2024-06-24, 17:13
Medlem
CudLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utopianxxx
Som någon skrev tidigare så måste hon ha varit kriminell mycket tidigare än att det startade efter studierna. Jag har så svårt att se en nyexad hungrig jurist bli sugen på att jobba i en källare i en trävilla med skumraskaffärer, om det inte redan är vardag med den typen av miljöer. Är förvånad att journalisterna inte grävde mer i den historien!

Fast man ser ju samtidigt hur många det är som är insyltade och som inte har några problem med att ta tag i byket för att kunna få lite extrapengar vid sidan av.
Jag tänker främst på den andra kvinnliga advokaten som ställer sina egna konton till förfogande för brottslig verksamhet. Samtidigt har hon köpt en villa nära Helsingör för över 10 miljoner danska kronor.

När möjligheterna öppnas för att man ska kunna göra lite mer pengar, få lite mer och lite finare saker för sig själv och samtidigt komma undan med det så finns det knappt någon gräns för vad många människor kan tänka sig att göra.
Mycket vill ha mer.
Citera
2024-06-24, 17:59
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proumbra
Riktigt intressant, nog för att det suger balle att betala skatt, men det där var ju absurt.

Girighet och korruption.

Kul att dem pekade ut kommunala upphandlingar som de enkla och mest lättlurade. Undrar hur det ser ut runt om i våra egna, Svenska kommuner. Hur mycket svågerpolitik och svinn som förekommer.

Snyggt gjort utav de danska journalisterna.
Du behöver inte undra längre Jens Nylander fd Jens of Sweden hittade ju med sitt AI-program 90 miljarder som försvunnit från kommuner och regioner bara under ett år!

Det handlade om fusk med upphandlingar och andra former av bedrägerier mm.
Citera
2024-06-24, 18:08
Medlem
orrtupps avatar
Vad jag vill veta är om de inblandade i dokumentären fick några andra efterräkningar än att bli av med jobb eller utköpta från sina företag?

I en normal värld borde de ju åtalas men Danmark är väl för likt Sverige när det gäller rättsväsendet med tanke på att domaren grät när hon friade den stackars psykopaten Fasar som till och med hans Bandidosvän var så rädd för att han skakade innan han smet iväg för att slippa träffa honom!
Citera
2024-06-24, 22:08
Medlem
Är inne på avsnitt 4 av denna dokumentärserie.

Malm har en obetald skuld på 900K som han helt omöjligt kan betala?
Har jag missförstått något?

Bara hans kläder betingar ju 900K i värde.
Sen klockor, vinflaskor, möbler, bilar, hus/lägenheter.

Eller har han tjänat 100 miljoner och precis ALLT är borta samma natt som skulden uppstod.

Vad har jag missförstått?

Känns som serien överlag har en del luckor emellanåt som jag inte blir klok på.
Citera
2024-06-24, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fixabilbengt

Eller har han tjänat 100 miljoner och precis ALLT är borta samma natt som skulden uppstod.

Jag tyckte också det var märkligt, han skröt ju om sitt så otroligt komplexa system. Funderar om dessa stora pengar som var i omlopp var själva pengatvätten, hans egna reella vinst var kanske inte lika omfattande (?)

Men ja oklart om han hade massa tillgångar som han kunde få ut ordentligt med kapital ifrån. HA killen försökte skramla ihop med eventuella champagne flaskor men Malm satt bara tvärtyst.
Citera
2024-06-24, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utopianxxx
Jag tyckte också det var märkligt, han skröt ju om sitt så otroligt komplexa system. Funderar om dessa stora pengar som var i omlopp var själva pengatvätten, hans egna reella vinst var kanske inte lika omfattande (?)

Men ja oklart om han hade massa tillgångar som han kunde få ut ordentligt med kapital ifrån. HA killen försökte skramla ihop med eventuella champagne flaskor men Malm satt bara tvärtyst.

