Citat:
Ursprungligen postat av
QP Cheese
hmm, som ett litet projekt kan jag nog eventuellt tänka mig att prova, men tror jag behöver mer info... Jag har inte använt Apples produkter och jailbreak sedan säkert 15 år tillbaka (detta var syrrans gamla Ipad jag hittade i en låda)och har i ärlighetens namn ingen direkt kolla på vad en jailbreak gör these days. Förr, när jag jailbreakde en 3s tror jag den hette, så betydde det en "app store" ytterligare. Cydia tror jag den hette. Är detta en sådan sak? Och kan jag då få in appar som jag använda? är mest intresserad av spel till barn egentligen... Eller vad har jag för ytterligare fördelar med att sätta mig ett par timmar med ett sådant här projekt på den här gamla skroten.
Har själv aldrig jailbreakat en så pass gammal iPad, jag har som mest pysslat med en iPhone som körde iOS 15, så jag ska inte utge mig för att vara någon auktoritet på ämnet.
Cydia är helt korrekt en "appstore" där man kan ladda ner appar och modifikationer. Där borde det rimligtvis även finnas spel, men utbudet är troligen litet i mängd och variation.
Mer information om enheten och operativsystemet behövs för att hitta det rätta jailbreaket. Just nu skulle jag satsa min pengar på att
Phoenix funkar, så länge rätt iOS körs.
Jag skulle säga att det här projektet högst troligen endast kommer resultera i att du får pyssla lite med iPaden och troligen inte leder till återuppståndelse för iPaden eller dess funktionaliet. Om du inte suktar efter ett tidsfördriv kanske det bästa är att se vad den kan göra i nuläget eller att slänga den.