Citat:
Ursprungligen postat av
Yo-Mama
Har velat byta jobb i många år men är för feg för det. Jag har haft social fobi sedan jag började högstadiet och min terapeut tycker att jag har tydliga drag av autism som bör undersökas. Jag har inte lärt känna någon ny person sedan högstadiet och jag passar aldrig in någonstans. Känner mig som en utomjording och en börda i alla sociala sammanhang jag hamnar i och jobbet är inget undantag.
Har nog ganska goda chanser att få ett jobb på ett liknande ställe men jag vet inte om så mycket skulle förändras. På nuvarande ställe så är ju folk medvetna om hur jag är och även cheferna vilket gör mig lite lugnare. Samtidigt så har jag utvecklats mycket under dessa år som person så det kanske vore på sin plats att helt byta ställe och arbetskollegor.
Någon här som varit i min sits och hur gjorde ni? Blev det bättre av att byta jobb? Så lätt att tänka att det kanske blir ännu värre på nästa jobb, man vet inte vad man ger sig in på.
Det kan vara svårt att byta jobb om man aldrig gjort det. För vem som helst tror jag. Finns olika synsätt som folk har. För mig var det att jobbet blev så dåligt att jag bara var tvungen att dra och som tur hade jag under några år jobbat deltid för en butik där jag kunde få ett heltidsjobb så då blev det så istället.
"Jag slutar, nänänänäänännänänä du kan inte ta mig, take this yo"
"Va?" (häppen)