2025-05-18, 23:51
Medlem
Steff83s avatar
Bayern terupprttar hedern.

Leverkusen kommer nd tva och har fortsatt visat att dom r "p riktigt" efter rekordssongen.

Dortmund gjorde en imponerande spurt och rddade ssongen.

Frankfurt gr vl sin bsta ssong p mycket, mycket lnge.

Leipzig r superfloppen ja.

Annars vntat i botten.

Kul att Hamburg framfrallt r tillbaka.
Citera
2025-05-19, 12:16
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Leverkusen kommer nd tva och har fortsatt visat att dom r "p riktigt" efter rekordssongen.

Kul att Hamburg framfrallt r tillbaka.
Leverkusen tappar vl Wirtz Alonso Frimpong Tah Boniface. Blir inte helt ltt fr dem att bli tva igen nsta r - och helt omjligt att kl Bayern.

Om de sljer Wirtz s kommer de ju ha 100+ miljoner fr nya spelare. Knns som att de kommer lnsa vriga ligan tillsammans med Dortmund denna sommaren. Koch Doan Burkardt Atubolu i fallande sannolikhet.

Kul att Hamburg r tillbaka ja! Ledningen har gtt ut och sagt att man inte kommer kunna tvla med Freiburg Mainz Augsburg. Fr se hur mnga omgngar det tar innan fansens frvntningar nd r p Europa League och trycket leder till att trnaren sparkas.
Citera
2025-05-19, 13:28
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
Med det sagt har vi tre vrvningar mer eller mindre klara, och tv till p gng. Mest breddspelare, men det skadar inte att ha en stabil trupp.
Cyriaque Iri ut frst att presenteras. Nittonring nyss uttagen till Burkina Fasos landslag. Har spelat och slagit igenom denna ssong i Frankrikes andraliga, mer specifikt frn Troyes som gs av Manchester City-koncernen, s han kostade vl 9 miljoner typ.

Av det jag sett ser han vldigt stark ut, driver bollen bra och i intervjun nu betonade han att han r redo att lra sig bemstra Freiburgs defensivarbete. Freiburg sjlva betonar att man kommer ge honom den tid det tar att utvecklas.

S trots att han r en av vra dyraste nyfrvrv ngonsin s kan det allts ta lng tid innan vi fr se honom. Han har spelat mycket som ytter, men jag vill grna se honom som topp.

Sen tv vrvningar som enligt flera kllor r klara, men inte presenterade:

Derry Scherhant blir nsta vrvningen. Kommer frn Hertha och lmnar fr tv miljoner tack vare klausul. 22-rig vnsterytter som ska vara vldigt snabb, men kommer nog f svrt att samla minuter p planen.

Nsta vecka kommer 23-ringen Yuito Suzuki fr kanske 8 miljoner, som enligt insiderrykten var p gng redan fr ett r sedan, men kanske floppade p grund av att vi inte ndde europeiskt spel d. Han har redan varit p lkarkontroll; Brndby behver bara spela de tv sista ligamatcherna frst innan han byter.

Han verkar vara variabel i offensivt mittflt - typ samma position som Osterhage, Rhl och Manzambi, s jag frstr inte hur alla ska f plats. Lmnar Rhl fr Premier League? Han r i en vldig formdipp, s vi fr nog inte s mycket d.

Tror dessa mest kommer erstta Muslija och Philipp, som bda floppat och inte kunnat bidra alls, ens som avlastning de fem sista minutrarna vid ledning.
Senast redigerad av Lekmand 2025-05-19 kl. 13:32.
Citera
2025-05-19, 13:52
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Sdrja nu r ligorna frdiga frutom ett kval.

CL: Bayern, Leverkusen, Frankfurt, Dortmund
EL: Freiburg
ECL-kval: Mainz
Nedgraderade: Holstein, Bochum
Uppflyttade: Kln, Hamburger

Kval
22/5 Heidenheim - Elversberg
26/5 Elversberg - Heidenheim

Elversberg eller Heidenheim, lika lockande bda tv...
Citera
2025-05-20, 11:26
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Nsta vecka kommer 23-ringen Yuito Suzuki fr kanske 8 miljoner, som enligt insiderrykten var p gng redan fr ett r sedan, men kanske floppade p grund av att vi inte ndde europeiskt spel d. Han har redan varit p lkarkontroll; Brndby behver bara spela de tv sista ligamatcherna frst innan han byter.

Han verkar vara variabel i offensivt mittflt - typ samma position som Osterhage, Rhl och Manzambi, s jag frstr inte hur alla ska f plats. Lmnar Rhl fr Premier League? Han r i en vldig formdipp, s vi fr nog inte s mycket d.
Jag ljg visst, han presenterades idag!

