2024-06-11, 13:22
Medlem
Va nyfiken snart når vi maxantalet, 21 miljoner bitcoin. Vem ska då minea bitcoin? Man får ju inga nya bitcoin då. Hur ska man då kunna göra transaktioner om ingen minst. Fattar inte kan nån förklara tack
Citera
2024-06-11, 13:25
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av porrskadadalfa
Va nyfiken snart når vi maxantalet, 21 miljoner bitcoin. Vem ska då minea bitcoin? Man får ju inga nya bitcoin då. Hur ska man då kunna göra transaktioner om ingen minst. Fattar inte kan nån förklara tack
Det är därför det finns transaktionsavgifter.

Att man får Bitcoin i belöning för att mina, skall du se som en bootstrap för att få folk att börja mine:a över huvudtaget så att nätverket kan bildas. Tanken är att mining enbart skall drivas på transaktionsavgifter sedan.
Citera
2024-06-11, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston

Att man får Bitcoin i belöning för att mina, skall du se som en bootstrap för att få folk att börja mine:a över huvudtaget så att nätverket kan bildas. Tanken är att mining enbart skall drivas på transaktionsavgifter sedan.
Så folk ska betala avgifter för att flytta e-cash? Hmmmmm
Citera
2024-06-11, 13:38
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Så folk ska betala avgifter för att flytta e-cash? Hmmmmm
Självklart måste någon betala. Vem tror du betalar banker och kortsystem idag?
Citera
2024-06-11, 13:47
Medlem
Citat:
Självklart måste någon betala. Vem tror du betalar banker och kortsystem idag?
Transaktionsavgifter är passé men fick ett erbjudande från en spelsida som kör BTC. Har ej bra koll på de där (är s.k highroller) bettar några miljoner om året. Betyder att jag måste hålla BTC, så vill veta mer om de långa värdet men Mja, bettingsidor i FIAT valutor får nog duga
Citera
2024-06-11, 13:49
Bannlyst
Hahahahaha highroller, jo jävlar Detta måste vara den uppenbart mest förståndhandikappade TS hittills.
Citera
2024-06-11, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2024-01-01
Hahahahaha highroller, jo jävlar Detta måste vara den uppenbart mest förståndhandikappade TS hittills.
Vågar du inte citera mig?
Citera
2024-06-11, 14:09
Medlem
Enter-sandmans avatar
Citat:
Vågar du inte citera mig?
Vadå vågar, det är ju din tråd så du ser ju det ändå
Citera
2024-06-11, 15:58
Medlem
Citat:

Det kommer väl inte ske någon mining när det inte finns något kvar att mina? Transaktionsavgifter kommer behöva införas för validering av transaktioner, inte för mining.
Citera
2024-06-11, 16:03
Medlem
NyaHenriksss avatar
Citat:

Snart?
Vet du när vi når 21 miljoner?
Citera
2024-06-11, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fletchman
Det kommer väl inte ske någon mining när det inte finns något kvar att mina? Transaktionsavgifter kommer behöva införas för validering av transaktioner, inte för mining.

Intressant .. ngn får förklara
Citera
2024-06-11, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyaHenrikss
Snart?
Vet du när vi når 21 miljoner?

Vi är snart där då det utvinns en negligerbar antal bitcoin. Så trådfrågan är relevant...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in