2024-06-13, 20:39
Medlem
Hejsan!

Som rubriken lyder så söker jag efter någon som äger en Easee Laddbox med tillhörande Equalizer (lastbalanserare).

Vill stämma av lite detaljer!
Citera
2024-06-13, 20:46
Medlem
Minimuchers avatar
Vi installera dem på den tiden när alla var höga på Easee, vad undras?
Citera
2024-06-13, 20:46
Medlem
OneTaps avatar
va vill du veta? =)
Citera
2024-06-13, 20:54
Medlem
Svärfar har en laddbox som installerades för ett gäng år sen, och kompletterade för några månader sedan med en Easee Equalizer. Dock var medföljande kabel RJ12 -> RJ45, och hans mätare använder RJ12. Har försökt söka runt hela nätet kring att köpa en ny kabel men verkar vara helt omöjligt, så tänker att man bör ju kunna tillverka sin egen.

Nu till problemet, jag testade med en rak RJ12 kabel men blir inget liv i boxen, och efter att ha läst på lite så har Easee en Custom-lade kabel, och det jag tänker är då att de drar ledarna lite olika i kontakterna.

Så till min fråga. Någon som vet hur det ska dras? Alternativt har en bild på en befintlig RJ12 kabel som kan bifoga så jag kan tyda den?

Glasklart? xD
Senast redigerad av Bantningskursen 2024-06-13 kl. 20:55. Anledning: Felskrivet
Citera
2024-06-13, 21:06
Medlem
HansScheikes avatar
Är det inte enklare att fråga tillverkaren av boxen, alternativt nätägaren? Är porten på mätaren aktiverad? Vad är det för mätare?
Citera
2024-06-13, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HansScheike
Är det inte enklare att fråga tillverkaren av boxen, alternativt nätägaren? Är porten på mätaren aktiverad? Vad är det för mätare?

Har utgått ifrån kopplingsschemat på mätaren, men blir inget liv i Equalizern. Jag kanske har fastnat vid deras text att de har specialtillverkade kablar, men känns som om det stämmer.

Jag har skrivit till Easee, men deras kundsupport är inte den snabbaste vill jag lova (inget svar än på två veckor). Så försöker lyckan lite överallt.
Citera
2024-06-13, 21:12
Medlem
HansScheikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bantningskursen
Har utgått ifrån kopplingsschemat på mätaren, men blir inget liv i Equalizern. Jag kanske har fastnat vid deras text att de har specialtillverkade kablar, men känns som om det stämmer.

Jag har skrivit till Easee, men deras kundsupport är inte den snabbaste vill jag lova (inget svar än på två veckor). Så försöker lyckan lite överallt.

Aha, ok.Vet inte om du hittat denna sidan, men här står rätt så mycket intressant för dig.
https://hanporten.se/
Citera
2024-06-13, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HansScheike
Aha, ok.Vet inte om du hittat denna sidan, men här står rätt så mycket intressant för dig.
https://hanporten.se/

Har läst igenom det mesta där. Problematiken är jag tror Easee har gjort sin port annorlunda på Equalizern, vilket gör att t.ex. +,-,data osv inte är detsamma på Equalizern som på mätaren (det är bara min gissning), men att koppla utefter hanporten.se fungerar inte. Får se om någon besitter svar!
Citera
2024-06-13, 21:27
Medlem
Minimuchers avatar
Först och främst, har ni ringt till kraftbolaget och aktiverat Hanporten?
Det måste göras
Citera
2024-06-13, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minimucher
Först och främst, har ni ringt till kraftbolaget och aktiverat Hanporten?
Det måste göras

Självklart.
Jag har tagit hem hans enhet till mig, och jag har aktiv port för min lastbalanserare (använder dock in Easee)
Citera
2024-06-13, 22:16
Medlem
Sprang på lite ny information.
Tror svärfar har köpt fel variant utav Equalizer.

Finns en som är gjord för RJ45 (som han nu har) och en som är gjord för RJ12 (som han behöver).
De har olika modellnamn.

Tror det är case closed!
Citera
2024-06-13, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bantningskursen
Sprang på lite ny information.
Tror svärfar har köpt fel variant utav Equalizer.

Finns en som är gjord för RJ45 (som han nu har) och en som är gjord för RJ12 (som han behöver).
De har olika modellnamn.

Tror det är case closed!

Stämmer. De har en modell av Equalizer för den norska standarden HAN med RJ45, och en för den svenska/europeiska standarden P1 (som bygger på en holländsk standard) med RJ12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in