2024-06-14, 00:13
Medlem
HonSmFngadeBlixtens avatar
Den som ger bort kontot finns ju inte kvar och kan inte straffas. Men kan man bannlysa den som fått kontot?
Citera
2024-06-14, 00:18
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HonSmFngadeBlixten
Den som ger bort kontot finns ju inte kvar och kan inte straffas. Men kan man bannlysa den som fått kontot?

Vad menar du att alternativet är?

"Jag har fått någon annans konto, så jag kan inte straffas/stängas av/bannlysas".
Citera
2024-06-14, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Vad menar du att alternativet är?

"Jag har fått någon annans konto, så jag kan inte straffas/stängas av/bannlysas".

Nej jag menar inte så. Jag pratade med en som jag vet har fått sitt konto av någon annan. Jag bara undrade om han kan bannlysas endast för att det inte var han som startade kontot. Den som fick kontot kringgick ju de tre dagarna man väntar innan kontot aktiveras.
Citera
2024-06-14, 00:35
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Det är kontot som sådant som bedöms, om det är en, två eller tre eller flera personer som skriver bakom en enskild användare och när de fått tillgång till kontot spelar inte någon roll.

Det finns ingen regel om att ett konto måste vara enskilt personligt.
Citera
2024-06-14, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Det är kontot som sådant som bedöms, om det är en, två eller tre eller flera personer som skriver bakom en enskild användare och när de fått tillgång till kontot spelar inte någon roll.

Det finns ingen regel om att ett konto måste vara enskilt personligt.

Aha, det förklarar en del och låter bra. Det är en rätt ovanlig regel för ett forum. Men jag tror Flashback klarar sig just för att regelverket inte är helt mainstream.
Citera
2024-06-14, 01:41
Bannlyst
Ja det går bra.
Citera
2024-06-14, 06:36
Medlem
Citat:
Aha, det förklarar en del och låter bra. Det är en rätt ovanlig regel för ett forum. Men jag tror Flashback klarar sig just för att regelverket inte är helt mainstream.
Vad menar du med att "Flashback klarar sig"?

Tänker du att det skulle finnas någon svensk lag som säger att ett konto på ett diskussionsforum måste vara personligt?

Det vet väl alla att det startas konton på diverse forum av skolklasser, kompisgäng med mera.
Citera
2024-06-14, 06:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Vad menar du med att "Flashback klarar sig"?

Tänker du att det skulle finnas någon svensk lag som säger att ett konto på ett diskussionsforum måste vara personligt?

Det vet väl alla att det startas konton på diverse forum av skolklasser, kompisgäng med mera.

Vad menar du?
Citera
2024-06-14, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bomber-O-Granater
Vad menar du?
Det jag skriver.

Är det något speciellt du behöver en extra förklaring om?
Citera
2024-06-14, 07:00
Bannlyst
Citat:
Det jag skriver.

Är det något speciellt du behöver en extra förklaring om?

Ja vi kan börja med Flashbackkonton för skolklasser, vill du utveckla det så vore jag glad.
Citera
2024-06-14, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bomber-O-Granater
Ja vi kan börja med Flashbackkonton för skolklasser, vill du utveckla det så vore jag glad.
Tror du inte att det förekommer att skolklasser skapar konton för att exempelvis öva i argumentation?

Tråden om att jorden är platt är väl ett toppenexempel på att det förekommer.

Sedan kan jag såklart inte föra det till bevis. Men vad tror du själv?
Citera
2024-06-14, 07:05
Bannlyst
Citat:
Tror du inte att det förekommer att skolklasser skapar konton för att exempelvis öva i argumentation?

Tråden om att jorden är platt är väl ett toppenexempel på att det förekommer.

Sedan kan jag såklart inte föra det till bevis. Men vad tror du själv?

Varför ställer du en motfråga när du uttryckligen frågar mig om jag vill veta mer om dina påståenden?

Är du dum i huvudet?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in