2024-06-18, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Camarosmurfen
Nu menade jag ner generellt, att det du anser vara ett ska jobb kan någon annan tycka är klockrent.

Jag sitter i baren just nu och dricker bärs. På arbetstid. Helt ok.

Och jag sitter och tittar ut över Karibiska Havet medan de som "Levde för dagen" och inte investerade sina extraslantar vackert får gå och jobba på exempelvis Coop.

Just nu är jag rätt så glad över de övertidstimmar jag gjorde i 20årsåldern och nu som 50 njuter av avkastningen därifrån utan att behöva arbeta en enda dag till i mitt liv.

Men vem vet?
Kanske det hade varit roligare bränna alla,slantar på resor sprit och konsumtion då och behöva gå och jobba varje dag nu istället?

Nej...jag tror faktiskt inte det!
Citera
2024-06-18, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peller
Och jag sitter och tittar ut över Karibiska Havet medan de som "Levde för dagen" och inte investerade sina extraslantar vackert får gå och jobba på exempelvis Coop.

Just nu är jag rätt så glad över de övertidstimmar jag gjorde i 20årsåldern och nu som 50 njuter av avkastningen därifrån utan att behöva arbeta en enda dag till i mitt liv.

Men vem vet?
Kanske det hade varit roligare bränna alla,slantar på resor sprit och konsumtion då och behöva gå och jobba varje dag nu istället?

Nej...jag tror faktiskt inte det!

Betor helt på vilket jobb man har...
Citera
2024-06-18, 20:21
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Vissa svar i den här tråden får mig att inse att de som jobbat till sin förmögenhet skryter minst lika mycket som de som vinner stort/ärver... om inte mer.
Citera
2024-06-19, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
Vissa svar i den här tråden får mig att inse att de som jobbat till sin förmögenhet skryter minst lika mycket som de som vinner stort/ärver... om inte mer.

Är det att skryta om det är sant och bara ett förmedlade av hur verkligheten ser ut?

Är väl likagärna avundsjuka från de som som hör och önskar de hade det likadant?
Citera
2024-06-19, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Camarosmurfen
Betor helt på vilket jobb man har...

Nu var väl mitt svar inte direkt riktat till dig,även om det var dig jag citerade,utan mer till "Storspenderarna" som anser sparande jobbigt&dumt för man ändå kommer att dö innan 65.....

Öl gillar jag med,och att få betalt för att dricka upp dem är inte alls så dumt!
Citera
2024-06-19, 15:33
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peller
Är det att skryta om det är sant och bara ett förmedlade av hur verkligheten ser ut?

Är väl likagärna avundsjuka från de som som hör och önskar de hade det likadant?

Haha, du är rolig du, det måste jag medge... väldigt rolig. Det finns många sätt att "förmedla en verklighet" i skrift.

Har inget emot lite skönt skryt då och då, men din post var definitivt stöddig- men om du vill ompaketera det till "förmedlande av verkligheten" så får du gärna göra det, O du ödmjuke och vise.
Citera
2024-06-20, 03:16
Medlem
Citat:
Haha, du är rolig du, det måste jag medge... väldigt rolig. Det finns många sätt att "förmedla en verklighet" i skrift.

Har inget emot lite skönt skryt då och då, men din post var definitivt stöddig- men om du vill ompaketera det till "förmedlande av verkligheten" så får du gärna göra det, O du ödmjuke och vise.

Bra att du tar lärdom Gräshoppa.
Citera
2024-06-20, 20:10
Medlem
Citat:
Ja, det här är ett problem. Om man blir stenrik så har man, i mitt tycke, ett ansvar att vara bjussig. Det är klart man inte behöver vara det. Man kan sitta på sina miljoner i ett elfenbenstorn och tycka att man är Bezos arvtagare, men livet är kort. Jag hade varit extremt bjussig som mångmiljonär och jag förväntar mig att mina polare kommer vara det också (vilket jag inte är helt säker på, tyvärr. Folk blir girigare och girigare för varje år som går)

Det är väldigt svårt att tolka vad du själv har för åsikt. I din TS verkade du negativt inställd till folk som är missunsamma mot andra personer som lyckats ekonomiskt, och i det här inlägget berättar du hur du själv är avundsjuk och missunsam mot folk som har det gott ställt..
Citera
2024-06-20, 20:48
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsgobrandon
Det är väldigt svårt att tolka vad du själv har för åsikt. I din TS verkade du negativt inställd till folk som är missunsamma mot andra personer som lyckats ekonomiskt, och i det här inlägget berättar du hur du själv är avundsjuk och missunsam mot folk som har det gott ställt..

Du verkade inte förstå innebörden alls i det du citerade?

Jag är inte missunnsam mot folk som har det gott ställt, men om de är extremt snåla och aldrig bjuder, ja då förstår vi varandra. Check.
Citera
2024-06-21, 21:59
Medlem
Citat:
Du verkade inte förstå innebörden alls i det du citerade?

Jag är inte missunnsam mot folk som har det gott ställt, men om de är extremt snåla och aldrig bjuder, ja då förstår vi varandra. Check.

Aha så det är lugnt så länge dom skänker sina tillgångar till dig.. hälsa Anette mannen 🙋‍♂️
Citera
2024-06-21, 22:15
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsgobrandon
Aha så det är lugnt så länge dom skänker sina tillgångar till dig.. hälsa Anette mannen 🙋‍♂️

De gånger jag haft pengar så har jag bjudit mina polare som in i helvete, tills pengarna tagit slut. Frågor på det? Kalla mig vad du vill men aldrig snål eller parasit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in