3-4 på vintern
Citera
2024-06-19, 09:58
Medlem
Mullrets avatar
Bilen är lackbehandlad så det räcker varje månad med slang, schampoo och en borste. Smutsen rinner lätt av. En tvätt går på 20 minuter inkl torkning med ett skinn.
Citera
2024-06-19, 10:18
Medlem
Olika på olika bilar.
En gång om året/ en gång i veckan.
Men inuti rena och städade oavsett vilken av dom.
Citera
2024-06-19, 10:47
Medlem
Aldrig. Upptäckte att tvätta bil är komplett och totalt meningslöst för skötselns skull. Spolar av dem om man vart i grov lervälling, nån fågel lagt en blaffa eller om det är för mycket slask och skit i hjulhusen. Inte en rostfläck på någon av bilarna, kanonfina i lacken och då är en från 2006.
Citera
2024-06-19, 10:49
Medlem
enlevandemans avatar
En till två ggr om året. Mer behövs ej.
Citera
2024-06-19, 10:51
Medlem
Galejans avatar
Ibland. När jag tänker på det. Vanligen på våren. Det är lite mysigt att syssla med det en söndag i tidiga maj, att tvätta och dammsuga ur. Sedan händer inte mycket förrän nästa gång jag tänker på det, ibland inte förrän tidiga maj nästa år.

Jag är inte en skräpig och ostädad person så det blir inga högar av hamburgarpapper och smulor/parkeringsbiljetter/mynt under stolarna. Det är väl mest att bilen blir skitig utvändigt när det är slask och modd.
Citera
2024-06-19, 10:55
Medlem
PerniWhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonympadda
En simpel fråga, hur ofta tvättar ni eran bil?
Och är det egen tvätt alltså med egna medel eller i automat tvätt eller gör det själv tvätt?
Sedan jag skaffade abbonemanget på Tvätta blir det nog 3-4 gg/veckan i automaten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in