2024-06-12, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Så kan man såklart tycka, men tycker ändå det är kul att han är med. Alex och Sigge har snackat såååå mycket skit om Sommar i P1, och Bibi Rödöö i synnerhet, i snart 10 års tid i podden. (Sigge har främst surat för att han inte fått frågan om att vara med).

Så nu när han väl får chansen ska bli intressant att se hur han tar sig an sommarpratet. Han har mycket att leva upp till, då han snackat så mycket skit om alla generiska och slätstrukna sommarprat genom åren.

Det rimliga är väl att han står upp för sig själv och ägnar hela programmet åt att såga Sommar i allmänhet och Bibi i synnerhet.
Citera
2024-06-12, 09:47
Medlem
Och som vanligt, de för allmänheten totalt okända blattealibina för "mångfaldens" skull (mängd melanin i huden, knappast åsiktsmässigt). Cleo, Ayan ahmed, Judit kiros.

Little jinder, en värdelös artist men rätt åsikter och känner många i klägget. Hälften kvinnor fast kvinnor generellt lever ett mycket tryggare och tråkigare liv, betydligt färre intressanta livsöden inom allt från affärsvärlden till äventyrare.. alldeles för unga, hälften verkar vara under 40, hur mycket kan hampus nessvold, Johanna nordström och Ellen krauss varit med om, en sverigeturné är lagom intressant..

Nu valsar exempelvis sådana som Jan Emanuel och Henrik jönsson runt tillräckligt i allehanda poddar ändå men framförallt den förste har ju ett intressant levnadsöde.. Men han räknas kanske som nuvarande politiker. Skulle mer se honom som opinionsbildare. Men han kanske inte skulle vilja vara med, vem vet..

och så alla dessa journalister, författare, seriöst? Författare som sitter vid sitt skrivbord 90% av tiden, gud så intressant.. anna lindmarker, så fucking ointressant (för hon lär väl inte prata om sin affär med kungen?) Då vore det väl mer intressant att ta dit Ola wenström och hur han kickades ut från viaplay. Eller varför inte, nu när det gått några år, skandalmännen från metoo?

Sverige är för litet för 60 pers varje år, spetsa med 20 eller något.
Citera
2024-06-12, 10:18
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Tack för info om familjen. Skönt att ni är överens! Annars är det ca tre miljoner som lyssnar på något Sommarprogram.
Ja, på den punkten är vi överens i alla fall!
Citera
2024-06-12, 10:37
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perpersan
Stämmer det att man inte sänder programmet i radion, utan bara på nätet?
Folkradio?
Nej. Det handlar snarare om att poddavsnitten bara kommer finnas tillgängliga via SR Play-appen och inte via några andra streamingtjänster/poddappar.

Programmen sänds i radio som vanligt.
Citera
2024-06-12, 11:13
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Ja plus den vidriga Åsa Romson. Inte ens under pistolhot skulle jag lyssna på pisset som kommer rinna ur käften på dom.
Roligare hade varit om hennes transbror hade fått sommarprata. Man kunde ju hoppas att någon så HBTQI-certifierad skulle vara vidsynt och ödmjuk men jag har fan aldrig blivit påhoppad av en så manisk offerkofta. Det hade blivit episkt cringe.
Citera
2024-06-12, 11:20
Medlem
vonblixens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Roligare hade varit om hennes transbror hade fått sommarprata. Man kunde ju hoppas att någon så HBTQI-certifierad skulle vara vidsynt och ödmjuk men jag har fan aldrig blivit påhoppad av en så manisk offerkofta. Det hade blivit episkt cringe.

Har Åsa Romson en bror som är transperson?
Citera
2024-06-12, 11:23
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonblixen
Har Åsa Romson en bror som är transperson?
Stämmer, vet inte när de/dem gick från att vara syster till att bli bror men det är länge sedan. Det kanske dyker upp i sommarpratet?
Citera
2024-06-12, 11:25
Medlem
vonblixens avatar
Citat:
Stämmer, vet inte när de/dem gick från att vara syster till att bli bror men det är länge sedan. Det kanske dyker upp i sommarpratet?

Tack, det hoppas jag att hon tar upp i sitt sommarprat.
Tänkte inte lyssna på det från början, men nu ska jag lyssna.
Citera
2024-06-12, 11:27
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonblixen
Tack, det hoppas jag att hon tar upp i sitt sommarprat.
Tänkte inte lyssna på det från början, men nu ska jag lyssna.
Du ska nog inte räkna med att Åsa inleder sommarpratet med "Min transbror är helt jävla dum i huvudet enligt Ratad!" Men det skulle vara jävligt kul och sant. Två saker som Åsa aldrig har varit samtidigt.
Citera
2024-06-12, 11:49
Vad hände med dom bra berättelserna från vettiga personer när man var liten och lyssnade på detta sommartid på en fucking klockradio? Nostalgi. Nu är det mycket damp från minoriteter och inget djup överhuvudtaget.
Citera
2024-06-12, 12:03
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Vad hände med dom bra berättelserna från vettiga personer när man var liten och lyssnade på detta sommartid på en fucking klockradio? Nostalgi. Nu är det mycket damp från minoriteter och inget djup överhuvudtaget.
Många får väl sommarprata för att fylla en kvot eller för att de brukar dricka vin med några SR-tanter på helgerna?
Citera
2024-06-12, 12:08
Medlem
vonblixens avatar
Citat:
Du ska nog inte räkna med att Åsa inleder sommarpratet med "Min transbror är helt jävla dum i huvudet enligt Ratad!" Men det skulle vara jävligt kul och sant. Två saker som Åsa aldrig har varit samtidigt.

"Det är två saker som Åsa Romson aldrig varit samtidigt" - så sant som det är sagt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in