2024-06-10, 19:03
Medlem
Tror många hoppade detta valet. Känns lite oviktigt, man tycker det räcker med riksdagsvalet.
Jag orkade inte gå att rösta.
Så tyvärr för din skull tror jag mer det beror på att SD är sweexit och därför röstar många SD:are inte alls.
Citera
2024-06-10, 19:06
Medlem
moderator-hatarens avatar
[quote=jonte400|88530711]Samtliga partier i opposition ( ej c) gjorde bra ifrån sig i EU-valet.
Om man ser till eu-valet och omvandlar till ett svenskt regeringsval har de nu ett kraftigt övertag. Det måhända är skillnad på val och val, men detta indikerar ngt.

Jag är uppvuxen under 80-90 talet och minns verkligen hur bra Sverige var då. Jag tror dagens ungdomar inte riktigt kan förstå det. Till och med Socialdemokraterna var bra med Olof Palme i spetsen ,men även med efterträdaren, den hederliga Ingvar Carlsson.

Idag ger jag inget för S. Ohederliga människor finns det gott om, men inget slår den samling som idag kallas för Socialdemokrater.

Jag har flera kamrater som lämnat landet. De har varit unga och lockats utomlands med högre löner och lägre skatter. Ofta också med bättre välfärd.

En Socialdemokratisk styrd regering tror jag slår in nådastöten mot Svea rike. Om det nu inte redan är försent

Utan att gå in mer på det. Finns det verkligen en reel möjlighet att vända på detta för Kristersson och dess regering till 2026?[/QU

hur fan kan folk rösta rött? inte ens en invandrare vill ha dieselpris på 28.80 och elpris på 8kr/kwh så nog fan har de blivit bättre
Citera
2024-06-10, 19:11
Medlem
Nej det är inte nog inte möjligt. Många som röstade på dessa högerpartier gjorde det för att kriminaliteten och gängen breder ut sig allt mer. Mycket sprängningar och skjutningar. Nu har denna regering inte gjort något åt dom problemen och då går folk som bytte block tillbaka igen.

Det är väl ungefär så det fungerar. Det finns vissa som alltid har sitt parti och block sen är det dom där procenten som byter mellan blocken som blir avgörande samt så klart dom unga som röstar för första gången. Och vänstervindar blåser det ju oftast i Sverige. Nu är jag inte helt säker men oftast när dom blåa styrt i 4 år så har det inte gått bra och sällan sitter dom två mandatperioder. Det har väl skett en gång under min livstid, kanske. Så insatt i politik är jag inte även om val kan vara lite spännande ibland.
Citera
2024-06-10, 19:15
Medlem
ChiefenKings avatar
Är väl bara att ta klivet över till Danmark eller annat eu land om det ballar ur med andel Muhammedaner
Citera
2024-06-10, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400

Jag är uppvuxen under 80-90 talet och minns verkligen hur bra Sverige var då. Jag tror dagens ungdomar inte riktigt kan förstå det. Till och med Socialdemokraterna var bra med Olof Palme i spetsen ,men även med efterträdaren, den hederliga Ingvar Carlsson.

Det är lustigt att allt som högerextremisterna gråter över att Sverige har förlorat är saker från den tiden då Sverige var den mest socialdemokratiska staten i världshistorien
Citera
2024-06-10, 19:21
Medlem
Inte läst alla sidor i tråden, ber om ursäkt för det.

Jag tror att många är rädda för det övervakningssamhälle som högerpartierna skrämmer iväg många väljare. De flesta vill ta fast och låsa in buset, men inte om det kostar en kamera i sängkammaren hos gemene väljare.

Exempelvis chat control. Jag själv var beredd att rösta tvärtemot vad jag gjorde i riksdagsvalet bara för att stoppa Ylva Johanssons idioti.
Citera
2024-06-10, 19:26
Medlem
Tuors avatar
Hur kan man påstå att det blåser vänstervindar när 4 miljoner väljare stannade hemma?
Citera
2024-06-10, 19:29
Medlem
Folk har väl börjat få tillbaka förståndet och röstar rätt igen.
Nästa val röstar vi bort Bruna smörjan 👍
Citera
2024-06-10, 19:30
Medlem
Pga kvinnorna och stockholmarna kommer vänstern att vinna valet 2026.

Jobbar på en stor arbetsplats och där hade mer än 50% lagt sina röster på MP och V i EU valet. Då pratar jag enbart om kvinnorna. I fredags kunde jag enkelt se detta i och med att de bar gröna MP tröjor och röda tröjor med Vänsterpartiets logga på. Å andra sidan är ca 10 st av dessa kvinnor tillsammans/gifta med utländska personer.

Bara till att inse, Sverige är förlorat.
Citera
2024-06-10, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Samtliga partier i opposition ( ej c) gjorde bra ifrån sig i EU-valet.
Kan det finnas ett samband?
De två partierna som är emot NATO (MP+V) gick riktigt bra?
Citera
2024-06-10, 19:39
Medlem
Twitterturkens avatar
Folk som ogillar EU stannade hemma i soffan, det är ju därför EU har växt till det odjur som det faktiskt är.
Nog bara en tidsfråga innan vi får United States of Europe med överstatlighet deluxe.

Sedan hjälper det inte att SD blivit vänster och tvärvänt på massa punkter som EU, Nato mfl.
Citera
2024-06-10, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djuse
Jag röstar SD. Är högutbildad. Dricker måttligt. Vältränad. Är även en människa och inte ett svin.

Det finns undantag. Men sd är överrepresenterade bland män. Sd är överrepresenterade bland äldre. Sd är överrepresenterade bland lågutbildade. Sd är överrepresenterade på landsbygden.
Fetma och alkoholbekymmer är kopplade till män, låg utbildning, boende på landsbygden.
Allt enligt officiell statistik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in