Jaha, d har vi redan presenterat vad som kan vara vra tv strsta vrvningar fr ssongen fr 8-10 miljoner var. Som jag varit inne p tidigare r vill man inte riktigt ha fr dyra spelare - fr d blir lnefrdelningen fr skev.

Skulle sga att vrt max r 15 miljoner, men just nu ser jag inte riktigt behovet s jag hller inte andan.

Diverse experter tror visst mer p vra tv vrvningar n jag gr.
En som tror att Iri nstan helt kan fylla Doans skor, fr han har samma styrkor men r ocks strre.
En annan som sger att Suzuki besitter exakt de egenskaper som trnare Schuster efterfrgade frra ret - s han kanske rakt av blir en nyckelspelare nsta ssongen. Han skulle i s fall vara typ en 10a i formationen.
Senast redigerad av Lekmand 2025-05-20 kl. 12:14.
Citera
2025-05-21, 15:47
Medlem
Lekmands avatar
S presenterades truppen till U21-EM:
Ml: Atubolu, Ernst, Noll, Schenk
Frsvar: Jeltsch, Collins, Arrey-Mbi, Oermann, Rosenfelder, Siebert, Brown, Ullrich, Baum
Mittflt: Martel, Reitz, Jander, Wanner, Nebel, Rhl
Anfall: Scherhant, Gruda, Woltemade, Wieper, Tresoldi

Saknas: Ubrig, Bischof, Beier, Adeyemi (alla Klubb-VM), Krtzig, Moukoko (gtt under isen i Nice sedan han blev tv r ldre)

Startelvor i november:
Urbig
Collins - Rosenfelder - Blank - Brown
Knauff - Reitz - Martel - Beier
Woltemade - Tresoldi

Urbig
Collins - Oermann - Rosenfelder- Brown
Gruda - Reitz - Martel - Beier
Wanner - Tresoldi

Feta r de som startade bda matcherna, kursiva r de som nu saknas.

Jag gissar p fljande startelva:
Atubolu
Collins - Rosenfelder - Jeltsch - Brown
Gruda - Reitz - Martel - Knauff
Woltemade - Tresoldi

Jttesvrt att sga kring mittbackarna, men Jeltsch r 18 och har tydligen slagit igenom rejlt i Stuttgart? Annars ser jag Rosenfelder som klart bst och stabilast. Arrey-Mbi / Oermann istllet fr Jeltsch mjligt.

Mittflt knns stabilt. Wanner / Nebel / Rhl r offensivt mittflt och kan hoppa in p kanterna eller bredvid Woltemade. Jag kan inget om Tresoldi och ser helst ngon av de tre istllet, men Tresoldi har startat i stort sett alla U21-matcher jag kan se hittills.

Strsta tappet r helt klart Beier, fr jag r kritisk mot Tresoldi haha. Tom Bishof hade varit intressant istllet fr Reitz. Rhl hade kunnat utmana dr om han inte vore i s dlig form nu.

verlag vldigt stabil trupp, och ett stort plus r ju Atubolu som kommer vara skerheten sjlv, srskilt med Rosenfelder framfr sig. Tror Tyskland kommer vara riktigt trygga defensivt.

Citat:
Derry Scherhant blir nsta vrvningen. Kommer frn Hertha och lmnar fr tv miljoner tack vare klausul. 22-rig vnsterytter som ska vara vldigt snabb, men kommer nog f svrt att samla minuter p planen.
Scherhant som fick sitt frsta proffskontrakt relativt sent - som nittonring fr tre r sedan. Idag skriver han p fr Freiburg - och nomineras till U21-EM! Bde i klubben och EM kommer han dock f fightas fr minsta lilla spelminut.
Citera
2025-05-23, 20:02
Medlem
Bloodzeeds avatar
Aj, aj, aj. Vad r plan B fr Eberl & gubbarna?
😂
Citera
2025-05-24, 16:42
Medlem
ErlingBrautHaalands avatar
100.000 bielefeld supporters i berlin idag och 25.000 stuttgart fans.

Klla

https://www.bz-berlin.de/berlin/biel...alexanderplatz
Senast redigerad av ErlingBrautHaaland 2025-05-24 kl. 16:53.
Citera
2025-05-24, 19:18
Medlem
ErlingBrautHaalands avatar
Live fran berlin https://www.youtube.com/watch?v=3WHndB0KtTA
Citera
2025-05-26, 12:12
Medlem
Drickbacks avatar
Officiellt: ten Hag har kritat fr p fr Leverkusen till 2027.

https://www.bayer04.de/en-us/news/ba...-04-head-coach
Citera
2025-05-26, 13:53
Medlem
Tah mer eller mindre klar fr Bayern. Trist att g miste om Wirtz.

Vad spelare tror ni lmnar respektive kritar p fr Bayern?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in