S presenterades truppen till U21-EM:
Ml: Atubolu, Ernst, Noll, Schenk
Frsvar: Jeltsch, Collins, Arrey-Mbi, Oermann, Rosenfelder, Siebert, Brown, Ullrich, Baum
Mittflt: Martel, Reitz, Jander, Wanner, Nebel, Rhl
Anfall: Scherhant, Gruda, Woltemade, Wieper, Tresoldi
Saknas: Ubrig, Bischof, Beier, Adeyemi (alla Klubb-VM), Krtzig, Moukoko (gtt under isen i Nice sedan han blev tv r ldre)
Startelvor i november:
Urbig
Collins - Rosenfelder - Blank - Brown
Knauff - Reitz - Martel - Beier
Woltemade - Tresoldi
Urbig
Collins - Oermann - Rosenfelder- Brown
Gruda - Reitz - Martel - Beier
Wanner - Tresoldi
Feta r de som startade bda matcherna, kursiva r de som nu saknas.
Jag gissar p fljande startelva:
Atubolu
Collins - Rosenfelder - Jeltsch - Brown
Gruda - Reitz - Martel - Knauff
Woltemade - Tresoldi
Jttesvrt att sga kring mittbackarna, men Jeltsch r 18 och har tydligen slagit igenom rejlt i Stuttgart? Annars ser jag Rosenfelder som klart bst och stabilast. Arrey-Mbi / Oermann istllet fr Jeltsch mjligt.
Mittflt knns stabilt. Wanner / Nebel / Rhl r offensivt mittflt och kan hoppa in p kanterna eller bredvid Woltemade. Jag kan inget om Tresoldi och ser helst ngon av de tre istllet, men Tresoldi har startat i stort sett alla U21-matcher jag kan se hittills.
Strsta tappet r helt klart Beier, fr jag r kritisk mot Tresoldi haha. Tom Bishof hade varit intressant istllet fr Reitz. Rhl hade kunnat utmana dr om han inte vore i s dlig form nu.
verlag vldigt stabil trupp, och ett stort plus r ju Atubolu som kommer vara skerheten sjlv, srskilt med Rosenfelder framfr sig. Tror Tyskland kommer vara riktigt trygga defensivt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lekmand
Derry Scherhant blir nsta vrvningen. Kommer frn Hertha och lmnar fr tv miljoner tack vare klausul. 22-rig vnsterytter som ska vara vldigt snabb, men kommer nog f svrt att samla minuter p planen.
Scherhant som fick sitt frsta proffskontrakt relativt sent - som nittonring fr tre r sedan. Idag skriver han p fr Freiburg - och nomineras till U21-EM! Bde i klubben och EM kommer han dock f fightas fr minsta lilla spelminut.