2024-06-14, 10:26
Medlem
LinaLaReinas avatar
För massa år sedan i London smakade jag denna med mina tjejkompisar, glömde jag aldrig den
Hjälp FB med era smarta tips.

https://www.fruli.be/fruli#tasting-notessection
Citera
2024-06-14, 10:31
Medlem
Fråga om Systembolaget kan beställa in.. (borde de väl kunna)
Citera
2024-06-14, 10:33
Medlem
Koprofilias avatar
Mitt smarta tips är att gå till systembolaget, om den inte finns på hyllan så beställer dom hem till dig.
Citera
2024-06-14, 10:36
Medlem
LinaLaReinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koprofilia
Mitt smarta tips är att gå till systembolaget, om den inte finns på hyllan så beställer dom hem till dig.

Jag tog ta i det och mejlade dem: info@fruli.be, fast det kanske inte ger något.

Fast ja jag skall kolla med systembolaget!
Citera
2024-06-14, 10:39
Medlem
LinaLaReinas avatar
Citat:

De har aldrig haft den på hyllan, jag har frågat under åren ett par ggr.
Citera
2024-06-14, 10:44
Medlem
OneTaps avatar
finns sprit shoppar på dark net som har allt i lager =)
Citera
2024-06-14, 10:44
Medlem
Det finns ingen distributör i Sverige men både Danmark och Finland har. Jag hade hört av mig till Systembolaget och hört mig för om de, via någon av distributörerna, kan beställa till dig. Det andra alternativet är att du gör en privatimport via Systembolaget hos någon av distributörerna. Hör av dig till kundtjänst och be dem hjälpa dig. Jag har själv gjort privatimport via Systembolaget och det var en synnerligen enkel historia. Det knepiga kan ibland vara att hitta distributören.
Citera
2024-06-14, 10:49
Medlem
LinaLaReinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Det finns ingen distributör i Sverige men både Danmark och Finland har. Jag hade hört av mig till Systembolaget och hört mig för om de, via någon av distributörerna, kan beställa till dig. Det andra alternativet är att du gör en privatimport via Systembolaget hos någon av distributörerna. Hör av dig till kundtjänst och be dem hjälpa dig. Jag har själv gjort privatimport via Systembolaget och det var en synnerligen enkel historia. Det knepiga kan ibland vara att hitta distributören.

Mejlade kundtjanst@systembolaget.se, fast det kanske inte ger klockrent svar, vi får se.
Sen skall vi supa oss fulla med jordgubbsöl

Skojar, tack för tips.
Citera
2024-06-14, 11:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av UpTop
Fråga om Systembolaget kan beställa in.. (borde de väl kunna)

Citat:

Så fel så fel.

Finns ölen inte i deras kollektion får man importera privat. Systembolaget kan ta emot tips, men de tar inte in öler som de inte har i sitt sortiment. Har själv försökt och de bad mig privatimportera.
Citera
2024-06-14, 11:07
Medlem
LinaLaReinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Så fel så fel.

Finns ölen inte i deras kollektion får man importera privat. Systembolaget kan ta emot tips, men de tar inte in öler som de inte har i sitt sortiment. Har själv försökt och de bad mig privatimportera.

OK, tack för tips. Nu har jag skrivit till dem och skall gå in på min SB vid tillfälle och fråga igen.
Annars får jag kanske ta in via DK och min tjejkompis som bor där.
Fast hur får de in nytt i sortimentet? Någon gång måste de ju förnya sig, prova nya grejer.

Ja ja vi får se.
Citera
2024-06-14, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LinaLaReina
För massa år sedan i London smakade jag denna med mina tjejkompisar, glömde jag aldrig den
Hjälp FB med era smarta tips.

https://www.fruli.be/fruli#tasting-notessection

Smakar den mycket annorlunda än den tyska de har i Berlin, vad den heter.....

Är grunden lager eller ale?
Citera
2024-06-14, 12:14
Medlem
LinaLaReinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Smakar den mycket annorlunda än den tyska de har i Berlin, vad den heter.....

Är grunden lager eller ale?

Vet inte, ljusöl. Aldrig smakat något liknande. Iaf så finns det en till jag har verkligen gillat och det var Peacheress eller liknande av Lindemans, de hade den på på en resturang/ölhak jag gillade för massa år sedan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in