2024-06-13, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Tvätta bilen. Köpt massa fina vaxer och avfettningar och allt vad det är.

Spelar ju ingen roll när dagen efter det regnar och allt är förstört.

Kan för livet inte förstå varför folk har det som hobby i det här landet, helt hopplöst.

Min nya plan är att tvätta den på 5 min med lite avfettning och vatten sen får de fan va. 90% av jobbet räcker.

Skumtvätt är din vän, ren och snygg bil på 10 minuter så länge du har ett ok lackskydd. En schamponering behövs emellanåt för att behålla djupet i lacken
Citera
2024-06-13, 16:39
Medlem
HonSmFngadeBlixtens avatar
Jo, jag kom på en sjuk sak vi gör. När jag är hos grannen och vi väntar på ett TV-program som ska börja så kollar vi ATG-kanalen, sedan väljer vi varsin häst och ser om den vinner. Inga insatser och vi håller inte räkningen. Mina hästar vinner dock mer än hennes, så jag kanske borde börja spela på trav.
Citera
2024-06-13, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tajpR
Inte så farligt.. svinkul ju!

Jo aldeles för kul! Man blir lätt fast
Citera
2024-06-13, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HonSmFngadeBlixten
Jo, jag kom på en sjuk sak vi gör. När jag är hos grannen och vi väntar på ett TV-program som ska börja så kollar vi ATG-kanalen, sedan väljer vi varsin häst och ser om den vinner. Inga insatser och vi håller inte räkningen. Mina hästar vinner dock mer än hennes, så jag kanske borde börja spela på trav.

Hahaha gott garv här 😂👍
Citera
2024-06-13, 17:24
Medlem
Ålder 30 - 40.

Gunpla.

Aldrig sett Gundam, men lite vuxen lego över det hela, och ganska fascinerande hur det är uppbyggt, och en om inte den enda modell byggandet som inte kräver lim.

Har alldeles för många kläder med limfläckar sedan man höll på med warhammer.
Citera
2024-06-13, 17:26
Medlem
vrooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iamwonderwoman
Wow! Något jag alltid undrat när jag tittar på liknande bilder är om färgerna är "äkta" eller om de läggs till i efterhand för att förtydliga strukturer och mönster? Det är ofta så många fina nyanser av rosa, lila, blått, orange, osv, att jag undrar om det faktiskt ser ut så eller är efterhandsredigering.

Jodå. Det finns färger därute. Fotar man med en färgkamera så blir det precis så som det är (man kan ju skruva sönder dom i Photoshop också förstås)...
Jag kör med en monokrom kamera och kör ett filterhjul som har Ljus, rött, grönt och blått (LRGB) och sedan också 3 filter som fångar vissa gasers våglängder. De kallas HA, OIII och SII filter. bilderna jag delade är bara tagna med gasfiltrena i olika kombinationer. Här är det ganska "ok" att få fram de färgerna man vill. Nebulosor består av gaser och stoft.

Astrobin har sjukt mycket som folk delar med sig av om man vill se mer.
Citera
2024-06-13, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Fiskar.

För att sedan släppa tillbaka fisken.

Meningslöst om man tänker på det, men ta mig fan finns inget mer avkopplande
Ta hem och ät för firren dör ändå när du tagit i den.
Citera
2024-06-13, 17:49
Medlem
Mecanicuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HandgnuggarOligark
Mitt måste vara att jag ens bemödar mig att logga in FB och "debattera" med stolpskott. Vet inte varför jag ens gör detta, men ska försöka sluta med det.

Vad gör du för mongogrejer? Samlar på frimärken? Spelar golf? Glor på TV-sporten? Berätta vilket mongoskit du sysslar med som hobby.

Det första du skriver..

FB blir sämre och sämre och det har pågått i många år..
Citera
2024-06-13, 17:57
Medlem
Pungsvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marsipansexuell
Självsvält är något jag borde ha givit upp för ett bra tag sedan.

Jag behöver lite av det där. Några insidertips?
Senast redigerad av Pungsving 2024-06-13 kl. 18:00.
Citera
2024-06-13, 18:00
Medlem
Pungsvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vroom
Jepp, samma här. Från att ha börjat med skrot där den mesta tiden bestod i att bära ut, aligna och sen se molnen dra in. Eller om allt funkat, behöva bära in 40-50 kilo grejor i tio minusgrader kl 6 på morgonen. Lik förbaskat fortsatte man.
Nu har jag byggt ett enkelt skjul, skaffat moderna grejor som kan fjärrstyras så nu är det mest vädret som muckar gräl med en.
Antar att det ska jävlas lite, för belöningen kommer när allt väl funkar och man sitter där och processar ett antal timmars exponering på någon nebulosa med en god whisky på bordet.

Lite från i vintras
https://ibb.co/q0DRV8K
https://ibb.co/XF4kyBr
https://ibb.co/HVFd0tZ

Knappast efterblivet. Folk omkring dig är efterblivna.
Citera
2024-06-13, 18:03
Medlem
Pungsvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guru1966
Skriver på Flashback. Jag slösar tid, dras med av trollen ned i träsket och blir elakare här än på andra forum. Inte uppbyggligt. Men nu tänker jag blunda, byta till ett slumpat lösenord och pausa ett tag. Det är i alla fall en målsättning, inte ett löfte...

Det är moderatorerna som är problemet, inte de som skriver på flashback. Som inom politiken är det skummet som lyfts upp och de raderar alla vettiga inlägg.
Senast redigerad av Pungsving 2024-06-13 kl. 18:09.
Citera
2024-06-13, 18:05
Medlem
Rashygiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaik
Ta hem och ät för firren dör ändå när du tagit i den.

Har du möjligtvis någon källa på att fisken dör för att man tar på den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in