2024-06-15, 20:25
Medlem
Bobby Knights avatar
Vad säger det om en person som svarar glatt men sällan ställer motfrågor? Är det negativt tecken?
Citera
2024-06-15, 20:27
Avslutad
I vilket sammanhang tänker du? Jobb?
Citera
2024-06-15, 20:28
Medlem
KirkenesCowboyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobby Knight
Vad säger det om en person som svarar glatt men sällan ställer motfrågor? Är det negativt tecken?

Ja, under ett längre samtal blir det ju vrickat om man frågar och frågar och den andre inte visar tillstymmelsen av intresse att vilja ställa en fråga.
Citera
2024-06-15, 20:31
Medlem
Bobby Knights avatar
Alltså personen är inget as, tycker bara det är märkligt att man inte ställer ett enda "du då"...
Citera
2024-06-15, 20:32
Medlem
Bobby Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FitGirlie
I vilket sammanhang tänker du? Jobb?

Nej chatt
Citera
2024-06-15, 20:33
Medlem
Kapten-Kepss avatar
Citat:
Nej chatt

Vad tror du själv?
Citera
2024-06-15, 20:35
Medlem
4yoonlys avatar
Tänkte säga först att personen troligen lyssnar mer än pratar... vilket kan vara sant. Jag är en sådan person...

Men för att visa att man lyssnar och tänker behöver man ställa frågor (givetvis relevanta), det är ett sätt att säga att jag faktiskt lyssnar, tänker och funderar.

Så vad säger detta om personen... Att personen troligen inte har lyssnat, inte bryr sig...
Det kan dock vara situationer där den som pratar har ett sätt att säga saker på som gör att man knappt vågar ställa frågor... samma person som absolut inte lyssnar dock.
Citera
2024-06-15, 20:44
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Jag skulle förmodligen tolka det som att personen antingen är lite socialt inkompetent, inte intresserad eller upptagen, stressad.

Med det sagt, som man frågar får man svar och de frågor man exempelvis ställer vid en första kontakt med en kvinna som man behöver inte sällan dels beskriva en själv och dels ”öppna upp” för en mer intressant diskussion.

Som man förmodas jag liksom leda samtalet en stund tills hon fått upp intresse eller jag skapat rapport, speciellt om det är en kvinna som många skriver till.
Citera
2024-06-15, 20:47
Avslutad
Finns folk som gillar att bara lyssna.
Kanske du är en snacksalig jävel. Och så har du en lyssnare som du pratar med.

Då blir det så
Citera
2024-06-15, 20:52
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten-Keps
Vad tror du själv?

🥇
Citera
2024-06-15, 20:58
Medlem
Inte ofta man stöter på folk som faktiskt visar ett genuint intresse av vad du har att säga eller ställer några frågor.
De allra flesta pratar om sig själva.
Men de gånger man stöter på en sådan så blir man faktiskt riktigt glad.

Vi lever trots allt i en narcissistisk tidsålder där allt ska kretsa kring den egna individen.
Citera
2024-06-15, 21:50
Medlem
sommarlovs avatar
Det är mig du pratar om.
Jag är inte ointresserad, jag kan bara inte komma på att jag ska fråga dig om något!
Prata på du om du vill säga något.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in