Det var väl Malm som kom på att han iaf ägde 3 flaskor cristal värda 20K stycket?

900K i form att åtminstone möbler, klockan på armen, kläder etc ska han väl kunna dra ihop på en kväll?

Eller lever han i en hyresrätt med lånade möbler?
Det är ju lika osannolikt åt andra hållet.

Så min uppriktiga frågor kvarstår.
Hur kan Malm inte ens skrapa ihop dessa ”kaffepengar”?

Eller åker han buss på dagarna? Har en Swatch klocka på armen, en hyrd tv på väggen och kläder från Lindex vid sina representationsmiddagar och möten dagarna långa 😁😁
Citera
2024-06-24, 23:12
Medlem
Citat:

Man tycker att han borde ha den summan privat kontant att lägga ut tills andra pengar blir tillgängliga. Tydligen var han inte så rik som han ger sken av. Han lever ur hand i mun.
Citera
2024-06-24, 23:50
Medlem
HGL45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anwe8
Detta scenariot är förmodligen det mest rimliga. Många har redan framfört den teorin i Danmark inom såväl media som på olika forum.

Intressant att flera har fått den magkänslan, sa redan vid första avsnittet "nej nej det här handlar om något helt annat" Hon är anlitad för att hänga ut exakt de personerna, i utbyte mot skydd och säkerhet från de högre upp i leden. Att sitta inne för mord räckte inte, de ville hänga ut de för hela norden att se, förstöra deras namn för all framtid så att de ej kan återhämta sig. Dock lite osäker på om det gick enligt plan eller ej, mycket frågetecken där..
Citera
2024-06-24, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NegroidMongoloid
Haha, helt galet slut. Nästan i klass med The Jinx dokumentären.

9/10, den får -1 för den förbannade Danskan, så jävla jobbigt att man måste följa texten så extremt noga, annars missar man helt vad som händer, kan lika gärna lyssna på kinesiska.

Snacka om att ha ballar av stål, alla inblandade i produktionen lär ju ha dödsdomar över sig tänker jag. De får kolla sig bakom ryggen resten av sina liv, fy fan vad nojig jag skulle vara, inte värt några pengar i världen.

Mentaliteten i Danmark är något helt annat. En svensk kan och kommer med stor sannolikhet aldrig greppa det. Jag blir själv förvånad varje dag, och då arbetar jag delvis i Köpenhamn.
Citera
2024-06-25, 07:18
Medlem
SweKingCalles avatar
De måste väl ändå få livstids fängelse allihop ?

Har jag fattat fel i att Danmark har dubbla straff för gängkriminalitet ?

Helvete får de inga straff så får man väl hoppas danskarna tar saken i egna händer !
Citera
2024-06-25, 09:44
Medlem
plusnios avatar
Ser jag rätt elr?
Har journalisten Mads Brugger en Fantomen-ring på sitt högra långfinger?
Lite "kul" markering i så fall..

Fantomenringens betydelse;
På vänster hand - närmast hjärtat - finns ringen med "det goda märket"; en symbol som den vandrande vålnaden lämnar på platser eller hos personer som står under Fantomens beskydd.
På högerhanden finns Dödskalleringen som lämnar ett outplånligt märke på de brottslingar som blir märkta med dem.
Citera
2024-06-25, 14:27
Medlem
DARYLs avatar
Citat:

Skattemyndigheten hade ju spärrat hans konton. Du måste missat det, dom sa det flera gånger.

Sälja kläder, klockor, vinflaskor, möbler, bilar, hus/lägenheter ??
Vad tror du att du får ut i procent av nypriset på begagnade grejor om du måste sälja snabbt?
Har du inte sett lyxfällan? Uppköparen: "-Jag kan ge dig 4000 för TV:n." Blåsta bruden: "-Man jag gav ju 42000 för 6 månader sedan!!" Uppköparen: "-OK, OK, du får 5000."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in