Det ska jag svara på. Snubben som driver begravningsbyrån hänger ut sina tidigare anställda i ett länkat inlägg och Johanna var en av dom. Hon skulle sköta deras filial i Lindome center. Försökte lägga upp en bild från Mölndals-Posten som var där och gjorde ett reportage. Hade jag varit i behov av deras tjänster hade jag nog vänt i dörren.
När man som chef lämnar ut sådan information offentligt till allmänheten säger ju det en hel del hur man är som chef ...Katpen Åke skulle nog inte själv skriva vad han är för en person , men det är klart inser man inte själv hur man är då är det ju inte lätt...
Det ska jag svara på. Snubben som driver begravningsbyrån hänger ut sina tidigare anställda i ett länkat inlägg och Johanna var en av dom. Hon skulle sköta deras filial i Lindome center. Försökte lägga upp en bild från Mölndals-Posten som var där och gjorde ett reportage. Hade jag varit i behov av deras tjänster hade jag nog vänt i dörren.
Citat:
Ursprungligen postat av Queenforever
När man som chef lämnar ut sådan information offentligt till allmänheten säger ju det en hel del hur man är som chef ...Katpen Åke skulle nog inte själv skriva vad han är för en person , men det är klart inser man inte själv hur man är då är det ju inte lätt...
Extremt märkligt att man hänger ut anställda på det sättet om man vill bli sedd som en seriös företagare, typ som att man skyltar med att man är urusel på att rekrytera och att kunderna kan förvänta sig inkompetens om de vänder sig till dem. Snacka om dålig PR.
Citat:
Ursprungligen postat av Queenforever
Jag hoppas innerligt att dessa tre kvinnor som blivit uthängda på detta sätt drar honom inför rätta för förtal och stämmer honom.
Tänkte samma när jag läste "recensionerna" av de tidigare anställda, troligen bara en tidsfråga innan de upptäcker och stämmer för förtal.
Är visst en ny hemsida på gång på begravningsbyrå n. Lite otippat att de har en bild på pommes och hamburgare på bilden. Är nog inte vad de anhöriga förväntar sig när de går in på sidan för att planera en begravning..
Är visst en ny hemsida på gång på begravningsbyrå n. Lite otippat att de har en bild på pommes och hamburgare på bilden. Är nog inte vad de anhöriga förväntar sig när de går in på sidan för att planera en begravning..
Vilken hemsida refererar du till? Jag ser ingen hamburgare på Himledalens sida.
INFO
Om någon överväger att anställa så ta mycket noggranna referenser. mycket NOGGRANNA.
De kan inte ens stava ordentligt.
Ser ju som de bara anställer tjuvar och bedragare...
Embla Dahlgren har flitigt uttalat sig i negativa ordalag gällande Himledalen Begravningsbyrå där hon påstår sig varit anställd.
- Det är helt fel Embla har aldrig varit anställd på Himledalen. Hon gjorde en praktik för att komma in på arbetsmarknaden. Hon har varit arbetslös det mesta av sitt yrkesverksamma liv. Embla visade ett onaturligt förhållningssätt i mötet med avlidna människor. Så till den milda grad att vi var tvungna att låta henne stanna på kontoret och fullfölja praktiken med administrativa arbetsuppgifter. Hon är inte lämplig för att arbeta med avlidna eller med personer i grupp då hon inte kan hantera sociala situationer.
Johanna Jonson anställdes på Himledalen 221001, där hon först arbetade på Göteborgskontoret för att sedan jobba i Lindome någon månad senare. Det var ett självständigt arbete under ansvar.
Efter en kort period började det hända mystiska saker på kontoret. Plötsligt försvann dörrnycklarna och då kunde använde hon det för att kunna stanna hemma. Vi bytte lås samma dag. Och då kom de gamla nycklarna fram direkt låset var bytt. Det var tydligen ungdomar som varit inne på kontoret och tagit dom,.. Var förklaringen. Sedan kom nästa... då hade det varit inne "ungdomar" på kontoret och stulit en tavla... så klart kunde hon inte jobba då heller. Det var massor av konstiga händelser. Sedan utnämnde hon sig själv till "kontorschef". Närvaron på arbetsplatsen sjönk succesivt och vi som arbetsgivare var tvungna att tillrättavisa henne. Hon fick tydligt klart för sig att man är på sin arbetsplats 40 tim i veckan. Hon lyckades inte komma upp i full arbetstid någon gång utan hade massor av anledningar att inte vara på arbetsplatsen. Historien är lång. I mars var hon på arbetsplatsen i 20 minuter. Då fattade vi beslut om avskedande. Hon avslutade sin karriär på Himledalen med att stjäla 7 smörgåstårtor. Det visade sig i efterhand att hon gjort liknande saker på en tidigare arbetsplats inom begravnings branschen.
I mars dök Alexandra Carlsson upp och ville gärna lära sig yrket och hon fick gå bredvid i några veckor. Detta var under avskedande processen med Johanna och Alexandra var flitig påhejare av detta. Hon erbjöd till och med juridisk kompetens för att påskynda processen. Alexandra fick anställning 240401 för att jobba med att starta kontoret i Angered vilket hon inte fullföljde utan lämnade företaget utan att säga upp sig. Nu tvingas företaget att driva en process gällande ekonomiska oegentligheter för att driva in det hon är skyldig företaget.
20
SIXTEEN
Senast redigerad av Fibonaccital 2024-07-17 kl. 22:51.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!