Citat:
Ursprungligen postat av
HenAnnan
Chicago med förorter ("Greater Chicago" a.k.a. "Chicagoland") har lika stor befolkning som Sverige.
Men att jämföra Chicago med Sverige ger inte en rättvis bild. Jämför istället med någon av Sveriges storstäder.
Chicago är 25 gånger större än Malmö, 18 gånger större än Göteborg och 5 gånger större än Stockholm.
Jag säger inte att man ska jämföra Sverige med Chicago utan frågar mig varför det inte blir nyheter av detta extrema våld samt att svenska tittare får förklarat för sig att det är negrer som skjuter negrer.
Jag tror att det flesta svenskar inte ens förstår toppen av det gigantiska isberg som är "black criminality". Man tror att negrerna är oskyldiga änglar som inte gör en fluga för nära och att det är rasistiska poliser som skjuter de stackars negrerna. Många filmer från polisens kroppskameror berättar en annan historia. Negrerna blir uppmanade gång på gång att lyda polisens order. "Lägg dig ned, rör dig inte, släpp vapnet" utan att det inte hörsammas.
Svensken får aldrig riktigt reda på hur det ligger till i USA så vida inte någon knarkneger som George Floyd dör av en överdos när han arresteras. Då blir svenskarna ilurade att det handlar om rasism.