Resultat: När slutar kriget?
2024
6,27%
21 röster
2025
23,58%
79 röster
2026 eller senare
70,15%
235 röster
2024-06-14, 22:25
Medlem
KillenArCPs avatar
Det ser ju onekligen mörkt ut för Ryssland. Soldaterna dör som flugor. Deras militära utrustning kunde man köpa på ÖoB för 30 år sen. Hur länge tror ni detta krig kommer att pågå och vad blir konsekvenserna?
Senast redigerad av KillenArCP 2024-06-14 kl. 22:27.
Citera
2024-06-14, 22:26
Medlem
Länge.
Ryssland tillverkar utrustning för fullt.
Citera
2024-06-14, 22:27
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Länge.
Ryssland tillverkar utrustning för fullt.
Gör de verkligen det? Varför importerar man då från Nordkorea?
Citera
2024-06-14, 22:33
Avslutad
Det blir tyvärr världskrig 2025 när Polen och Baltikum går in med trupper
Citera
2024-06-14, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Just ja, import därifrån också. Det glömde jag bort.
Synd att ingen bombat sönder Koreansk-ryska vänskapsbron.
Hade varit mindre raketer och drönare som ryssarna kunnat använda.
Citera
2024-06-14, 22:34
Medlem
Stenballes avatar
Citat:

För att även med full produktion, och ökande, så förbrukar/förlorar de mer än de själv kan producera.
Citera
2024-06-14, 22:42
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShowpaByn
Det blir tyvärr världskrig 2025 när Polen och Baltikum går in med trupper
Varför skulle de göra det? Vad kan Ryssland sätta emot mot Nato?

Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Just ja, import därifrån också. Det glömde jag bort.
Synd att ingen bombat sönder Koreansk-ryska vänskapsbron.
Hade varit mindre raketer och drönare som ryssarna kunnat använda.
Som jag har förstått det ska det vara mycket skräp från deras lager.

Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
För att även med full produktion, och ökande, så förbrukar/förlorar de mer än de själv kan producera.
Exakt. Som jag har förstått det så tar Nordkorea från deras lager. Det som tillverkas nu ska gå till sin egna militär.
Citera
2024-06-14, 22:45
Avstängd
Det ser mörkt ut för ukraina, de har senaste månaden haft förluster på 50 000/månad och soldaterna de skickar till fronten har bara några veckors utbildning.

Ryssland har snart uppnått målet att avmilitarisera ukraina , Ryssland har valt att avmilitarisera ukraina i en statisk frontlinje för att bespara civil infrastruktur i områden utanför fronten.
Citera
2024-06-14, 22:47
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roggaren89
Det ser mörkt ut för ukraina, de har senaste månaden haft förluster på 50 000/månad och soldaterna de skickar till fronten har bara några veckors utbildning.

Ryssland har snart uppnått målet att avmilitarisera ukraina , Ryssland har valt att avmilitarisera ukraina i en statisk frontlinje för att bespara civil infrastruktur i områden utanför fronten.
Haha det var nog det dummaste jag har hört. Följer några militärer på Instagram och Telegram. Om det du skrev skulle vara sant så borde rimligtvis någon av dem ha dött vilket inte är fallet.

Igår stupade det väl 1 000 ryssar?
Citera
2024-06-14, 22:52
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Det ser ju onekligen mörkt ut för Ryssland. Soldaterna dör som flugor. Deras militära utrustning kunde man köpa på ÖoB för 30 år sen. Hur länge tror ni detta krig kommer att pågå och vad blir konsekvenserna?

30+ år. Detta är bara en spekulation från min sida men jag tror att "bägge/alla sidor" vill ha ett långvarigt krig som i förlängningen utvecklas till ett "nytt öst och väst"-scenario. Det är tydligt att "Putins gäng" vill ha tillbaka vissa regioner från fd sovjet (jag tror dock noll på expansionsscenarion bortom gamla sovjet). Det är oxå tydligt att NATO/USA förledde "Gorbachevs gäng" ang slutet på det kalla kriget. I slutändan kan det vara så att ekonomiska intressen står över "vem som gjort rätt och fel" i dessa sammanhang. Man (=vissa på bägge sidor) kan således vara "rörande överens bakom kulisserna" att denna konflikt och denna uppdelning av världen är helt nödvändig ur ekonomiska längre perspektiv ("moraliska/etiska/kulturella skäl/perspektiv" står då möjligen under denna världsordning).

Litet men väldigt intressant klipp från en av de sista intervjuerna med "Gorby" om sovjets fall och Putin m m:

EDIT: Jag vet att Putin mfl "inte hade tid" att gå på hans officiella begravning men ingen försökte i alla fall förgifta honom trots att han av många anses vara en förrädare. Jag finner det väldigt intressant.

https://www.bbc.com/news/world-europe-62756196
Citat:
On Thursday, Russian state television showed Mr Putin placing red roses beside Gorbachev's coffin in Moscow's Central Clinical Hospital.
--
Unfortunately, the president's work schedule will not allow him to do this on 3 September, so he decided to do it today," Mr Peskov told reporters.
---
Mr Putin will not be the only notable absentee from the funeral. Many of the foreign leaders who might have been expected to attend are currently barred from Russian soil, in retaliation for Western sanctions imposed because of Russia's invasion of Ukraine.

EDIT:

https://www.reuters.com/world/europe/gorbachev-died-shocked-bewildered-by-ukraine-conflict-interpreter-2022-09-01/

Citat:
# Interpreter worked with Gorbachev for 37 years
# Says he was shocked, upset by events in Ukraine
# Says Gorbachev still believed in idea of Soviet Union
# But he was against use of force to achieve goals
Senast redigerad av JohnnySamhall 2024-06-14 kl. 23:11.
Citera
2024-06-14, 22:53
Medlem
Psykosen-Hexs avatar
Citat:
Haha det var nog det dummaste jag har hört. Följer några militärer på Instagram och Telegram. Om det du skrev skulle vara sant så borde rimligtvis någon av dem ha dött vilket inte är fallet.

"Igår stupade det väl 1 000 ryssar"

Enligt vem...

Vid detta laget har det stupat 20 miljoner ryssar om man räknar med alla hux flux siffror som folk har skrivit.
Citera
2024-06-14, 22:54
Avstängd
Citat:

Enda problemet med ryssen är att dom har befolkningen, dom kan fortsätta fylla på soldater i flera år till, till slut vinner dom och det vet Putin om.

Vårt hopp är att skicka vapen, få folket i ryssland o vägra fylla på med soldater.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in