• 1
  • 2
2024-06-10, 21:01
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Nu efter gårdagens val ser det ut som att Sd har backat kraftigt. V gick i stället framåt. Till detta finns det förstås flera orsaker.

1. Israel/Palestina
Många unga tyckte säkert att Sjöstedts krav på ett slut på Israels terror lät sunt och bra. Sd har däremot surrat fast sig vid att vara Sveriges mest sionistiska parti tillsammans med L. Då blir det förstås problem att vinna röster när kriget i Gaza rasar som värst. Detta inte är inte Weimers fel helt ensamt, men han får sägas vara en del av problemet eftersom han (vad jag vet) aldrig har försökt nyansera sig mot partilinjen.

2. Charlie Weimers ser ut som en Soyjak
Mycket av Sd:s retorik kring migrationsfrågor handlar om att Europa invaderas av aggressiva kaosblattar. Detta är inte helt felaktigt (om än kanske lite svartvitt), men om man ska inge förtroende så blir det fjantigt att själv se ut som en liten strykrädd sojapojke. Hade Charlie Weimers fru tagit hem en flykting från nattklubben så hade Weimers förmodligen inte kunnat göra något annat än att ställa sig och filma med en kamera. Intrycket man får är att Weimers har engagerat sig i Sd för att han själv är rädd för kaosblattarna. En sån man framstår knappast som kapabel att ens freda sig själv mot några uttråkade förnedringsrånare - än mindre skydda oss andra.

Med det sagt så framstår han som påläst, men det räcker inte hela vägen.

Kommer det en massa blattar till Europa så finns det två sätt att hantera detta (grovt uttryckt). Det ena är det kvinnliga sättet där man försöker välkomna de nya och bygga bra relationer med dem. Det andra är det mer manliga sättet där man sätter hårt mot hårt och kör ut folk eller åtminstone visar kaosmänniskorna var skåpet ska stå. Charlie Weimers är för konfrontativ för att bete sig kvinnligt och han är för svag för att bete sig manligt. Han hade passat bättre som en miljöpartist tror jag, för om han började vurma för flyktingar så hade han åtminstone kunnat få vänner med utländsk bakgrund. Nu framstår han bara som en liten arg tomte.

Ska Charlie Weimers flytta på sig och dra sig tillbaka från politiken?
Bör han anamma en mjukare stil?
Borde han börja gå på gym?
Citera
2024-06-10, 21:08
Medlem
Enterprises avatar
Tja, med TS resonemang borde kanske SD rekrytera Jan Emanuel. Han har ju ingen sojapojks-aura, även om han är kort. Jag vet inte vad han står i Israel-frågan, men jag antar att han är beredd att sätta upp sitt korvliknande finger i luften och känna åt vilket håll det blåser.

Charlie var en prestigevärvning som SD gjorde från KD. Det är inte hans fel att SD har gått tillbaka.
Citera
2024-06-10, 21:11
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Charlie var en prestigevärvning som SD gjorde från KD. Det är inte hans fel att SD har gått tillbaka.
Vems fel är det då?
Citera
2024-06-10, 21:11
Medlem
The-D-Drumpfs avatar
På vilket sätt har huruvida han bör gymma eller inte med hans lämplighet som politiker att göra?
Citera
2024-06-10, 21:15
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Vems fel är det då?
1. SD-väljarna som valde att inte rösta i EU-valet (oengagemang). Här har CW ett ansvar, men ytterst faller detta tillbaka på J.Å.
2. Om jag gissar: SD:s klantigt skötta hantering av Kalla-fakta-reportaget, vilket faller tillbaka på J.Å.

Det är väl för övrigt inte CW som själv har beslutat om Israel-vänliga linjen? Varför skulle ha gå emot partilinjen?
Citera
2024-06-10, 21:16
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Nu efter gårdagens val ser det ut som att Sd har backat kraftigt.

Är 2% att backa kraftigt, samtidigt som man inte förlorar en enda av sina platser i Europaparlamentet? Förlåt, men är du efterbliven?
Citera
2024-06-10, 21:17
Medlem
Kapten-Kepss avatar
Skulle tro det primära som hänt är att araber mobiliserats för att försvara Palestiniernas rätt att mörda judar, samt att MP mobiliserat på undergångs-sälj. Detta snarare än att folk börjat älska att få sitt land invaderat.
Citera
2024-06-10, 21:23
Medlem
FredochFrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Tja, med TS resonemang borde kanske SD rekrytera Jan Emanuel. Han har ju ingen sojapojks-aura, även om han är kort. Jag vet inte vad han står i Israel-frågan, men jag antar att han är beredd att sätta upp sitt korvliknande finger i luften och känna åt vilket håll det blåser.

Förstår inte riktigt vad du menar? I min mening har Jan Emanuel en oerhörd småkuks-aura. Uppenbart att han kompenserar för något med sina muskler, tatueringar och med sin "fräsiga livsstil". Inte ens Skyttedal tycks imponerad av Jan Emanuel tbh, och det är nog för att hon fått se hans pillevink.
Citera
2024-06-10, 21:25
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FredochFrid
Förstår inte riktigt vad du menar? I min mening har Jan Emanuel en oerhörd småkuks-aura. Uppenbart att han kompenserar för något med sina muskler, tatueringar och med sin "fräsiga livsstil". Inte ens Skyttedal tycks imponerad av Jan Emanuel tbh, och det är nog för att hon fått se hans pillevink.
När det gäller JE var jag smått sarkastisk, eftersom TS klagar på att Charlie inte gymmar.
Citera
2024-06-10, 21:44
Citat:
Ursprungligen postat av The-D-Drumpf
På vilket sätt har huruvida han bör gymma eller inte med hans lämplighet som politiker att göra?
Väldigt lite med tanke på att Jimmie ser ut att välja den lokala pizzerian med öl 4 ggr i veckan istället för att inneha ett gymkort.
Citera
2024-06-10, 21:59
Bannlyst
Citat:
Ska Charlie Weimers flytta på sig och dra sig tillbaka från politiken?

Weimers är den direkta orsaken till att jag fimpade SD till förmån för KD. I brist på ett liberalt alternativ hade KD ändå en sakpolitisk framtoning med relevans för Europa.
Citera
2024-06-10, 22:21
Medlem
Förstår inte varför man som SD-are skulle ha något emot Weimers. Tycker han framstår som stabil, seriös, vettig och sympatisk. En reko kille som gör det han ska och säger vad som måste sägas.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in