2024-06-15, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eltonkebab
Jerry har aldrig varit rolig, alltid varit en talangls nolla. Att Seinfeld-serien r rolig r mest Larry Davids frtjnst. Jerry gnller bara ver att folk inte tycker hans kassa standup r rolig lngre och tror det beror p att han r fr "edgy". Nr fan sade han ngot som var edgy eller "icke-pk" senast? Ngonsin?

Fast om man bortser frn personerna och vrderar deras stndpunkter istllet.
Tycker inte heller att Jerry r ngon srskilt rolig komiker.
Har dock noterat att pressen r efter honom nu. Woke-mob hugger nr han sger s.
Citera
2024-06-15, 17:01
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spjutspetsen
Fel svar.

Seinfeld r en medioker skdis, ven i sin egen serie.

Elaine r en ganska habil skdis.

Seinfeld, med Larry David, skapade Seinfeld. Drav miljarden, eller miljarderna. Eftersom de skapade serien och ger rttigheterna.

Det r skillnaderna. Du ville/orkade inte dra orsakerna till skillnaderna.
Money talks. Bullshit walks.
Citera
2024-06-16, 00:38
Medlem
Ngon som dremot r rolig r Harland Williams.
Fr de som inte vet vem det r s r det polisen i Dumb&Dumber som dricker deras "l".
Senast redigerad av SimpCuck2000 2024-06-16 kl. 01:03.
Citera
2024-06-17, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av keny69
Jerry har rtt men knns det inte lite ironiskt? Brukar inte han skrika antisemit s fort ngon skmtar om judar?
I Seinfeld har de faktiskt skojat om judar. P rak arm minns ett exempel.

Jerry sger att Uncle Leo skyller allt p antisemitism. Minns inte allt Jerry tog upp som exempel men han avslutar nt i stilen med att Uncle Leo sger att rabbinen r antisemit fr att Leo inte gillar rabbinen/eller vad denne sagt.

Vid snabb skning hittade jag inte citatet frn Seinfeld men hr r avsnittet:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/The_Shower_Head

Och i artikeln str det:

Citat:
[]Jerry tells Jay Leno about Uncle Leo and how he blames all his misfortunes on antisemitism.

Detta skulle frsts kunna tolkas som att just Uncle Leo r unik i att hnvisa till antisemitism i tid och otid utan relevans till faktisk antisemitism.

Men denna anklagelser sker nra p dagligdags ven om det r irrelevant eller tminstone extremt lngskt.

Ungefr som invandrare i Sverige. Fr jag inte det som jag vill? Rasist!
Citera
2024-06-17, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Money talks. Bullshit walks.
How can bullshit walk? Thats slang, hu?

/Arnold Schwarzenegger i Twins
Citera
2024-06-17, 16:20
Citat:
Ursprungligen postat av Spjutspetsen
I Seinfeld har de faktiskt skojat om judar. P rak arm minns ett exempel.

Jerry sger att Uncle Leo skyller allt p antisemitism. Minns inte allt Jerry tog upp som exempel men han avslutar nt i stilen med att Uncle Leo sger att rabbinen r antisemit fr att Leo inte gillar rabbinen/eller vad denne sagt.

Vid snabb skning hittade jag inte citatet frn Seinfeld men hr r avsnittet:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/The_Shower_Head

Och i artikeln str det:

Detta skulle frsts kunna tolkas som att just Uncle Leo r unik i att hnvisa till antisemitism i tid och otid utan relevans till faktisk antisemitism.

Men denna anklagelser sker nra p dagligdags ven om det r irrelevant eller tminstone extremt lngskt.

Ungefr som invandrare i Sverige. Fr jag inte det som jag vill? Rasist!
Jo jag vet, jag har sett alla Seinfeld avsnitt nog hundra gnger.

Mem ville minnas att Jerry gjort samma i verkligheten men jag kan minnas fel.
Citera
2024-06-19, 15:02
Medlem
Julskinkatos avatar
Seinfeld r vldigt new york/judisk humor. Inte riktigt min humor.
Men ok positivt att han ruttnat p wokeismen nd. r ju en smart person.
Citera
2024-06-21, 23:25
Medlem
Relevant kort klipp med Jerry
https://www.youtube.com/shorts/F4UNpFZJKII
Citera
2024-08-08, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SimpCuck2000
Jerry Seinfeld anser att woke och pk-ism har skadat humorn. "Elaine" tycker motsatt.
Vad tycker du? Vem har rtt?

https://www.expressen.se/noje/seinfe...arningstecken/

"Jerry Seinfeld, 70, menar att dagens woke-kultur gr att man inte kan skmta lngre.

Det hller hans Seinfeld-kollega Julia Louis-Dreyfus, 63, inte med om.

Nr jag hr om att folk klagar p politisk korrekthet, fr mig r det ett varningstecken, sger hon till New York Times. "
Jag vill inte blanda in woke och andra ord i detta, drt blir fr mycket generalisering.
Men Jerry har delvis rtt, du kan inte skmta precis hur som helst lngre, och det kan ju vara en positiv sak ocks, mnga komiker krde med kn- och snusk-kortet i brist p bttre material och de komikerna har antingen ftt ndrat sitt material eller slutat. Och i takt med att folk accepterar olikheter och har strre frstelse fr saker och ting s hjs ocks ribban fr vad som r bra humor. Men visst finns det duktiga komiker som fullstndigt brillerar p scenen och som har en bred publik. Sjlv gillar jag Jim Gaffigan och Wanda Sykes, som exempel.
Sedan har vl Jerry ganska rumsren humor och r vl inte knd fr ngon provokativ humor direkt utan hans material bestr ju mycket av triviala vardagssaker s jag har svrt att tnka mig att han inte skulle g hem hos publiken
Citera
2024-08-08, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SimpCuck2000
Jerry r inget srskilt som standuppare eller skdis. Han r bra p att skriva saker dock.
"Elaine" r inget av de tre sakerna.
Inte stuppare. Medioker skdis.Vet inte om hon skrivit ngot bra.
Nja jag tycker nog Elaine var vldigt bra i Seinfeld
Citera
2024-08-08, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoraKuzma
Julia Louis-Dreyfus har rvt mer 4 miljarder och aldrig levt ett vanligt liv och ftt kmpa.
Hon har drfr kulturmarxistiska sikter och en kta godhetsknarkare.

Jerry Seinfeld har brjat frn botten inom stand-up och levt i verkligheten.
Elaine fick cancer fr ngra r sedan s jo hon har nog ftt kmpa
Citera
2024-08-08, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
r mest frvnad att det skiljer sju r i lder mellan dem. Tyckte de verkade jmngamla nr serien gick. Hon kanske fortfarande behver vara woke fr att f uppdrag medan han r i en annan position.
Hans serie "comedian in cars getting coffee" var periodvis vldigt bra, ett av de bsta avsnittet var nr han hade Steve Martin. Den serien kndes vldigt Jerry, han gr inget han inte knner fr, och att det r enkelt, med snack blandat med humor och lite allvar, lite som Seinfeld, en show om ingenting typ, men som blev s bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in