2024-06-13, 13:13
Medlem
TUKs avatar
Spelar stryktipset/europatipset varje vecka.
Citera
2024-06-13, 13:15
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Spelar, allt från gamla nintendo, dock inte med gamla konsoler utan emulatorer, till nyaste tripple A titlar.
Citera
2024-06-13, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anktalare
Samlar på vinyler, men har inte packat upp vinylspelaren sen flytten för många år sedan. Dyr hobby också...

Känner en kille som åker buss till jobbet. Bor i en liten hyresrätt i stans sämsta område. Allt för att kunna lägga så mycket pengar som det någonsin är möjligt på vinyl. Han äger ingen vinylspelare.
Citera
2024-06-13, 13:41
Medlem
KulStyvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson
Jag har en lite jobbig hobby. Har alltid varit väldigt filmintresserad och fastnade redan som barn för skräck och viss sci-fi. Jag började samla på skräckfilmer först på super-8 och 16mm-film, sedan på VHS, DVD och Blue-Ray. Det är iofs ganska trevligt, men i takt med att samlingen växt och andelen filmer jag alltså har men inte hunnit titta på dragit iväg har jag börjat inse att jag inte kommer att hinna se all filmerna i min samling innan jag dör, om inte jag börjar se minst 4-5 filmer per dag. Det orkar inte ens jag och jag har annat att göra än att glo på film hela dagarna.

När jag insåg det här blev jag deprimerad och slutade samla under en tid, men sedan insåg jag att enda sättet att hantera den ångest som uppstod var att ta upp samlandet igen.

Får hoppas att jag lever ovanligt länge och att vetenskapen hittar något sätt att bota åldrande.

Öva upp din simultankapacitet och se på ett par i taget.
Citera
2024-06-13, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Nej det låter jävligt wierd.

Plåga fiskar är också rätt weird.
Citera
2024-06-13, 14:04
Medlem
= Det är väl samlande generellt?

- man kanske har börjat bygga upp en samling av något.
Ölflaskor, frimärken, servicemanualer, X

Som man sen pga nostalgi, lite bekvämlighet samt naiva förhoppningar om att det i framtiden blir mer värt. Och därmed direkt gör att man bör fortsätta, skaffa mer, och komplettera så den påbörjade samlingen av reliker ökar i värde.
Att överge projektet som man redan investerar tid/energi/plats/pengar på - ses som dumt
Citera
2024-06-13, 14:09
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GGGorilla
Astrofotografi. Lägger mycket tid & pengar på att ta fina foton på galaxer & nebulosor som man ändå bara kan googla på för att få fram ett liknande foto

Citat:
Ursprungligen postat av vroom
Jepp, samma här. Från att ha börjat med skrot där den mesta tiden bestod i att bära ut, aligna och sen se molnen dra in. Eller om allt funkat, behöva bära in 40-50 kilo grejor i tio minusgrader kl 6 på morgonen. Lik förbaskat fortsatte man.
Nu har jag byggt ett enkelt skjul, skaffat moderna grejor som kan fjärrstyras så nu är det mest vädret som muckar gräl med en.
Antar att det ska jävlas lite, för belöningen kommer när allt väl funkar och man sitter där och processar ett antal timmars exponering på någon nebulosa med en god whisky på bordet.

Lite från i vintras
https://ibb.co/q0DRV8K
https://ibb.co/XF4kyBr
https://ibb.co/HVFd0tZ

Men det är ändå en stor skillnad på att själv skapa jämfört med att titta på någon annans skapelser.
Blir en helt annan känsla när man har lagt ned tid, pengar och engagemang och får fram fina resultat.
En udda jämförelse: knulla och glutta på porr. Vad är skönast? Jo, att själv pippa jämfört med att sabba hjärnan med att se andra pippa.
Citera
2024-06-13, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonkochKnoll
Provat att sitta och runka vid vattnet i stället för att fiska? Det är mer avkopplande.
Vetskapen om att självbefläckelse är en synd torde inte vara avkopplabde för en kristen man. Men ni kanske är ateister, vad vet jag egentligen?
Citera
2024-06-13, 15:14
Medlem
RickRozays avatar
Röka cigarr. Dricka öl, små mängder, fast ofta. Cannabis, en gång per år? Lustgas!
Citera
2024-06-13, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sillmugglaren
Underhåller en fritidsbåt

Grattis till ditt första inlägg. Det tog nästan 13 år, och du väntade till denna tråd?

Hur som, till ämnet: räknas det att man lägger märke till såna saker som ovanstående?
Citera
2024-06-13, 15:47
Medlem
RightRites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmygerOmkring
Jag har en kompis som är 37 och bygger lego.

Inte märkligt alls.
Det finns ju grejer som är flera tusen bitar... Så ser inte det konstiga alls.

Eller sitter din kompis och bygger 10-delars lego?
Citera
2024-06-13, 15:48
Medlem
RightRites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TUK
Spelar stryktipset/europatipset varje vecka.

Wow jättekonstigt?
Gör samma sak. Det har gett mig en vinst på 200 k. Så inte så dum hobby, eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in